2019-03-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vad hände 3:15?

Nu tillhör ju jag dom som tror att Q har en kontakt i vita huset men det kan ju vara på vilken nivå som helst och vem som helst av 600 eller så anställda.

Inget speciellt hände väl 3:15. Det skulle motsvara datum:

Citat:
Q post #3093
.
.
On March 15th?
[3:15]
Q
Citera
2019-03-16, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
3:15 tolkas nu (det har ju tidigare tolkats som både ditt och datt) som den 15 mars, dvs igår.

Problemet här är väl att detta förutsätter att Q redan i början av januari skulle känt till alla kommande turer med öppnande av statsapparaten, utlysande av national emergency, omröstningar till Trumps nackdel i kongressen (först i huset och sedan även i senaten) samt datum för åtminstone senatens omröstning (så det inte skedde efter 15 mars) osv osv.

Inte bara otroligt, snarare uteslutet...

Men har han inte i vanligt ordning kört på sannolikhet och om det inte hade hänt dödat det med tystnad eller att kabalen gjort ett motdrag?

Det har ju varit tal länge om executive order för die mauer och det har också varit tal länge om att Trump skulle lägga sitt veto utifall kongressen (som är D majoritet) skulle få för sig att rösta ned honom, typ 99.99% sannolikhet för det.

Eller har jag missat något?
Citera
2019-03-16, 11:48
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
3:15 tolkas nu (det har ju tidigare tolkats som både ditt och datt) som den 15 mars, dvs igår.

Problemet här är väl att detta förutsätter att Q redan i början av januari skulle känt till alla kommande turer med öppnande av statsapparaten, utlysande av national emergency, omröstningar till Trumps nackdel i kongressen (först i huset och sedan även i senaten) samt datum för åtminstone senatens omröstning (så det inte skedde efter 15 mars) osv osv.

Inte bara otroligt, snarare uteslutet...
Inte bara att klockan visade 3:15, altså 15 mars. Utan klockan visade även 3:42 två veckor innan. Exakt samma tidpunkt som William Barr den 15 mars utlyste national emergency.

Att detta bara skulle vara ett slumpmässigt sammanträffande är snarare omöjligt. Skulle inte detta hänt så hade klockan på bilderna inte haft någon funktion över huvud taget.

Jag tycker inte det är uteslutet att Trump och hans staff redan innan visste exakt hur processen skulle gå till redan i Januari.
Citera
2019-03-16, 11:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok, om vi håller oss till Doug Collins tweet, han killen som normalt fick 100-300 retweets och drog ned 10 000 retweets efter att Q lyfte honom.

Det du menar är att någon uber-känd (tex. Trump) tidigt retweetade Doug Collins original-tweet och att det således är han som står bakom lyftet, inte Q?

Nu har jag kollat Trumps feed och han retweetade inte Doug Collins, eftersom du hade en poäng med Ghidra, så kan du ju om du vill. Kan du inte visa på att det stämmer i fallet Doug Collins istället för att flyta en teori som direkt visade sig vara fel?

Sen tillbaka till ursprungsfrågan som ingen vill diskutera, hur tycker du att vi skall mäta Q popularitet?

EDIT: lägger till att tittar man på själva twitterfeeden på de tweets Q lyfter så är det ju Q meme-bombarnas julafton och det får nog anses tala för att retweets också kommer från Q.

En gång till då: Vad är det som säger att det är just Q som satt igång detta menar du? Hur vet du att det var Q som lyfte ett intressant inlägg, istället för att Q, liksom många andra, uppmärksammade ett intressant inlägg?
Det kanske t.ex var Washington Times uppmärksammande av händelsen som drog igång retweetandet?
https://www.washingtontimes.com/news/2019/mar/12/doug-collins-releases-lisa-pages-testimony-house-p/

Retweets av Doug Collins..
14 mars 7,500
13 mars 1,900
12 mars 9,700 <--- Inlägget Q uppmärksammade
8 mars 6,400
14 februari 5,000
Citera
2019-03-16, 11:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men har han inte i vanligt ordning kört på sannolikhet och om det inte hade hänt dödat det med tystnad eller att kabalen gjort ett motdrag?

Det har ju varit tal länge om executive order för die mauer och det har också varit tal länge om att Trump skulle lägga sitt veto utifall kongressen (som är D majoritet) skulle få för sig att rösta ned honom, typ 99.99% sannolikhet för det.

Eller har jag missat något?

vetot behövdes ju bara ifall senaten röstade emot Trump..
Och i januari - när Q postade klockan - så pratades det väl en del om national emergency, men att huset och senaten skulle rösta om det - och fälla Trump i båda instanser - samt ens ungefär när detta skulle ske - ja det var förstås totalt omöjligt att veta om man inte var Gud den allsmäktige eller oraklet Saida..
Citera
2019-03-16, 12:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Inte bara att klockan visade 3:15, altså 15 mars. Utan klockan visade även 3:42 två veckor innan. Exakt samma tidpunkt som William Barr den 15 mars utlyste national emergency.

Att detta bara skulle vara ett slumpmässigt sammanträffande är snarare omöjligt. Skulle inte detta hänt så hade klockan på bilderna inte haft någon funktion över huvud taget.

Jag tycker inte det är uteslutet att Trump och hans staff redan innan visste exakt hur processen skulle gå till redan i Januari.

Ja, hade det inte varit för att Q postade klockan med "datumet" (Varför står det den 7:e i datumfältet på klockan förresten? ) redan i januari när det inte ens fanns planer på omröstningar om den icke fastlagda national emergencyn så hade det verkat rätt imponerande - nu känns det bara som efterkonstruktioner som vanligt..

Och varför inte visa klockslaget för när Trump signerade vetot istället för när det signerades av Barr??
(Och nej, Barr utlyste inte national emergency - han signerade vetot som skulle stoppa kongressens resolution angående den redan pågående national emergency som Trump utlyste för en månad sedan)
Citera
2019-03-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ja, hade det inte varit för att Q postade klockan med "datumet" (Varför står det den 7:e i datumfältet på klockan förresten? ) redan i januari när det inte ens fanns planer på omröstningar om den icke fastlagda national emergencyn så hade det verkat rätt imponerande - nu känns det bara som efterkonstruktioner som vanligt..

Och varför inte visa klockslaget för när Trump signerade vetot istället för när det signerades av Barr??
(Och nej, Barr utlyste inte national emergency - han signerade vetot som skulle stoppa kongressens resolution angående den redan pågående national emergency som Trump utlyste för en månad sedan)
Du måste vara den mest kreativa debunkern i Sverige. Du borde ha ett diplom eller något.

Datumfältet är inte relevant, det syns inte ens vad det står i den första bilden. I den andra bilden är det otydligt men det står en 2a, inte 7 som du säger.

Uppenbarligen visste Trump och hans staff att demokraterna skulle rösta emot honom. Inte så svårt att fatta ens för en vanlig Svensson.

Varför duger det inte med klockslaget med William Barr? Är han för låg rang eller saknar koppling till Trump anser du?
Citera
2019-03-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post #3094

Militär planering.
Vad är klockan?

5/1, Q post #2647. Klockan är 3:15.
2/3, Q post #2913. Klockan är 3:42.

Justitieminister William Barr godkänner Trump's Veto om 'National Emergency on the Southern Border' - 15 mars kl. 3:42.
Saken är klar. Q verifierad, igen..

Får jag fråga vad du menar med ditt ”Q verifierad, igen..”? Vad är det som är verifierat? När du skrev så igår var ju det enda som faktiskt kunde verifieras att Q kunde läsa och skriva om saker andra redan varit före Q att informera om... Och det tycker väl inte ens du är så imponerande ens när det kommer från Q?
Citera
2019-03-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ja det har ju varit lite av Snakes paradgren att gå in och visa på just det, en ganska stor svaghet hos Q followers att dom inte orkar googla utan direkt hävdar att Q är gud

Ja, jag håller helt med och det är en av anledningarna att jag också skriver här. Är man lite källkritisk upptäcker man snabbt att många av Q:s nyheter bara är omskrivningar från vad andra redan har rapporterat om. Uppfattningen om den allvetande Q känns väldigt sektig och något iaf jag försöker argumentera mot.
Citera
2019-03-16, 13:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Du måste vara den mest kreativa debunkern i Sverige. Du borde ha ett diplom eller något.

Datumfältet är inte relevant, det syns inte ens vad det står i den första bilden. I den andra bilden är det otydligt men det står en 2a, inte 7 som du säger.
Andra säger den 5:e som datumet på första klockan, men ingen kan påstå att det skulle stå den 15:e som givetvis hade varit det naturliga valet...
Och andra säger att klockan visar den 3:14 - inte 3:15...

https://pbs.twimg.com/media/DwNDAFkUUAEgnED.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=ZqZ7KbtqwSA
https://www.disclosurenews.it/en/qanon-february-15-2019-update-phase-iii-winningbigly/
osv..

Citat:
Uppenbarligen visste Trump och hans staff att demokraterna skulle rösta emot honom. Inte så svårt att fatta ens för en vanlig Svensson.
• Hur skulle Q i januari kunna veta att det skulle bli en omröstning om en national emergency som inte ens var utlyst?
• Hur skulle Q i januari kunna veta att republikaner i senaten skulle gå emot Trump och att även senaten skulle rösta emot Trump om en national emergency som inte ens var utlyst?
• Hur skulle Q i januari kunna veta NÄR huset skulle hålla sin omröstning om en national emergency som inte ens var utlyst?
• Hur skulle Q i januari kunna veta NÄR senaten skulle hålla sin omröstning om en national emergency som inte ens var utlyst?

Citat:
Varför duger det inte med klockslaget med William Barr? Är han för låg rang eller saknar koppling till Trump anser du?
Jag kan köpa Barr om det spelar någon roll för dig, jag tyckte bara att Trumps signatur hade varit en naturligare tidpunkt.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-16 kl. 13:23.
Citera
2019-03-16, 13:20
Medlem
Om "Q" kan se in i framtiden , då blir det ju väldigt spännande, tänk att kunna ha sådan förhandsinfo.
Citera
2019-03-16, 16:43
Medlem
Citat:
Andra säger den 5:e som datumet på första klockan, men ingen kan påstå att det skulle stå den 15:e som givetvis hade varit det naturliga valet...
Och andra säger att klockan visar den 3:14 - inte 3:15...

https://pbs.twimg.com/media/DwNDAFkUUAEgnED.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=ZqZ7KbtqwSA
https://www.disclosurenews.it/en/qanon-february-15-2019-update-phase-iii-winningbigly/
osv..

• Hur skulle Q i januari kunna veta att det skulle bli en omröstning om en national emergency som inte ens var utlyst?
• Hur skulle Q i januari kunna veta att republikaner i senaten skulle gå emot Trump och att även senaten skulle rösta emot Trump om en national emergency som inte ens var utlyst?
• Hur skulle Q i januari kunna veta NÄR huset skulle hålla sin omröstning om en national emergency som inte ens var utlyst?
• Hur skulle Q i januari kunna veta NÄR senaten skulle hålla sin omröstning om en national emergency som inte ens var utlyst?

Jag kan köpa Barr om det spelar någon roll för dig, jag tyckte bara att Trumps signatur hade varit en naturligare tidpunkt.
Datumet på första bilden skulle lika gärna kunna vara en 6a eller 8a, efterssom siffran är så pass otydlig tycker jag det är uppenbart att den inte hade någon betydelse.

Det är tiden på klockan som är det viktiga, och du har rätt i att det är svårt att se om minutvisaren står på 14 eller 15. Den står nånstans i mitten, något närmre 15.

Många har säkerligen spekulerat precis rätt, att det handlar om ett datum, nämligen 15:e mars. Jag har kollat igenom lite kommentarer på en youtubevideo när videon postades den 5:e Januari, och en en kommentarerna är ett exempel på just det:

"just a slight correction for my SMART LADY,,, the watch actually shows 3:15 (am/pm) as the big/little hands are both on 3, and the seconds hand is at 12, so on first glance you may think it is 3pm or 3am... so are we being pointed to 3/15 as a date instead of a time?"

Hur som helst är det inget konstigt att det finns en massa felaktiga spekulationer om vad Q menar direkt efter ett drop. Han säger sällan exakt hur saker och ting ska ske, ofta är det gåtor som avslöjas långt senare.

Angående National emergency så vet jag faktiskt inte hur Trump och hans staff kunde veta så mycket. De vet förmodligen mycket mer än vi vet. Vilket inte är så konstigt.
Sedan förlora Trump röstningen om National emergency i senaten ganska stort, 59-41. Så man kan anta att han redan innan visste att skulle förlora.

Men som sagt, jag jobbar inte i vita huset. Om jag hade gjort det hade jag säkert kunna svara på dina frågor lite bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in