2019-03-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Vem bryr sig om vitmakt, galningar som förnekar att förintelsen existerat och fortfarande hatar judar.
WhitePride? Läs på lite.
Citera
2019-03-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Kan vi förvänta oss en kärleksmanifestation på Sergels Torg över kristna män och kvinnor världen över, som riskerar att skuldbeläggas över vad en ensam galning gjort. Eller fungerar det bara åt ena hållet? Det här har ju ingenting med kristendom att göra.
Nej varför då? Det har knappast skett pga religiösa förteckning. Varför skulle kristna ta på sig det, vita eller vem som helst som inte är fascist eller islamofob? Enda orsaken till att jag själv skrivit här att jag tar avstånd beror på att jag blev uppretad i debatt gällande kvinnor och islam och vågar säga vad jag tycker i vissa frågor såsom att det inte är lämpligt med statskyltar där slöjklädda kvinnor ensamma välkomnar folk in i städerna. Att jag säger det betyder absolut inte under några som helst omständigheter att jag inte anser att det är totalt vedervärdigt att skjuta muslimer under bön baserat på deras religion (givetvis tycker jag inte att någon grupp ska massmördas). Utöver det så är det självklart att kristna inte står bakom sådana här attentat. Inte i det svenska samhället iallafall. Resten av världen kan jag inte tala för.
Senast redigerad av Utlovad 2019-03-16 kl. 00:29.
Citera
2019-03-16, 00:23
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Vad la han ut den 12:e?
Bilder på vapen + utrustning, både väst och magasin med skrift.
Citera
Medlem
NegerKungs avatar
Brutal video. Såg lite ut som ett tv spel.

Varje aktion får en reaktion. Bara en tidsfråga innan det blir horhus nånstans.

/ NK
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
På vilket sätt visar det att han lider av någon diagnos? Betyder nog mer att det inte var något impulsivt och att han fortfarande är säker på det han gjorde.

Han har skjutit ihjäl 49 människor och står inför rätten, då väljer han att tramsa med nåt meme-tecken och hån-le. Frisk är han inte iaf.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Också en 4chan grej.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS-hhsFX2AzfQY6kfuYU7qh_E4rX67xOi0A6nQIU2YnEQMoVSmu

Men den gör man ju när nånting är bra? OK tecknet?
Citera
2019-03-16, 00:24
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Du är dum. Attack mot högerextremiser är det rätta

En annan approach kunde ju vara att låta NZs polis hantera detta, särskilt då de har gärningsmännen i förvar. Att börja jiddra med civila, låt vara mindre begåvade individer, på andra sidan jorden som "respons" lär inte gynna någon.
Citera
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Misstänkte terroristen Brenton Tarrant, 28, hånlog och gjorde vit makt-gest i domstolen https://www.aftonbladet.se/a/OnG0BE

Om någon missat. (Bild i artikeln). Helt plötsligt med pixlat ansikte.

Lite tramsigt av honom. Visar på att han lider av någon diagnos.

Hahah det där är ju inte vit makt gest, det är ju för tusan ett 4chan prank....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
MSM berättar att han gjorde vitmakt miljö tecken i rätten. Sen när blev tumme-pekfinger i cirkeln (som man gör när något är bra) vitmakt tecken?
Det är en av många memes som /pol/ har skapat och gjort verklighet av.
Dom tar över symboler och gör dom till vad dom vill för humor och politisk propaganda.
Memen är att symbolen nu betyder White Power eller en kekistanisk hälsning och mycket annat.
Du får efterforska själv jag orkar inte förklara.

Den betyder egentligen inte det men om man säger en lögn tillräckligt många gånger så blir den sann. Precis som förintelsen.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Det är väl inget att inte kunna förstå, han hade ett starkt hat mot muslismer och det dom orsakat, han var rätt övertygad och tog steget över linjen, exakt samma sak som med judarna på 30-talet, det är ingen skillnad i det hela, mönstren är domsamma.

Du menar att alla som hatar muslimer agerar så här?
Sett till denna tråd så har vi typ 50 pers som kommer göra likadant?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Misstänkte terroristen Brenton Tarrant, 28, hånlog och gjorde vit makt-gest i domstolen https://www.aftonbladet.se/a/OnG0BE

Om någon missat. (Bild i artikeln). Helt plötsligt med pixlat ansikte.

Lite tramsigt av honom. Visar på att han lider av någon diagnos.

Breivik gjorde också nått tecken i domstol. Han är ju inspirerad av honom.
Citera
2019-03-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Men den gör man ju när nånting är bra? OK tecknet?
Är väl lite det som är grejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in