2019-03-14, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Haha, men du är ju under precis all kritik. I tidigare diskussioner nekar du fakta gång på gång och hittar på egna vimsiga teorier som "låter rätt för dig".

Detsamma!

Och om det stämmer att jorden blir varmare just nu går det åt rätt håll. Bättre det än återkomsten av den lilla istiden.
Citera
2019-03-14, 18:01
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Nu var det där ju inte precis något vetenskapligt inlägg eller en prognos utan något som användes i en debatt för att illustrera ett exempel på hur kommande generationer riskerar att se på vårat handlande.

Så här ser kommande generationer på klimatfrågan:

Citat:
Varför ska vi egentligen gå i skolan om det inte finns någon planet kvar senare?

Dom tror på allvar att planeten kommer att försvinna inom deras livstid.
Och därför behöver dom inte gå i skolan.

https://sverigesradio.se/topsy/ljudfil/srse/6855187.mp3 @ 12:24
Citera
2019-03-14, 18:11
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs

”Okunnighet är styrka”. Allt går helt enl ritningarna
Citera
2019-03-14, 23:36
Avslutad
Citat:

Bara jag som finner det ironiskt att Nobels fredpris 2014 gick till en tjej, Malala Yousafzai, som kämpar för att kvinnor ska få gå i skolan, och nu funderar man alltså på att ge Nobels fredspris 2019 till en tjej som vägrar att gå i skolan?

Jag finner detta sinnessjukt.
Senast redigerad av countolaf 2019-03-14 kl. 23:55.
Citera
2019-03-15, 17:17
Medlem
Magnituds avatar
Citat:

De tror alltså på fenomenet ”regndans” existerar, vem har tutat i skolorna detta? Får skolorna nån sorts ersättning för strejken?
Citera
2019-03-15, 18:12
Medlem
arbetets avatar
Med tanke på dagens klimatstrejk och alla som ropar efter klimatdiktatur för att rädda jorden länkar jag in ett inlägg ur tråden om dagens terrordåd i Nya Zealand:

(FB) Flera döda vid attack mot moské i Nya Zeeland.

Karln kallar sig själv för ekofascist.
Citera
2019-03-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Med tanke på dagens klimatstrejk och alla som ropar efter klimatdiktatur för att rädda jorden länkar jag in ett inlägg ur tråden om dagens terrordåd i Nya Zealand:
Jag ser inget där om klimatet. Breivik däremot vet vi ju var klimatförnekare.
Citera
2019-03-15, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Precis, han var inte så korkad som man kan tro.
Citera
2019-03-16, 07:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag kan bara konstatera att han kallade sig själv för eko-fascist och grön nationalist samt var besatt av muslimernas accelererande barnafödande (var har jag hört det förut?). Han avskydde oss konservativa också. Med tanke på miljörörelsens bruna förflutna så är det kanske inte så konstigt.
Citera
2019-03-16, 08:13
Medlem
humanlifes avatar
Det här är det bästa som har hänt på länge! Om inte politikerna tar rätt beslut nu, så kommer säkert den här rörelsen att växa och växa.

Fakta om utsläppens katastrofala inverkan på klimatet och på vår hälsa har mörkats i flera decennier av mäktiga intressen. Det får vara slut med det nu. Utsläppen måste stoppas så fort som möjligt.

Mer förnybar elproduktion, mer kollektivtrafik och elbilar är framtiden!

Guardian US's 11-minute climate strike: why we devoted our front page to climate change
https://www.theguardian.com/environment/2019/mar/15/11-minute-climate-strike-front-page-climate-change
Citera
2019-03-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag kan bara konstatera att han kallade sig själv för eko-fascist och grön nationalist samt var besatt av muslimernas accelererande barnafödande (var har jag hört det förut?).
Bland andra högerextrema här på flashback antagligen. Muslimhatet här är ju utbrett. Nej, du är ute i väldigt smutsigt vatten här när du försöker använda denne högerextrema terrorist i dina egna syften.
Citera
2019-03-16, 08:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Bland andra högerextrema här på flashback antagligen. Muslimhatet här är ju utbrett. Nej, du är ute i väldigt smutsigt vatten här när du försöker använda denne högerextrema terrorist i dina egna syften.
Och ni är inte smutsiga när ni klistrar på oss diverse epitet? Hur många gånger har vi inte blivit kopplade till fascism och rent av nazism? Sedan visar det sig som vi säger att de mest extrema klimat-/miljöåsikterna finns hos just fascister och nazister.
Senast redigerad av arbetet 2019-03-16 kl. 09:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in