2019-03-16, 15:56
Medlem
deadsets avatar
Tydligen har man lärt ut "radikal islam" i åtminstone en av moskéerna som attackerades. Det ska tydligen även finnas kopplingar till al-Qaida. Intressant att detta inte framkommer i massmedia.
Citera
2019-03-16, 15:56
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Tror jag läste någonstans om Gms motiv till dådet var på grund utav Terrordådet i Stockholm där en ung tjej vid namn Ebba som dog skulle ha gjort honom vansinnig. Plus en hel del andra saker givetvis. Kan inte bekräfta om det är sant.
Välkommen in i matchen, Sherlock. Om du hade tittat på videon så ser man rätt tydligt att det står EBBA ÅKERLUND på sidan av vapnet. Går knappt att missa.
Citat:
T
Har också sett videon och han verkar ju ta det som en promenad i parken, skjuter sin väg igenom hallen till moskén och går in och skjuter ihjäl alla han ser utan det minsta bekymmer från hans sida, han verkar ha tränat inför detta eller iallafall haft kunskap om vapen och taktik om man kollar på hur han utförde dådet.
Han har naturligtvis tränat skytte. Han hade väl licens för i vart fall något vapen. Taktik kan man lära sig av tv-spel och youtube även om hans taktik inte var särskilt märkvärdig, vet inte vad det är du imponeras av.
Citera
2019-03-16, 15:57
Medlem
Battalions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Som också är skapat av Européer.

Jaha, så då menar du att om jag flyttar till Bulgarien så har jag inte invandrat dit? Eftersom bägge länder har skapats av Européer? Ta upp en ordbok och börja lära dig definitioner.
Citera
2019-03-16, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Stark anknytning vore om skytten vore medlem i NMR. Dock är så ej fallet. Detta skedde i Nya Zeeland där NMR inte finns.

NMRs logga är en runa från vikingatiden. Används på mängder av saker inklusive inom magi och runtydning.

Sen letar så klart globalist svetsaren bara på en ursäkt. AFA som springer globalisternas ärenden förbjuds så klart inte trots tusentals terrorattacker i Sverige mot bland annat SD.

Vem tror du sponsrade denna luffare?
Citera
2019-03-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Tydligen har man lärt ut "radikal islam" i åtminstone en av moskéerna som attackerades. Det ska tydligen även finnas kopplingar till al-Qaida. Intressant att detta inte framkommer i massmedia.
Folk tycks sprida den informationen på Twitter, emedan vänstern intensivt försöker hota dem till tystnad. De blir nerspammade. Fakta och information får tydligen inte spridas fritt, i vanlig ordning.
Citera
2019-03-16, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbhuvud
Folk tycks sprida den informationen på Twitter, emedan vänstern intensivt försöker hota dem till tystnad. De blir nerspammade. Fakta och information får tydligen inte spridas fritt, i vanlig ordning.

Det heter källkritik
Citera
2019-03-16, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Jag har inte en aning, men erbjuder en högst personlig gissning. Killen ska visa hur man agerar, alla andra kan fortsätta prenumerera på PewDiePie som om det gjorde någon skillnad.

De e tydligt för mig att han är ganska influerad av internet kulturen... det är en och annan meme i hans manifest, och "subscribe to pewdiepie" är inget annat än just en meme, efter "kriget" mot t-series.

Du kan se hur det uppmanas att prenumerera på hans kanal i alla möjliga sammanhang för att vinna "kriget" mot t-series, i detta fall va de ett högst olämpligt tillfälle, vilket jag kan tro är själva poängen.
Citera
2019-03-16, 16:01
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battalion
Okej, så du tror på riktigt att ens etnicitet är grunden till vilken kultur man har? Är inte vi germaner ganska korkade då? Eftersom det krävdes ockupation av Romare och Kristna för att vi skulle bli moderna? Innan levde vi i hyddor i skogen.

Jo, så skulle visst fallet ha varit. Kulturer byggs genom historien av olika förutsättningar. Därav så ser vi nu att nästan alla moderna länder, inklusive Japan, Sydkorea osv. är i stort sett västerländska länder trots att de inte tillhör samma ''ras''. Sydkoreanska kulturen är lika främmande för en Spanjor som den Ryska kulturen.

Självklart. Det är bevisat genom tusentals år av historia.
Nope, det är en myt. Däremot så störtade ju de germanska stammar Rom, som du kanske vet
för att det var så dekadent.
Kristendomen har enbart förstört för oss.

Nepp, de byggs av olika folkslag uppenbarligen. Det är bara att jämföra Europa och Afrika t.ex. Du kan också jämföra med att Européer bygger liknande samhällen överallt. Titta på Australien eller Sydafrika exempelvis. Om det du säger stämde, så hade Australien och Sydafrika sett helt annorlunda.

Man måste vara gravt hjärntvättat eller historielös för inte förstå att etnicitet spelar enorm roll. Japan och Korea är såklart inte västerländska länder. Du verkar aningens förvirrad.
De har däremot högt IQ, vilket förmodligen gjort att de kan avancera likt vad vi Européer har gjort. Vi ligger i snitt 2-3 IQ poäng lägre än östasiater (Korea, Japan).
Citera
2019-03-16, 16:02
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battalion
Jaha, så då menar du att om jag flyttar till Bulgarien så har jag inte invandrat dit? Eftersom bägge länder har skapats av Européer? Ta upp en ordbok och börja lära dig definitioner.

Jag menar att du helt missar poängen med motivet. Ingen bryr sig om en närbesläktat Europé invandrar till ett annat Europeiskt land (Australien, Nya Zeeland) din dumjävel. Återigen
Citera
2019-03-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itwillhold
Det heter källkritik
Jaså? Och vad menar du är felaktigt? Eller använder du ord du inte förstår dig på nu?
Citera
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbhuvud

Nej, nu har de ju äntligen 1 attack att gotta sig i med en vit man som förövare. Detta är en våt dröm för vänstern. Nu har de äntligen något att peka på. Att muslimer utfört 113 dödliga terrorattacker enbart senaste trettio dagarna är inte lika intressant att prata om.

1 attack mot 113 attacker. Låt oss rikta allt fokus på 1 attack och ignorera de 113 övriga.

Citera
Avslutad
Citat:
Tror jag läste någonstans om Gms motiv till dådet var på grund utav Terrordådet i Stockholm där en ung tjej vid namn Ebba som dog skulle ha gjort honom vansinnig. Plus en hel del andra saker givetvis. Kan inte bekräfta om det är sant.

Har också sett videon och han verkar ju ta det som en promenad i parken, skjuter sin väg igenom hallen till moskén och går in och skjuter ihjäl alla han ser utan det minsta bekymmer från hans sida, han verkar ha tränat inför detta eller iallafall haft kunskap om vapen och taktik om man kollar på hur han utförde dådet.

Och vad ska "Subscribe to PewDiePie" som han säger handla om innan han börjar sin terror? Ett sadistiskt skämt av något slag eller?

Jag ser i alla fall denna teori som rätt sannolik (nedan). Han är störst i världen på Youtube och särskilt amerikansk media älskar att jaga klick på att leta fel med honom och hans kanal, och terroristen vill såklart nå ut till så många som möjligt överallt.

Han livesände på Facebook och han får precis som han vill i media. Och om Pewdiepie väljer att göra en video om detta får han än mer uppmärksamhet (samtidigt förstår jag om pewdiepie vill kommentera att han dragits in i detta).

”Actually, it matters lot. The guy’s manifesto makes it clear why he said “Subscribe to PewDiePie”. It’s because he wants to create division and conflict; he wants the media to go after PewDiePie and his fans; and he wants to accelerate the culture war.

Everything about the attack was cultivated for that end, from the choice of victims, to the weapons, to the people he references. He knows Felix won’t approve of his actions, and he knows Felix wants nothing to do with him. He is associating himself with PewDiePie because he wants to see Felix condemned with that association; he wants the mainstream media to run with the narrative that PewDiePie and his supporters are altright, or fascist adjacent.

If the media falls for the bait, then we’ll see the murderer’s ultimate plan fulfilled. Youtube, Twitter, and Facebook will likely be his unwitting pawns as they crackdown on “problematic” people like PewDiePie. If this isn’t addressed, then the murders will have not only been a horrific crime, but they will have also been mission success from the perspective of the killers. They cannot be allowed to succeed, so it is actually important here that the regular combatants in the culture war lay down their weapons and refuse to fight over this. If they don’t, then the killers will get exactly what they want.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in