2019-03-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Ja, om jag har rätt info har sexverksamheten pågått i minst 25 år och i grunden syftat till att skaffa kompromat.

Jag har hört det i så att säga tredje, fjärde led men inte så konkret.

25 år, då hamnar vi på 90-talet 10-15 år efter MOP.
Sydafrika-spåret blev åter aktuellt 1997. Muren föll 1989 och Sverige översvämmades av amfetamin från Baltikum av den ryska maffian och sexhandeln med baltiska och ryska prostituerade var väl vanligt i Stockholm. Bland annat beskrivet av Stieg Larsson i "Flickan som lekte med elden". MS Estonia sänktes 1994.

På bland annat den färjan fanns en lastbil från en av de fristående cirka 20 åkerier som fraktade gods från underleverantör till svenska företag som utnyttjade den billiga arbetskraften. Chauffören klarade sig. Han körde för en svensk speditionsfirma där ledningen engagerade sig i humanitär verksamhet i tre barnhem för föräldralösa barn i Baltikum. En otäck tanke kan ju vara att de användes för "kompromat" som du påstår.

Det skulle kunna förklara varför det inte blir någon lösning om redan komprometterade poliser, åklagare och domare sätts på att lösa MOP.
Senast redigerad av Utredaren 2019-03-14 kl. 20:01.
Citera
2019-03-14, 20:51
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Jag har både besökt platsen där det s.k. Mockfjärdsvapnet hittades (vilken relevans detta vapen nu har?) och Eino Hiltunens grav i Sala. Helt enkelt de två bilder Ture Utriainen har på sin Facebook-sida.

Det kan bara finnas två orsaker till att han har dessa två bilder på sin sida: 1. Han försöker vilseleda, 2. Han försöker skryta. Jag skulle tippa på det senare då han bytt namn, vilket försvårar sökning på honom.

Vi kan nog därför konstatera att Ture kände Eino, vilken i sin tur kände Raimo. Ture kände med all säkerhet även Raimo han med (Guldskytten eller Väktaren, beroende på vad man nu vill kalla honom?).

Jag har även sett Tures handstil och kan konstatera att det, inte bara är likt, utan identisk med den handstil som fanns på vykortet som hittades hos Carl-Gustaf Östling vid en husrannsakan. Den som refererar till att ”Järnvägsspåret blir allt hetare”.

Vill påminna att hela Stegmordet löstes p.g.a. Einos finska spets som sågs ströva omkring järnvägsspåren.

Samma dag som Raimo anhölls i sin frånvaro för Stegmordet satte Hans Holmér igång Operation Alpha.

Raimo försvarades, som tidigare nämnt, av advokat Pelle Svensson (en som notoriskt pekat ut Christer Pettersson som Olof Palmes baneman). Fick han betalt av någon för detta? Hur hade Raimo råd med en sådan ”toppadvokat”?

Varför skickade Hans Holmèr upp hela Riksmordsgruppen till Steg? Var verkligen detta mord, på en okänd person, så viktigt i jämförelse med Palmemordet som skett några månader tidigare?

Ni måste ändå erkänna att det jag presenterar för er gör att det vattnar i munnen något?

Och varför mördades Palme? Man ville ta över hans identitet och inkomst?
Citera
2019-03-14, 21:25
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Ja, om jag har rätt info har sexverksamheten pågått i minst 25 år och i grunden syftat till att skaffa kompromat.

Men det verkar (och jag hoppas) det är mer än så (snask alltså)
Jag kommer att tänka på den höga militär vars hustru arbetade för Doris Hopp. Kan det vara något liknande?
Citera
2019-03-15, 00:45
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
tycker inte det faktiskt. ganska kort tidsspann, vinternatt, mörkt ute, de flesta som bodde där var antingen folk i farten eller folk med TV/video, osv..

Så kan det vara. Eller så finns det förhör med personer som inte nått offentligheten.

Kanske såg de någon som inte liknade CP och därför fick förhören ligga kvar i hemliga lådan?😎
Citera
2019-03-15, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det här är ju rent "hittepå" som du ju har lång historik av finns ingen substans eller koppling till MOP över huvud taget. Personen som gripits var allt för ung för att ha figurerat i Palmemordet. Denne har med al sannolikhet gjort det kvinnan påstår precis som Kapten Klänning gjorde likartade saker. I övrigt kan jag inte se en massarrestering som tystats ned som Hehehoho hävdar. Har man börjat arrestera Gamla IB gubbsen och medlemmarna av det illustra sällskapet i tysthet????

Not to make this remark personal - but, since you are saying "I make stuff up"

Lets be specific.

The S&W and ammo left with the Mgn. Dir. of the factory up North - That's a FACT
The red /copper metallic Ford Mustang - That's a FACT
OP being in the factory up North owned by the guy who had the S&W a few days before MOP - That's a FACT

I have been pretty clear about the S&W
It has been verified multiple times by what you call "efterlevande" - if it were to be denied today. Then they are lying - That's also a FACT
Citera
2019-03-15, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare

Lets be specific.

The S&W and ammo left with the Mgn. Dir. of the factory up North - That's a FACT
OP being in the factory up North owned by the guy who had the S&W a few days before MOP - That's a FACT

It has been verified multiple times by what you call "efterlevande" - if it were to be denied today. Then they are lying - That's also a FACT

Knut menar du?
Citera
2019-03-15, 08:30
Medlem
SGDFs avatar
Citat:

Lets be specific.

Lets be even more specifik.

Det måste funnits tusental vapen av rätt typ i landet, och Olof Palme måste träffat flera hundra olika människor varje månad.

Varje månad måste han ha träffat, eller varit nära, ett tiotal personer som haft tillgång till vapen på replängds avstånd.
Citera
2019-03-15, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Knut menar du?

No, I do not mean Knut.
He was just a factory manager.
Citera
2019-03-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Lets be even more specifik.

Det måste funnits tusental vapen av rätt typ i landet, och Olof Palme måste träffat flera hundra olika människor varje månad.

Varje månad måste han ha träffat, eller varit nära, ett tiotal personer som haft tillgång till vapen på replängds avstånd.

I do not know anything about those weapons!
Citera
2019-03-15, 18:55
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
I do not know anything about those weapons!

Jag har för mig att jag har diskuterat ditt tips om vapen och ammunition förut. Du menade att vapen och kulor kommit till Sverige från Vietnam, stämmer det?

En liten sak att fundera över är att Palmekulorna tillverkades först i slutet av sjuttiotalet, några år efter vietnamkriget.

Vill du återigen berätta om vapen och kulor?

Vad får dig att tro att vapnet fanns på Sveavägen 1986? Är du själv insyltad?
Citera
2019-03-15, 19:27
Medlem
ieshos avatar
När Kerstin Nordin hörde smällarna från sin lägenhet nära Adolf Fredriks kyrka så tittade hon ut genom fönstret och såg fyra personer stå runt en person som låg på trottoaren.

1. En av personerna måste ha varit Lisbet Palme.
2. En av personerna hade en röd kappa och det måste ha varit Anna Hage.

AH kom tillsammans med Karin Johansson. När Per Wallin och hans syster Christina hörde skotten från andra sidan Sveavägen skyndade de över gatan och PW såg då en flicka som han tyckte stod och flinade bredvid Palmes kropp och bakom henne såg han en ljushårig man i 20-25 års åldern, vilken borde ha varit Stefan Glans.

Min gissning är att KJ och CW stod närmare Dekorimas skyltfönster och var dolda för KN och att de övriga två som KN såg var:

3. Per Wallin
4. Stefan Glans

Christina Wallin hade sett Anders Björkman när hon korsade Sveavägen och tyckt att han betedde sig konstigt: stod i Dekorimas portprång utan att reagera som om han visste vad som hade hänt eller skulle hända.

Strax efteråt borde Stig Engström ha anlänt, enligt egen uppgift.

Tillägg:
Eller kanske PW och CW inte hade hunnit fram och då såg KN

3. Karin Johansson
Senast redigerad av iesho 2019-03-15 kl. 19:39.
Citera
2019-03-15, 22:47
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag kommer att tänka på den höga militär vars hustru arbetade för Doris Hopp. Kan det vara något liknande?
Jag tänker också på Tony och klänning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in