2019-03-15, 22:43
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ja, och du är otroligt ädel genom att jämföra folks mentala kapabilitet med schimpanser. Istället för att förnedra människor kanske du ska upplysa dom? Du hjälper till att radikalisera.
Du har en poäng, schimpansdelen var onödig.
Citera
2019-03-15, 22:44
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Tänker lite så jag också. Nu har man visat att även " vi" kan vara allt annat än snälla.
Fanatiska muslimer som dödar och får se sig själva i en annan version" Dem de brukar rikta in sig på har riktat in sig på dem och är ute efter dem"
Synd bara att det alltid är den lilla människan som drabbas.

Det fortsatta kriget kommer att ske över våra huvuden. Det hjälper inte längre att kärleksbomba en moske eller vifta med ett plakat om att stoppa invandringen.

Politikerna gillar inte våld. Det blir svårt för dem att väljas om, folk blir bråkiga och kan få för sig att rösta på andra partier.
Hittills har man försökt lösa problemet med våldsamma muslimer med att dela ut fritidsgårdar och diverse integrationsprojekt. Det har gått sådär. Nu har man fått ett nytt problem, med våldsamma svenskar/Nyazeeländare, och risk för ännu mer våldsamma muslimer i hämndattacker. Hittills har man försökt lösa problemet med repression och utstötning, det kommer naturligtvis inte att fungera bättre det.
En sak är säker, vanligt folk kommer inte att ha något att säga till om, muslimer eller inte.
Citera
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
En bra reaktion https://www.sydsvenskan.se/2019-03-15/skott-vid-moske-i-nya-zeeland

Alla normala länder reagerar lika sunt när något sådant här sker, såna här psykfall ska inte få tag på vapen alls

Det är inte vapnen som dödar utan den som trycker av. Vi vill ha vapen så vi kan försvara oss, inte några restriktioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.James
Måste säga, hur sjukt det än låter, att jag faktiskt är aningen imponerad av MGM.

Iskallt utförande, välplanerat + att han lyckades ha ihjäl duktigt många.

Tycker att det är bra att vi visar muslimerna att vi också är beredda att ta till våld.

Majoriten av alla muslimer 99,999 % fördömer alla terrorattentat som utförs i Islams namn. Det är bara fegisar som tar till våld mot civila oskyldiga. Ditt tankesätt är ett hot mot vår nation. Säpo kanske borde ha koll på dig?
Citera
Medlem
SvartaVargens avatar
Det som är sjukt i detta är att jag inte ens blir upprörd. Hur dessa människor har avtrubbat mig , då jag vet att dom har en agenda och att hela mediakåren ,globalisterna , araberna med sitt Barcelona avtal och dessa smutsiga muslimer är här av en enda anledning , och det är som han skriver i sina dokument.

Vad trodde politiker och media runtom i världen ? Att vi alla ska bara blinda och ta detta resten av våra liv ? Döttrar våldtas , gamla som byggt landet hamnar på gatan och får bostäder ifråntagna . Våra barn blir skjutna och misshandlade , rånade.

Det kommer nog bli mer sånna här attacker, blir inte förvånad om moskéer får enorma resurser föraäkerhet av staterna runtom i Europa och världen .

Nu är kriget här världen. Var beredda
Citera
2019-03-15, 22:45
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.James
Måste säga, hur sjukt det än låter, att jag faktiskt är aningen imponerad av MGM.

Iskallt utförande, välplanerat + att han lyckades ha ihjäl duktigt många.

Tycker att det är bra att vi visar muslimerna att vi också är beredda att ta till våld.

Hoppas det blir ett wake-up call till alla muslimer att de kan inte komma till europeiska länder och bete sig hur som helst utan motreaktion. Förhoppningsvis kan det göra att en del flyttar härifrån. Det vore bästa effekten.

Dock fördömer jag attacker på oskyldiga, dessa var ju dock kopplade till att ha predikat hat mot Europeer och rekryterat terrorister. Salafistkopplingar.

Bäst vore det om inget våld förekom och vi bara fick leva i fred i Europa utan denna invasion. Men det påtvingar ju oss en invasion, folkmord av oss européer, så det är förståeligt varför vissa agerar såhär i total desperation. Konstigt att det inte händer mer frekvent.
Citera
2019-03-15, 22:46
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Det som är sjukt i detta är att jag inte ens blir upprörd. Hur dessa människor har avtrubbat mig , då jag vet att dom har en agenda och att hela mediakåren ,globalisterna , araberna med sitt Barcelona avtal och dessa smutsiga muslimer är här av en enda anledning , och det är som han skriver i sina dokument.

Vad trodde politiker och media runtom i världen ? Att vi alla ska bara blinda och ta detta resten av våra liv ? Döttrar våldtas , gamla som byggt landet hamnar på gatan och får bostäder ifråntagna . Våra barn blir skjutna och misshandlade , rånade.

Det kommer nog bli mer sånna här attacker, blir inte förvånad om moskéer får enorma resurser föraäkerhet av staterna runtom i Europa och världen .

Nu är kriget här världen. Var beredda

Nej kriget är inte här och du är en lika stor internetmemande incel som du var innan det här dådet, du kommer inte göra ett piss, denna snubbe är uppenbarligen en enorm utstickare
Citera
2019-03-15, 22:47
Medlem
Bizmarcks avatar
I filmen ser man tydligt hur han hanterar fordonet vårdslöst i trafiken när han är på väg därifrån. En nonchalant förare, helt enkelt. Riskabla omkörningar och hänsynslöst passerande vid korsningar. Han kan mycket väl komma att dömas för 2-3 olika grova förseelser i trafiken, vilket i så fall renderar dryga böter.
Sedan ifrågasätter jag om det verkligen är lagligt att skjuta med hagelbössa ut genom bilens fönster under pågående färd.
Citera
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nej! Även du kan bli en mördare. Inbilla dig inget annat.

Klart jag kan bli en mördare. Jag kan ta en kniv och hugga ner första bästa människa. Men mina spärrar förhindrar mig från att göra det då jag har ett konsekvenstänk. Men visst, skulle någon ta livet av någon av mina nära och kära så kanske det är en möjlighet. Men eftersom jag aldrig varit i den situationen, och förhoppningsvis aldrig komma hamna i den, så skulle jag nog tänka till både en och två gånger att om det skulle vara värt att sitta inspärrad resten utav livet innan jag handlade. Det finns bättre hämndmetoder.

Men ISIS och Islam är något helt annat. Dom värderar sina liv annorlunda.

När det gäller Brenton så har han likaså ISIS en uppenbarelse och övertygelse som gått han över huvudet och accepterat att han antingen skulle bli skjuten eller få sitta i fängelse resten utav tiden för att dom tror dom gör något gott för sin tro, religiöst eller icke.

Det är något jag personligen inte har lust att göra då jag värderar mitt liv ganska högt.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Har ni märkt att det är jättesvårt att hitta alternativa källor genom att söka på Google om denna händelse? Bara en massa resultat från tradionell massmedia.

Som tur är finns dock DuckDuckGo.
Citera
2019-03-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Bra sagt Tim. Viktiga ord i denna röra.

vad är hans poäng?
Citera
2019-03-15, 22:48
Medlem
Här är filmen:

Finns på 4chan...
Senast redigerad av Mzzo 2019-03-15 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in