Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Det är exakt så det står i brevet. Och därför använde polisen också den meningen.
Edit: Dvs ".... gemensamt och i samförstånd"-
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det hade varit märkligare om polisen hittat på något eget för att förklara vad föräldrarna skrivit. Borde dom ha suttit med synonymlexikon och ändrat om lite bara för att?
Jag har inget att jämföra med. Tycker bara att det är märkligt. Gör man så vid andra brott också där dokument lämnas att man använda gms ord för att förklara själva brottet?
Det ena är att citera, klart att man då ska hålla sig till det som skrevs. Men annars? Hade någon av er trodd att föräldrarna själv skrev ”gemensamt och i samförstånd”.
Problemet för mig är nog att jag inte förstår motivet, medan polisen verkar att köpa det motiv som gm anger. Och om man då återge gms ord på det sätt som görs så får jag intryck att det saknas en viss distans. Bara min personlig uppfattning.
Förstår man det som polisen delge, så har man nog inte dessa problem. Då har två välutbildade föräldrar tagit liv av sig och sina barn därför att båda barnen fick diagnosen ME vid 11 års ålder. Punkt slut.
Polisen uttala sig om diagnosen, men aldrig om barnens sjukdomstillstånd. Av hänsyn till anhöriga?