2019-03-16, 00:25
Medlem
grungewhores avatar
Det svåra med den här situationen är, oavsett brutaliteten och det omoraliska att göra sig själv till bödel, vad har det för konsekvenser.

Om det finns belägg för att han gett sig på en känd radikaliseringscentral för IS, så är hans akt mer förståelig då han ser sig själv i krig mot en (jämbördig) fiende.

Om han gått in i en moské vilken som helst (tvivlar på att Bangladesh cricket team söker upp en radikal moské), agerar han lika vilse som IS själva, d v s han sänker sig till samma grottmansnivå som dem.

För MSM lägger man strålkastarljuset på hans hudfärg och manifest, det finns mycket stoff av den identitetskristna högern där, vilket gör att man gärna placerar honom i samma fack som NMR eller SD (MSM är ju intresserade att frågan gynnar agendan på hemmaplan), men bör sättas i en amerikansk idékontext snarare, d v s inte alt right utan hos Church of the Creator eller Aryan Nations.

Om han således hade god anledning att tro att moskéerna var radikaliseringscentraler, bör han bedömas vara en martyr i samma anda som Tim McVeigh eller Bobby Matthews, d v s i ett krigstillstånd.

Och då kanske vi sett startskottet på något större.
Citera
2019-03-16, 00:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Hahah det där är ju inte vit makt gest, det är ju för tusan ett 4chan prank....

Ja jag vet. Det är den allmänna tolkningen av det tecknet. Visar på hur störd människa detta är. Stå och pranka efter att ha skjutit 49 människor. Tror han att han är cool och folk ska tycka det är roligt eller? Sjukt verklighetsfrånvänd isåfall.
Citera
2019-03-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Misstänkte terroristen Brenton Tarrant, 28, hånlog och gjorde vit makt-gest i domstolen https://www.aftonbladet.se/a/OnG0BE

Om någon missat. (Bild i artikeln). Helt plötsligt med pixlat ansikte.

Lite tramsigt av honom. Visar på att han lider av någon diagnos.

Han vill provocera. Det framgår tydligt om du läser manifestet. Ha har till och med berättat vad han skall göra i fängelset. Man kan helt klart säga att han är övertydlig med vad han vill.
Citera
2019-03-16, 00:27
Medlem
antoneriks avatar
Eftersom det mångkulturella samhället bevisligen inte fungerar kommer det här att vara normen i framtiden. Extremerna från vardera läger triggar varandra till motreaktioner.
Citera
2019-03-16, 00:28
Medlem
Citat:
Han har skjutit ihjäl 49 människor och står inför rätten, då väljer han att tramsa med nåt meme-tecken och hån-le. Frisk är han inte iaf.
Tror faktiskt att de flesta kan döda. Tror inte att han lider av något, han var bestämd bara.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han vill provocera. Det framgår tydligt om du läser manifestet. Ha har till och med berättat vad han skall göra i fängelset. Man kan helt klart säga att han är övertydlig med vad han vill.
Vad ska han göra?
Citera
Medlem
SnilleFixs avatar
Han har ju humor iaf, med tanke på musiken.
Citera
2019-03-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad ska han göra?
Ta livet av sig skrev han.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Tror ni det här kommer föda en debatt kring de saker som mördaren skrev i sitt manifest eller kommer det bli ännu mer locket på? En hel del i det han skrev är faktiska problem, som födelsetal, demografi, antivit retorik, muslimsk terrorism osv. Hans lösning var dock åt helvete men problemen försvinner inte för det.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Eftersom det mångkulturella samhället bevisligen inte fungerar kommer det här att vara normen i framtiden. Extremerna från vardera läger triggar varandra till motreaktioner.

Finns det indikationer på att GM är antisemit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sovietdoge
Tycker det känns som manifestet passar in på alla muslim hatare som härjar här på Flashback

Han verkar inte hata muslimer utan
han anser att muslimernas sätt att immigrera har förstört våra länder på olika sätt, till å med så mycket att världskartan är i stor fara då de rubbar populationen igenom att va ja antar knulla runt å trycka ut ungar mera än vad länderna kan hantera

hans erfarenheter av saker som hänt i och av att resa i Europa va det som fick han å trycka av sitt vapen, speciellt attentat i Stockholm där en döv flicka blev överkörd

Tyckte inte att det kändes som att han var ”överdrivet” rubbad av å läsa igenom det
Anledningarna till varför var ganska tydligt förklarat

Frågan e ju hur han lyckades komma till trycka av steget enklare än alla haters här på Flashback då åsikterna verkar stämma överens så bra
är det vapenlagarna som avgör?

Lite fascinerande att det bara räcker för han å resa ett tag i Europa å välja att göra såhär i sitt hemland, trodde inte Nya Zeeland var ett så islamiskt land direkt

Får mig å undra hur många svenskar som hade tryckt av sin pickadoll redan om de haft en
Lite skrämmande hur nära inbördes krig vi hade kunnat varit

KNAPPAST VAPENLAGARNA SOM AVGÖR !!!!!!! Har själv tillstånd på gevär, pistol och revolver och jag är inte ett dugg förtjust i Islam,muslimer eller annan massinvandring och jag hatar att man tar in eländet i sådan stor skala man gör. Dock så vet jag om att går jag ut och börja skjuta en massa människor så kommer det knappast göra att mina åsikter blir starkare utan bara tvärtom. Därför att människor har aldrig haft tendens att stödja den "starke" utan man är i grund och botten framför allt här i Sverige en mycket empatisk människa. Som väljer att stödja den svagare. "Om ni förstår vad jag menar". Detta var vad som hände i ISIS där man började halshugga oskyldiga samt andra. Hade man bara valt och stridit på regelrätta villkor så hade man förmodligen vunnit idag, och det är fakta på bordet. På de grunder därför man hade "rätt". på de grunder att alla har rätt och försvara sitt land och om det hade blivit krig här i Sverige och en massa människor hade "order vägrat mm " så skulle man förmodligen skjutit de med. Samma sak om Sverige hade blivit ockuperat av främmande makt som sedan tillsätter en massa kollaboratörer, så hade jag förmodligen avrättat de med men på ett mera regel rätt sätt med enkla skott i nacke. De jag menar är att de han skött i mosken är oskyldiga i den grad att de var förmodligen inte de som våldtar, rånar, mördar mm. Därför så blir dådet verkningslöst på ett politiskt plan detta vet människor med vapen i Sverige därför händer det inte, så länge man inte knuffar det i den riktningen.
Citera
2019-03-16, 00:30
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Misstänkte terroristen Brenton Tarrant, 28, hånlog och gjorde vit makt-gest i domstolen https://www.aftonbladet.se/a/OnG0BE

Om någon missat. (Bild i artikeln). Helt plötsligt med pixlat ansikte.

Lite tramsigt av honom. Visar på att han lider av någon diagnos.

Lider dessa herrar av någon diagnos för de gjorde politiska gester?

https://skd-1e9a.kxcdn.com/2018/10/16110009/sdltcc82e21-nh-768x713.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in