Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Jag tycker inte illa om kvinnor. Har förklarat hur många gånger som helst att jag har FEM kvinnor i mitt hushåll. Det är hur trevligt som helst. Jag tycker illa om lögner och falsk ideologi. Kvinnligt tänkande hamnar tyvärr ibland i den kategorin eftersom det bygger på känslor och inte fakta och därför kommer snett. Typexempel din oförmåga att acceptera att lärare verkligen ger tjejer betygs-fördelar i skolan vilket kan bevisas. Det är så, att vara emot det är falskt, och det är jag emot.
Visst, säger du det så. Jag kan ju bara förmedla hur det förefaller via vad du skriver. Bara för att man har fem kvinnor i hushållet behöver man inte tycka om kvinnor, eller se dem som fullvärdigt kompetenta människor.
Vad gäller betygen har vi redan talat om det och jag har sagt hur det fungerar i skolan med Nationella prov och betyg.
Rapporten var gjord utifrån matematikämnet enbart.
Lärare i svensk skola sätter mångt och mycket betyg efter resultaten på de nationella proven som är utformade av skolverket, som utformat läroplanen. Om man tycker det är rätt eller fel att betygen ska sättas främst utifrån NP är ju naturligtvis någonting man kan diskutera om man tycker att det behövs. Det går bra att kontakta skolverket om du har åsikter kring det.
Stockholmsprovet gjordes några månader efter.
Eleverna kan ha skrivit ett bättre resultat på Stokholmsprovet än på de Nationella proven i åk 9. Elever kan vara omotiverade av olika anledningar och därför prestera dåligt, det behöver inte ha med kunskap att göra alltid. Således kan de ha presterat sämre på NP åk9.
Med detta i åtanke sa jag följande:
för att forskningsrapporten ska vara tillräckligt trovärdig för att belägga deras tes om att sociala relationer gynnar betygen behöver man jämföra de nationella provens resultat för varje individ med vilket resultat denne hade på Stockholmsprovet. Är det någonting i denna mening som är oklart?
Om du fortfarande inte förstår vad jag menar, får vi nog acceptera att du inte är så skarpsynt som du tror.
Det KAN naturligtvis vara så att vissa lärare låter de sociala relationerna påverka, vilket är helt fel och bör förenas med efterföljande konsekvenser,
men att utgå från en rapport som gjorts, som presenterades i en uppenbart vinklad debattartikel, det visar mer om hur vinklad du är än att jag inte resonerar utifrån fakta och verklighet.
Det är du som sitter och tjatar som en kärring, eller gubbe för all del, om hur denna rapporten skulle vara någon 100 % sanning, vilket den naturligtvis inte är.
Nu har du inga söner kanske, men en stark rekommendation är att mödrar och fäder uppfostrar sina pågar till att anstränga sig i skolan istället för att lägga tid på att bråka/slåss med kompisar och käfta med lärare, alternativt sjabbla bort lektionstid på tramserier.
Även OM betyget i just ämnet matematik skulle vara orättvist satt, så räddar det inte pojkarnas skolgång. Ska man in på bra gymnasielinjer med goda möjligheter till framtida yrken krävs det höga snittbetyg, det räcker inte med ett A i matematik för att sedan ligga under genomsnittet på resten. Så, pojkar behöver börja prestera i skolan helt enkelt, oavsett betyget i matematik.
Ni som fortsätter hävda detta med orättvisa i absurdum, ni är lika jävla dumma som feministerna som skriker om kvotering och annat trams.
Ursäkta tonen här, men
ni hjälper inte ett dugg genom att snöa in på eventuella orättvisor och därmed friskriva pojkarna sitt eget ansvar till att deras betyg är dåliga.
Pojkar har sämre resultat i många ämnen i skolan och det beror på deras bristande prestationer. De bryr sig inte om ifall de misslyckas på prov och inlämningar. Det är den kalla tråkiga sanningen, och ni gör bara pojkarna en otjänst genom att indirekt försvara deras inställning till skolan genom att hävda "orättvisa!".
"Lille bubben, det är klart att det inte är ditt fel att det gick dåligt på provet. Det måste handla om diskriminering, vi anmäler skolan. Givetvis beror det inte på att du inte läst till provet eller lyssnat på lektionerna. Nä vet du vad, vi bor i Sverige, detta får någon annan fixa åt oss"
Vad tycker du att lärarna ska göra? Skriva provet åt dem? Vi sätter pennan i handen på dem, servar både dem och deras föräldrar så att de ska få NÅGONTING GJORT överhuvudtaget.
Givetvis generaliserar jag friskt nu, det finns många goda exemplar av pojkar i skolan som är riktiga stjärnor. Likväl som det finns flickor av båda sorterna. Men någon systematisk diskriminering existerar lika lite som patriarkatet i Sverige gör.
Men, du liksom flera andra här vägrar ta till dig denna information eftersom den inte passar er åsikt, och då finns det tyvärr ingenting mer jag kan göra.
Så, keep up the good work med att hjälpa de stackars pojkarna i svenska skolan!
Ni gräver deras grav.