2019-03-15, 19:13
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Jag kan inte se video klippet på det.. hjälp mig, får bara upp en vit sida med en masssa text/kod

https://forumfiles.com/J2M6bfx2b0/New_Zealand_Shooting_HD_mp4
Citera
2019-03-15, 19:13
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Så grisen som gjorde detta anser alltså att vänsterliberala och profithungrande globalister kapat, förvridit och subverterat miljöaktivism och att det största hotet mot miljön är överbefolkning? Det håller jag faktiskt med idioten om. En trasig klocka har ju rätt två gånger om dagen trots allt. Men du, idioten som gjorde detta, hur fan tror du dina idèer om "eko-fascism" och "traditionalism" kommer bemötas nu när du skjutit ihjäl 49 helt oskyldiga människor i kallt blod? Du har ju själv kapat och subverterat andras retorik och idèer genom att göra detta.

Ruttna i skit! Det här jävla aset har lyckats sabba allt. ALLT!

Överbefolkningen kommer moder natur själv ta hand om i sinom tid. Behövs ingen jävla galning med ett manifest för det. Vi kommer att nå 11 miljarder sen sätter hon p för oss. I alla fall om vi ska tro Hans Rosling. Vilket jag gärna gör. Den här äckliga globo homo civilisationen kommer att kraschlanda och gå upp i rök till slut, ingen tvekan om det. Det idioter som denne gör är dock bara att köpa Soros och kompani mera tid och sympati för sin sjuka agenda.

Allting med det här attentatet är som om MSM:s allra våtaste drömmar alla slår in på en och samma gång. Och folk undrar varför jag låter negativ och grinig. Folk undrar varför jag är misantrop. Deprimerande och tragiskt skit som detta är exakt varför. Dagar som dessa är exakt varför. Här har ni en utav flera anledningar till varför jag inte vill leva i denna sjuka värld.

Men fortsätt gapa och skrika och hota och hata och splittra och söndra och härska över varandra. Fortsätt bete er som giriga jävla skator och urballade sadister mot varandra. Fortsätt med detta vansinne ni medans jag kliver åt sidan, lämnar erat sjuka samhälle bakom mig och låter er slita varandra i stycken.

Jag vill inte bry mig längre. Jag vill inte vara här.

Mycket jag håller med dig om här. Oavsett GM.s motiv så är denna slags "motstånd" bara kontraproduktivt. Och det bortsett från att han mördat en massa människor som sannolikt bara var vanliga jävla människor som ville leva sina liv. Utöver detta har han gett politisk ammunition till sina meningsmotståndare.

En jävla lallare som dödat oskyldiga och satt käppar i hjulen för alla som på allvar vill bekämpa massinvandring.
Citera
2019-03-15, 19:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Nä men att göra det med mus och tangentbord mot fiktiva fiender på en skärm, och att göra det live mot verkliga människor - det är väl ändå en jävla skillnad. Både fysiskt och psykiskt.

Slakta fiender i CS har väl de flesta gjort. Men jag tror ändå att de allra flesta skulle dra sig för det IRL rent psykiskt.

Och att vara en virtous i CS som vinner alla strider innebär ju knappast att samma person skulle klara av det IRL. Eller hur?

Det handlade om mördarens taktiska uppträdande och teknik, det kan vem som helst lära sig via CS GO, resten är en annan fråga.

Han mötte inget väpnat motstånd, spelade musik i bilen och uppträdde allmänt som om han levde sig in i ett spel.

Lås in, kasta bort nyckeln.
Citera
2019-03-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
minst En Av Moskerna Var En Rekryteringsbas För Terrorister Enligt Ny Zeeländsk Media!

Det är alla moskeer.
Citera
2019-03-15, 19:15
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Verkar som GM hade gott om ammunition att fortsätta massakern i den andra moskén. Teorier på varför han inte gick in i den andra moskén?

Vart har du fått att han inte gick in i den andra? finns bara en video från EN moské.
Citera
2019-03-15, 19:15
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
minst En Av Moskerna Var En Rekryteringsbas För Terrorister Enligt Ny Zeeländsk Media!

Är det seriös msm media som rapporterar det? I så fall borde svenska msm informera läsarna, uppdatera varje detalj är viktig.
Citera
2019-03-15, 19:16
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Uppmärksammade en liten detalj i videon. Vid 6.53 in i klippet, kan man se att där ligger ett magasin på golvet. Men han har själv inte hunnit ta sig så långt in i korridoren än. Kan han ha kastat magasinet dit, utan att man ser det på klippet?
Senare vid 8.32 ser man att han går tillbaka ut i korridoren och hämtar just det magasinet, för att sedan åter gå tillbaka för att fortsätta sitt skjutande.
Det är nog inte ett magasin han lyser på vid 6:53, och det ligger utåt vänster vägg i bild, under anslagstavlan (lossnad broschyr?), medan magasinet som senare plockas upp ligger i mitten av korridoren och flera meter närmre stora salen, precis vid dörröppningen dit. Förmodligen tappas magasinet vid 7:05 när han ramlar tillsammans med mannen som försöker komma förbi/inpå bakom bakifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det handlade om mördarens taktiska uppträdande och teknik, det kan vem som helst lära sig via CS GO, resten är en annan fråga.

Han mötte inget väpnat motstånd, spelade musik i bilen och uppträdde allmänt som om han levde sig in i ett spel.

Lås in, kasta bort nyckeln.
Han verkar ju t.om haft med sig något som han spelade musik på inne i moskén också. grün ist unser fallschirm spelas nog inte ofta under fredagsbönen :P
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talad13
Han nämner PewDiePie för att han (terroisten) är inblandad i ALT-rights meme kultur.

Subscribe to PewDiePie är en meme för att en kanal T-series håller på att gå om PewDiePie i prenumeranter. Omnämnt av "meme" kanaler på YouTube och etc etc etc

Pewdiepie är också, oavsett han vill det eller ej en ikon för vissa inom alt-right pga av att han vägrar följa pk-narrativet samt vägrar böja sig för attacker från SJWs och etablerade media. Tyvärr drar det till sig en del nut jobs.
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Verkar som GM hade gott om ammunition att fortsätta massakern i den andra moskén. Teorier på varför han inte gick in i den andra moskén?

Jag tycker det tyder på att han insett eller förmodat att han haft kortare tid till förfogande vid andra mosken.
Citera
2019-03-15, 19:18
Medlem
Halloween2s avatar
Ser ut som en överlevare slänger upp IS tecknet när han blir buren på en bår (ett finger upp)
Citera
2019-03-15, 19:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Han verkar ju t.om haft med sig något som han spelade musik på inne i moskén också.

Det där reagerade jag också på. Att man hör musiken hela tiden. Det är svårt att urskilja då hans mikrofon på kameran har en ganska rejäl kompressor/dipper som skär bort allt annat så fort han skjuter. Men någon form av portabel spelare? Sen tycker jag mig även höra musik inne i moskén som låter som arabmusik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in