2019-03-16, 21:42
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maertino1
https://www.ccn.com/christchurch-terrorist-invested-and-profited-from-crypto-scam-bitconnect
Enligt denna sida var han bitcoin miljonär. Han jobbade inte, bara gymmade reste jorden runt och hängde på forum.

Tror inte han behöver bli sponsrad när han är i finkan resten av livet

kommer nog spridas mycket rykten närmsta tiden. Det där är nog inget man ska fästa sig vid.
Citera
2019-03-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu kommer islamister att vilja hämnas och det kommer bli död där oskyldiga västerlänningar drabbas. Efter det dåd som detta och det blir bara en spiral utan slut.

För det är ju inte så att muslimer i åratal har begått terror mot västerlänningar?

Vad blir skillnaden nu, menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jaså.....

https://dailystormer.name/christchurch-new-zealand-mosque-recruited-al-qaeda-jihadists-killed-in-drone-strikes/

Två stycken konverterade islamist-terrorister har värvats i Christchurch. En tidigare lugn och idyllisk stad, innan muslimerna kom och byggde världen sydligaste moské.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thug4life
Hur kan du tolka mitt tidigare svar på att dom som dog på Drottninggatan skulle vara skyldiga till något. Skrev ju tidigare att jag inte försvarar något terrordåd och att varenda en av dom är precis lika sjuka. Diskussionen kan man vrida och vända på hur man vill men man måste kunna vara saklig och försöka förstå vad den man diskuterar med skriver, inget illa menat.

Jag syftade på hämnden som du nämnde och menar förstås att våld föder våld och till slut kommer ingen ihåg hur det började.

Inget illa menat.
Citera
2019-03-16, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Skulle han vara modig? Då skjuter man inte ihjäl obeväpnade människor och 3 åriga barn.
Svenska Jesper som strider mot IS skulle jag snarare kalla modig, där handlar det om vapen MOT vapen.
GM ville ju inte heller skjuta mot polisen, så
nää jag får inte känslan av att han var redo att dö.
Då skulle han vänta in poliserna, hålla i geväret,
tills poliserna var tvungna att skjuta honom.

GM är en väl en förvirrad autist förmodar jag, som fått för lite sex,om ens ett enda knull i hela sitt liv..snart 30
Istället för att fokusera på sig själv, hämnas de på andra.
De hakar tvångsmässigt upp sig på något och gör sig till en lyckad hjälte i deras egna värld.
I det verkliga livet är de misslyckade.

Du lever för mycket i fablernas värld.

Random killes avgör varken åldern eller könet.

Svenska Jesper är en misslyckad patriot eftersom turken liksom kurden som han stred för, strider inte för européernas skull.

Varför skulle han skjuta polisen?
Polisen var inte måltavlan.

Brent Tarrent är inte dugg förvirrad snarare driven och målmedveten.

Att gå från tänkande till handling kräver mod vilket han uppvisade alldeles utmärkt prov på.

Att han reste världen runt innan och så pass ung är en stor bedrift tillskillnad från dig vilket jag tror du aldrig har gjort eller kommer att göra eftersom du är begränsad.

När han kom tillbaka var han redo att gå till handling att agera mot muhammedaners övertag som måste stoppas.

Muslimer tar över européernas land och det utan fälla ett enda skott.
Senast redigerad av matau 2019-03-16 kl. 21:50.
Citera
2019-03-16, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maertino1
https://www.ccn.com/christchurch-terrorist-invested-and-profited-from-crypto-scam-bitconnect
Enligt denna sida var han bitcoin miljonär. Han jobbade inte, bara gymmade reste jorden runt och hängde på forum.

Tror inte han behöver bli sponsrad när han är i finkan resten av livet

Han gymmade och var PT medan han blev cryptovalutamiljonär, tror inte det var bitcoin. Efter att han blev rik så reste han jorden runt. Han var i Nord Korea och på många ställen. Han skrev tydligen något på 8chan innan dådet. Fanns ett screenshot på det, tror någon postade det här. Men posten är borta, här och från 8chan. (Obs inte 4chan.) Finns inte allmänt tillgänglig nu.
Citera
2019-03-16, 21:47
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Har postat detta inlägg tidigare, utan att få någon rimlig förklaring. Vid 6.53 in i klippet, kan man se att där ligger ett magasin på golvet. "Men han har själv inte hunnit ta sig så långt in i korridoren än". Hur kan detta då ha hamnat där?
Senare vid 8.32 ser man att han går tillbaka ut i korridoren och hämtar just det magasinet, för att sedan åter gå tillbaka för att fortsätta sitt skjutande.
Nästan så att man kan tro att någon kumpan lagt dit det på förhand. (Denna springer sedan in i något av de rummen där attentatsmannen av någon "konstig" anledning aldrig går in, för att sedan ta sig ut? Jag vet att det låter långsökt. Men ser ingen förklaring till hur just det magasinet kan ha hamnat där? Någon annan som ser något jag inte ser?

Det ligger inget magasin på golvet 06.53. Men 07.13 laddar han om och slänger magasinet han tar ut på marken. Det är det magasinet han sen plockar upp igen 08.32.

Håller dock med om att det är konstigt att han inte öppnar dörrarna på vänster sida från ingången och söker igenom alla rum i lokalen.
Citera
2019-03-16, 21:48
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
kommer nog spridas mycket rykten närmsta tiden. Det där är nog inget man ska fästa sig vid.

Han skriver själv i sitt manifest att han investerade i Bitconnect och pengarna användes till att resa runt.

Så det kan nog ses som bekräftat.
Citera
2019-03-16, 21:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
För det är ju inte så att muslimer i åratal har begått terror mot västerlänningar?

Vad blir skillnaden nu, menar du?

Muslimer har dock kanske begått hämnd för att väst krigat på deras land. Hur många miljoner irakier t.ex har inte dött av bomber från väst? Det är visst inte Väst fel utan sådana som Saddam men poängen för dessa extrema är just att väst dödat dom. Ebba mördades för just detta. Som hämnd. Sedan har nu alltså 49 pers dödats för hämnd för bl.a Ebba. Detta kommer ju fortgå i all oändlighet.
Citera
2019-03-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Har postat detta inlägg tidigare, utan att få någon rimlig förklaring. Vid 6.53 in i klippet, kan man se att där ligger ett magasin på golvet. "Men han har själv inte hunnit ta sig så långt in i korridoren än". Hur kan detta då ha hamnat där?
Senare vid 8.32 ser man att han går tillbaka ut i korridoren och hämtar just det magasinet, för att sedan åter gå tillbaka för att fortsätta sitt skjutande.
Nästan så att man kan tro att någon kumpan lagt dit det på förhand. (Denna springer sedan in i något av de rummen där attentatsmannen av någon "konstig" anledning aldrig går in, för att sedan ta sig ut? Jag vet att det låter långsökt. Men ser ingen förklaring till hur just det magasinet kan ha hamnat där? Någon annan som ser något jag inte ser?

Han tittar ju uppenbarligen ner på det typ "där hamnade det". Undrar om han inte fipplade till när han vände sig till höger strax före och det for iväg från väst/bälte? Känns som en rimligare förklaring
Citera
2019-03-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det är du som ska ut i krig vännen, inte jag. Alla normalt funtade människor vill undvika krig till varje pris.

Så du tror att muslimerna frivilligt kommer avbryta sin ockupation och åka hem? Det hade självklart varit bättre och jag vill inte ha något krig men man får inte alltid som man vill.
Citera
2019-03-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
GM är en väl en förvirrad autist förmodar jag, som fått för lite sex,om ens ett enda knull i hela sitt liv..snart 30
Tveksamt.
https://media.8ch.net/file_store/168a108d2cb04c4f64b41a8b69afe5801ecd04132586e5b83e bb2a74a8c530dc.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in