2019-03-15, 19:19
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nja, vi vet inte vilken religon de tillhörde. Bara att de var svartskallar.

dömande av klädseln på den sista mannen(klänning-stuket) han skjuter så antar jag att det samma som han skjuter genom framrutan.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Han lyssnar på "Fire" från 1968 av The Crazy world of Arthur Brown när han åker därifrån, men vilken är den sista låten som börjar vid 15:10 in i videon?

Manuel - Gas Gas Gas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ser ut som en överlevare slänger upp IS tecknet när han blir buren på en bår (ett finger upp)
Det är inget tecken för IS specifikt utan betyder att det bara finns en gud eller något sånt.
Citera
2019-03-15, 19:20
Medlem
AnkeborgBombares avatar
Blir helt matt när jag läser kommentarerna. "Offren får skylla sig själva eftersom de är muslimer"

Bara svårt sjuka människor kan faktiskt yttra sig så och det värsta är att ni inte ens förstår hur sjuka ni är. Ni behöver verkligen hjälp och jag hoppas att någon i eran släkt får vetskap om eran sjuka syn på människovärdet.

Riktigt tragiskt det som hände och det är tyvärr varken första eller sista gången det kommer hända. Låter konstigt att det ska vara hämnd för drottninggatan. Tycker i så fall att detta borde skett några dagar efter att Ebba dog men nu har det ju gått ett bra tag..
Citera
2019-03-15, 19:21
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Dom kan inte göra ett skit, dom som hotar befinner sig i mellanöstern. Dom kommer inte till västvärlden, och om dom kommer så ska det mycket till för att dom ska slå till. Får dom en chans till ett bra liv i västvärlden så tar dom ofta den chansen.

Det kommer inte ske några terrordåd i västvärlden efter dagens händelse. Tro mig.
Jaså, det vore naturligtvis trevligt om du hade rätt i detta, men vad har du för argumentation för att underbygga detta påstående?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Han verkar ju t.om haft med sig något som han spelade musik på inne i moskén också.

Hela upplägget var som ett first person shooter.

En ensam störd galenpanna som ägnat åtskilliga dygn vid speldatorn.

Han är ingen terrorist, han är en simpel sjuk massmördare, går knappast att jämföra med terrorister.
Citera
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Idag är första gången någon kristen utstuderat har gett sig på moskeer i västvärlden. Men det finns inga exempel på liknande muslimska dåd mot kyrkor i västvärlden.

Källa på att gm är kristen och att det i så fall är riktig kristendom annars är det fake från trollet. Då är det riktig islam ISIS sprider.

Varför stödjer trollet terrorism.
Senast redigerad av jay.simpson 2019-03-15 kl. 19:23.
Citera
2019-03-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det där reagerade jag också på. Att man hör musiken hela tiden. Det är svårt att urskilja då hans mikrofon på kameran har en ganska rejäl kompressor/dipper som skär bort allt annat så fort han skjuter. Men någon form av portabel spelare? Sen tycker jag mig även höra musik inne i moskén som låter som arabmusik?
Låten som spelas är i alla fall "grün ist unser fallschirm". Han körde nog via telefonen eller något.
Citera
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Finns videon nånstans ?
Citera
Medlem
Jackdawcrests avatar
Om man anser att IS terrorister är inhumana monster för att de ger sig på ickemuslimska civila varför plockar man du upp ett automatvapen och ger sig på muslimska civila? Det känns ju som om skytten vill betinga IS terrorister till att hämnas på ickemuslimska civila.
Citera
2019-03-15, 19:23
Medlem
Ebetyls avatar
Hen hämnades för att muslimer hämnades först...
Muslimer begår ju terror dåd i västvärlden därför att västvärlden har/haft trupper där nere, mörkhyade terrorister har faktiskt mer på benen än beiga. den här jäveln måste haft en störning om han inte ens kan göra egna sådana kopplingar på i princip Mysteriet på Greveholm nivå.
Senast redigerad av Ebetyl 2019-03-15 kl. 19:26.
Citera
2019-03-15, 19:23
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det handlade om mördarens taktiska uppträdande och teknik, det kan vem som helst lära sig via CS GO, resten är en annan fråga.

Han mötte inget väpnat motstånd, spelade musik i bilen och uppträdde allmänt som om han levde sig in i ett spel.

Lås in, kasta bort nyckeln.

Lås in, kasta nyckeln, helt enig.

Dock tror jag inte man kan lära sig "battle tactics" via video-spel enbart och också utföra det. En fet slusk som är king i CS vet ändå ingenting om att skifta magasin eller att som denna skytt uppenbarligen gör, söka skydd varje gång han skiftar magasin, i realiteten. Plus det krävs fysisk "stamina" för denna sorten av attack.

Han har säkert lärt sig eller övat via games, det gjorde även Breivik, men han måste ha övat IRL också. Det var min poäng.

Vilken som helst gamer kan inte utföra något som detta med bara CSGO som erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in