2019-03-16, 02:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Personligen blir jag ledsen när jag läser ”vännens” logg från detta tillfälle.

Jag har redan satt mig på gödselstacken innan jag skrev detta inlägg, beredd på en eventuell massiv dyngattack, p.g.a. att jag anser att LW i samband med just denna specifika utflykt inte riktigt (i mitt tycke) kan tituleras ”vän”.

I LWs logg skrattar hon åt att vännen får ringa och fråga efter kordinaterna. En av SDs döttrar får gå och leta efter vännen. Om HD hade utfärdat kontaktförbud så kan hon inte ha blivit glad om döttrarna kom hem och rapporterade om mötet i skogen. Det kanske var en länk i en kedja som utlöste mordet? En annan länk kan ha varit när HD gick LWs WIG och funderade på hur annorlunda livet kunde varit med andra förutsättningar.
Citera
2019-03-16, 02:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag hade sett det som betydligt mer intressant om BO varit ute och joggat enbart med herr D. Tror inte att BO förväntade sig något våld från fru D.

Så om fru D kom och ville prata mitt i natten
så kanske LW trodde att det var ofarligt att ta en
kort promenad med henne för att inte störa barnen.
Citera
2019-03-16, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bilden är tagen precis en månad efter misshandelsanmälan. 12 feb 2017 Så det är åter ett lögnaktigt påstående av knäppskallarna som så innerligt gärna vill döma sin förutbestämda önskemördare. Har man slut på både argument och logiskt tänkande fabulerar man ihop något.

handr till rakning denna gång..

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f87cd804-9a48-498e-9703-839c7d34449f_l.jpg

Nu skriver kanske, som sig bör, Katten, Honan eller gloriuslife att SD tvingat fram leendet med en kniv tryckt mot LWs nacke?
Är det någon som haft SD som bestämd mördare är det du i dina tidiga inlägg!

Din sista mening... skärp tlll dig och fabulera inte vad någon i framtiden tänkt skriva!
Citera
2019-03-16, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Ingen omöjlighet men man har siktat in sig på en mansröst som hördes den aktuella kvällen, enl. uppgift.
Citera
2019-03-16, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Inte för att det spelar någon roll, men det var en polis som sade det. Inte advokaten.

Det var i alla fall inte BO, som aldrig haft någon möjlighet att bemöta vad som sagts och sägs. Den möjligheten har däremot MGM och det ska man nog ha i åtanke.
Citera
2019-03-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Så här fick USA reda på saken.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e14xQR
Ber att få hänvisa till mitt inlägg igår kl 12:31 där jag citerar både Netherworld och Rosamund och där jag tar upp vad som i detta ärende kan ha hanterats "rättsvidrigt".

Tack för länk till AB-artikeln! Jag minns den väl. Ur den citerar jag ett stycke:

"Men de kom aldrig så långt. Svenska polisen såg till att de fick inreseförbud i landet och de återvände hem."

Notera formuleringen: "Svenska polisen såg till att de fick inreseförbud.."
Just hur den svenska polisen "såg till" att SD vägrades inresa i USA kan alltså mycket väl ha skett helt rättsvidrigt och det var det som var min poäng.

Att kontot hoppsann i tråden gärna vill tro åkl ÅH om bara gott, det får vi leva med. Än så länge kan de flesta av oss inte skriva under på att hon levererat.
Inte mycket mer än irritation över att en mördare efter 10 månader fortfarande går lös.
Ja, så har hon förstås myntat de nu, i polisiära utredningssammanhang, bevingade orden:
"Vi har jättemycket teknisk bevisning"
-fast hon svalde slutet:
..fast inget som är juridiskt bindande, tyvärr..
Citera
2019-03-16, 09:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Jag tror inte heller att Lena var rädd för HD men jag får inte ihop en planerad promenad med den öppna dörren.
Citera
2019-03-16, 09:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det var i alla fall inte BO, som aldrig haft någon möjlighet att bemöta vad som sagts och sägs. Den möjligheten har däremot MGM och det ska man nog ha i åtanke.

Ja, det ska man tänka på men "actions speak louder than words". Det är fullt möjligt alltså att dra vissa slutsatser från BO:s beteende medan hon levde.
Citera
2019-03-16, 10:03
Medlem
Det där med tidiga uppgifter i media om den då ännu bara försvunna LW är lite intressanta.
Alla(?) minns ju att det var Metro som fort som attan, redan den 17e, var ute med uppgiften att LW:s försvinnande skulle ha ett svartsjukemotiv. Alltså att hon blivit bortförd/kvarhållen.
Journalisten som skrev artikeln heter K*arl E*nn H*enricsson. Verksam i Örebro.
Han har på eget förlag gett ut boken 'Razor lit'. Det är en provokativt skriven bok om självskadebeteende. Mycket rakblad om man säger så..
En annan person i Örebro som intresserar sig för självskadebeteende är trådens HW, kallad "extradottern", kompis till LW och UW.
HW är också intresserad av självskadebeteende och har t ex varit delförfattare till en uppsats med titeln:
<"Jag är mitt eget offer och förövare" : En kvalitativ studie om sexuellt självskadebeteende>

Av vad jag har fått till mig, så känner HW journalisten KEH, han som skrev Metro-artikeln. Det är därför inte svårt att tänka sig att KEH kan ha fått det där med svartsjukan från en honom mycket närbelägen källa.
Vad tror tråden?
Citera
2019-03-16, 10:48
Medlem
Honan6s avatar
305 dagar har passerat sen mördaren släckte Lenas liv.
Lever GM som om inget har hänt?
Har GM raderat sitt minne som borde vara fyllt av Lenas skrik för sitt liv och bilderna från den ca 5 minuter långa mordakten eller återupplever GM sitt verk om och om igen?
Oavsett - det går en GM lös som inte tvekade om att mörda Lena - hen hade tid att hejda sig, men gjorde det inte. GM är gränslös och kan mörda igen.
Citera
2019-03-16, 10:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ingen omöjlighet men man har siktat in sig på en mansröst som hördes den aktuella kvällen, enl. uppgift.

HD kanske har en mörk röst?
Citera
2019-03-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
305 dagar har passerat sen mördaren släckte Lenas liv.
Lever GM som om inget har hänt?
Har GM raderat sitt minne som borde vara fyllt av Lenas skrik för sitt liv och bilderna från den ca 5 minuter långa mordakten eller återupplever GM sitt verk om och om igen?
Oavsett - det går en GM lös som inte tvekade om att mörda Lena - hen hade tid att hejda sig, men gjorde det inte. GM är gränslös och kan mörda igen.

17-årige Ra*smus Jär*viö teg om mordet på Al*bin Ein*arsen under nästan tre år. Enligt utsago ska han ha mått väldigt dåligt under dessa år men likförbannat teg både han, hans flickvän samt syster.
Alla GM är väl gränslösa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in