2019-03-15, 22:35
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Hur det blir i praktiken återstår att se. Det officiella svaret blir antagligen en ny tipstelefon, och anslag till vakter runt moskerna.

Och skulle man ställa upp islamister och altrigtare eller vad det nu kan vara i ett box för fotbollshuliganer så skulle nog antalet islamister överväga. Men min poäng är att våldet nu trappats upp, att "vi" nu kan svara med full kraft, om än kanske inte lika ofta. Och eftersom upplevelsen är det viktiga så blir det den som upplevs ha störst våldskapital som vinner i längden.
Tänker lite så jag också. Nu har man visat att även " vi" kan vara allt annat än snälla.
Fanatiska muslimer som dödar och får se sig själva i en annan version" Dem de brukar rikta in sig på har riktat in sig på dem och är ute efter dem"
Synd bara att det alltid är den lilla människan som drabbas.
Citera
2019-03-15, 22:36
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dezine
Flera av er nämner filmer från andra moske skjutningen, vad är det för filmer mer än snapchat filmen på eventuellt två gärningsmän som finns? Startade MGM igång kameran igen tefter att den lagt av i bilresan från första filmen? Länka gärna!

Det är en person på plats i vad som ser ut att vara moské nr2, som var betydligt mindre än moské nr1. Golvet i moske nr1 såg dessutom annorlunda ut. Här ligger bland annat en kille som verkar ha fått en bit av huvudet sönderskjutet. Det är alltså filmat efter gärningen och visar döda och skadade kroppar.

En varning för att en viss del blod och klegg finns.

https://www.instagram.com/p/BvCESRXFKW2/
Citera
2019-03-15, 22:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Handlar mer om utom-européer än muslimer.

Typ maorier?
Citera
2019-03-15, 22:38
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Så om man intar ett fiendeområde och fyller det med sitt eget folk, så är det fel av ursprungsbefolkningen att göra motstånd?
Du menar som europeerna gjorde i nordamerika? Eller som man gjorde i Australien och Nya Zealand?

Det finns en viktig distinktion, aboriginierna välkomnade inte europeerna till Australien, europerna bestämde att det var deras. Medan invandringen i modern tid är juridiskt godkänd, det är därför idiotiskt att kalla invandrarna till Europa för invasionsstyrkor - de har nämilgen välkomnats av folkets representanter.
Citera
Medlem
KlasseArbogas avatar
En bra reaktion https://www.sydsvenskan.se/2019-03-15/skott-vid-moske-i-nya-zeeland

Citat:
Brenton Tarrant ägde flera halvautomatiska vapen och hade godkända licenser, säger Ardern och tillägger att landets vapenlagar ska ändras.
– Gärningsmannen hade vapenlicens. Jag har fått veta att den tilldelades i november 2017. Jag kan säga er en sak just nu: våra vapenlagar kommer att förändras, säger Ardern enligt nyhetsbyrån AFP.

Alla normala länder reagerar lika sunt när något sådant här sker, såna här psykfall ska inte få tag på vapen alls
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag tittade på videon till min stora förvåning. Lågupplöst och utan ljud till mitt försvar.
Liknade konstigt nog mer ett spel än en massaker.

Jag reagerade initialt på två saker.
1- Dels de många och oregelbundna magasinbyten som GM gjorde. Det verkade som enbart enstaka skott avlossades ibland innan magasinbyte.
2-Det andra som jag reagerade på var högarna med offer vid första attacken. Det såg onaturligt ut på något sätt. Lite för mycket med hänsyn till avlossade skott i det skedet. Sannolikt har många eller merparten spelat döda.

såg ut som han hade ihop satta magasin som "krånglade vid omladdning samt att han tappade ett när ena individen försökte springa upp på han mvh
Citera
2019-03-15, 22:39
Medlem
-Mystics avatar
Den mest intressanta reaktionen som jag har sett...

https://www.youtube.com/watch?v=-tWJJCNhFiY
Citera
Medlem
Vem fan bryr sig. Kan tänka mig hur många jävla hycklare på facebook nu som håller händer med hjärtan mot dådet. Begår man terrorbrott mot européer 10 gånger om så får man räkna med bakslag. Sånt som händer. Var det inte Stefan Löfvén som inte uttalade sig alls om ikeamorden eller försökte tysta ner skiten. Vad hände denna gång?

Det är inte OK att oskyldiga får betala priset men om man ska jämföra så lutar vågen långt åt det andra hållet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
En intressant punkt i manifestet är att han påstår sig ha haft direkt kontakt med Breivik och fått dennes välsignelse innan dådet.

Skitsnack låter det som eller?

Om det stämmer finns det ju många frågetecken kring hur detta ska ha gått till rent praktiskt.

Breivik anhängare. Inte breivik direkt
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
En intressant punkt i manifestet är att han påstår sig ha haft direkt kontakt med Breivik och fått dennes välsignelse innan dådet.

Skitsnack låter det som eller?

Om det stämmer finns det ju många frågetecken kring hur detta ska ha gått till rent praktiskt.

Ja jag undrar detsamma. Har Breivik kontakt med sina knight´s via internet eller får han ta emot besök? Får intrycket att Australiern fått "välsignelse" via nätet från hans (Breiviks) bröder knight´s.

Citat:
But I have only had brief contact with Knight Justiciar Breivik, receiving a blessing for my mission after contacting his brother knights.
Senast redigerad av sanne 2019-03-15 kl. 22:42.
Citera
2019-03-15, 22:40
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Den ädla riddaren kan även känna empati till fienden. Den ädla soldaten krigar med ett kärleksfullt hjärta, inte ett hatiskt hjärta. En förutsättning för att de ädla egenskaper(såsom att respektera fiendesoldaternas kroppar och ringa stupade fiendesoldaters föräldrar för att be om ursäkt, se 15min i videoklippet https://www.youtube.com/watch?v=deM6R96hnf0&t=86s) skall manifesteras till ytan kräver ett inre som präglas av harmoni och balans. Ett inre utan stor empati är ett inre som omöjligen kan manifestera ädelmod. En man som inte strävar efter att vara ädel kommer alltid vara en liten man.

Ja, och du är otroligt ädel genom att jämföra folks mentala kapabilitet med schimpanser. Istället för att förnedra människor kanske du ska upplysa dom? Du hjälper till att radikalisera.
Citera
2019-03-15, 22:42
Medlem
Kemiske Alis avatar
Frihetskämpen är bara ett symptom på en misslyckad politik som bedrivits av globalister i hela VÄSTVÄRLDEN. Människor som hatar NZ, deras invånare, levnadssätt, kristna religion och värderingar har tillåtits invandra utan några som helst förutsättningar eller ens möjligheter att integreras. Det finns inte ett enda exempel på att muslimer lyckats integreras i något västland. Varför hände det i NZ? Ja, det kan man verkligen undra. Det hade funnits betydligt större anledning för att det skulle ha skett i Frankrike, England, Tyskland eller Sverige. Man kan väl bara konstatera att det föds få människor som är disponerade som australiensaren och att det sker slumpmässigt över klotet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in