2019-03-15, 15:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Ja vänta och se, du tycker väl att de är bra gjort utav GM och glädjer dig att vi kommer få se mer terrorattentat framförallt i Sverige och i Europa!

Han attackerade en moské som är känd för att ha många extremister. Jag ser det här som terroristbekämpning. En pre-emptive strike som George W. Bush skulle ha sagt.
Citera
2019-03-15, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
JAg håller på att läsa igenom tråden och har landat vid din kommentar.
En intressant och tankeväckande kommentar.
Det "totala" våldet kommer att eskalera, militanta från olika grupper kommer fram till att våld är den enda lösningen på problemet, oavsett vilket problem man ser.

Vad som ligger bakom allt detta våld är de olika lagstiftarnas flathet gentemot alla de olika parallellsamhällen som inte bara tillåts men av olika lagstiftare även stöds med bidrag och speciallagstiftningar.

Klantraditioner, religiösa fanatiker, 1-procentare, förortsgrupperingar, etc., lagstiftaren ser mellan fingrarna samtidigt som vanliga medborgare jagas skiten ur när missnöje uttrycks på Facebook,

Missnöjda medborgares frustration kan kliva på den tilltagande våldsspiralen.
Nej jag tolkar det inte som så utan ser digitalisering och internet som det största hotet med extremismens ansikte enbart som svar till den som utför dåden identifierar sig. Axplock ur kulturella inslag, populärkultur men givetvis, nätforum är absolut viktigare mekanismer än islam eller fascism osv. De är enbart lockgodis för människor som strävar efter en extrem mening, fiende och orsak till det de sedan gör. Rent teoretiskt om samhället sett annorlunda ut, hade det kunnat varit andra former av grupperingar och kan definitivt komma att bli. När vi uttrycker missnöje så anser de att vi visar dem stöd. Självklart kan vi inte tystas av dårar. Skillnaden idag är att individer tillåter dem själva Att hjärntvätta och indoktrinera dem själva med propaganda men i slutändan kommer nog fler uppvisa ett mönster av att ha plockat från ett extremistiska buffebord. Kanske är islamister den sista och utdöende gruppen som helt utan egen styrning tillåter sig hjärntvättas av andras ideologiska grunder. Men vi ser ju tydligt att det inte är särskilt renlevande människor som lockas utan kriminella, knarkare och förbrytare. Intressant då snävhet borde göra det mer explosivt än många riktningar men beviserligen får vi nog se fler terrorister som formats av internet. De militanta individerna tillåts växa i sin isolering samtidigt som de idag har tillgång till hela världen och därmed kan få tillgång till vapen, kan bygga bomber, kan motiveras av andras brott osv när de fört främst enbart fortlevt som kufar. Jag undrar hur många av dem som vid sociala omständigheter i vardagen framstår som normala?
Citera
Medlem
Det här hade aldrig hänt ifall vi i västvärlden inte hade låtit oss ockuperas av muslimer.

Man kan kanske se GM som en typ av enstörig och hyfsat effektiv korsriddare.

Och nej, jag hyllar varken muslimers eller GM:s terrormördande - men det här är ju bara den ofrånkomliga konsekvensen av "de godas" politiska beslut.

Jag håller med GM om att vi i väst är ockuperade.

Muslimsk koloni t.o.m. på Island - smaka på den, du västerlänning.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Konstigt är att det inte inträffat.Frågan är om NZ var rätt plats för att uppnå vad man önskar för (mot)reaktioner. Känns som det brunnit mer om det inträffat i tex. Frankrike.

Bra fråga, finns ett par fall av hantering av sprängämnen och förberedelse för terror inom Motståndsrörelsen.. Tror inte dom är långt ifrån att bli stämplade som en terroristgrupp.
Val av plats kanske har en större effekt i NZ ändå. Frankrikes flagga har man redan slitit på. NZ med full POV film.. Tror målet var hans 15 min fame (högt troligt att han visste vad han höll på med och trodde sig ny "hjälte") och att få ut pojkarna från rummen i andra länder.. Märker ju bara i den här tråden hur mupparna jublar och hetsar upp sig. Många pojkar som springer runt hemma med pinnar och fantiserar om att få va den "hjälten"
Citera
2019-03-15, 15:26
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ok, han spelar tydligen serbisk musik, med sång på serbiska? Har han inte nån sorts serbiskt ursprung?
"Who are you?
Just a ordinary White man,28 years old. Born in Australia to a working class,low income family.
My parents are of Scottish,Irish and English stock."
Citera
2019-03-15, 15:28
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolajo
https://www.instagram.com/p/BvB_iO5HI8R/

Från andra mosken?

Mycket troligt då det är en helt annan matta än på livefilmen. Verkar också vara färre döda och fler skadade på denna.
Citera
Medlem
Korders avatar
Var ju bara en tidsfråga innan något sånt här skulle hända. Snarare förvånad över att det dröjde till 2019 och inte skedde för ett par år sedan när muslimska terrorattacker var som värst.

Tyvärr fattar ju varken muslimska terrorister eller denna dumfan att deras attacker bara fuckar upp för dem själva i längden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ok, han spelar tydligen serbisk musik, med sång på serbiska? Har han inte nån sorts serbiskt ursprung?
Han har även skrivit kebabkiller (eller liknande) på geväret. En referens till serber.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Hörde British Grenadier March.

Det är en sak som fått mig att se videon ,jag undrar hur man bäst skall göra för att överleva om man hamnar i dyl situation.

Killen som försökte övermanna var nära att lyckas men gjorde något fel.
Stackarna som grupperar sig i hörnen är helt chanslösa. Fanns det ingen nödöppning?

Hela moskén blev en dödsfälla.

Vad kan vi lära oss av det här nästa gång en Brevik eller IS terrorist gör samma sak?

Han verkar ha tvekat i sista sekund, ser ut som han skadas i öronen av ljudet från vapnet på nära håll och blir distraherad av det.

Vad vi kan lära oss av detta är att det är riskabelt att spela död vid dylika händelser. Spring för glatta livet om du rör dig i öppna ytor där det inte går att gömma sig bakom/under något.
Citera
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Jag skiter rätt fullständigt i om den här gärningsmannen är/var galen eller nynazist.
Det som har förundrat mig senaste åren är varför Ebbas pappa inte genomfört exakt detta.
Hade jag varit Ebbas pappa och förlorat min enda dotter till en muslimsk attack hade jag genomfört nästan exakt samma sak som denna gärning i NZ. Däremot hade jag fått fler mussar till paradiset då denna video ändå visar stora misstag.

För övrigt kan Säpo veta att detta självklart är "fantasier", hemma hos mig hittar man bara dammråttor och två snälla kissar.
Säpo kan lägga sin tid på att erbjuda en valfri intervju hos de återvändande IS-krigarna istället. (Än så länge har mina nära och kära inte dött pgav en muslim, även om en vän till mig var nära att stryka med i julminglet på Drottninggatan när muslimen enbart klarade av att ta kål på sig själv.)

Om man tänker på det: vad blir bättre av att man utför en lika grym och meningslös dåd. Han skulke inte få tillbaka sin dotter men betraktas som lika ond och hatisk som Akilov. Vem tjänar på det?

Lindrardet verkligen att vara en lika stor psykopat?
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Hörde British Grenadier March.

Det är en sak som fått mig att se videon ,jag undrar hur man bäst skall göra för att överleva om man hamnar i dyl situation.

Killen som försökte övermanna var nära att lyckas men gjorde något fel.
Stackarna som grupperar sig i hörnen är helt chanslösa. Fanns det ingen nödöppning?

Hela moskén blev en dödsfälla.

Vad kan vi lära oss av det här nästa gång en Brevik eller IS terrorist gör samma sak?

Tja, angående Brevik, så är det väl att inte politiskt verka i en politisk organisation som importerar muslimer till sitt land...
Citera
2019-03-15, 15:29
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Han verkar ha tvekat i sista sekund, ser ut som han skadas i öronen av ljudet från vapnet på nära håll och blir distraherad av det.

Vad vi kan lära oss av detta är att det är riskabelt att spela död vid dylika händelser. Spring för glatta livet om du rör dig i öppna ytor där det inte går att gömma sig bakom/under något.

Ja spela död är ingen utväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in