2019-03-15, 12:53
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Islam... Enligt Islam så ska alla som inte konverterar dödas eller förslavas.

Konstigt då att inte fler dödas/förslavas när det finns så många muslimer och potentiella ickekonvertiter då. Hur kommer detta sig?
Citera
2019-03-15, 12:54
Medlem
Erik Östs avatar
Lite frapperande att de som skapat situationen vi har i västvärlden nu som vanligt fördömer dådet .

http://tt.omni.se/ledare-varlden-over-fordomer-terrordadet/a/G1oKM9
Citera
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Du skrev att han inte gjorde det för 15 minuters fame: (FB) Flera döda vid attack mot moské i Nya Zeeland.
Nu kommer du och ändrar på det du sagt i efterhand som om det var det du skriver nu jag kritiserade. Men jag kritiserar även det du skriver nu också med samma tankar som jag hade kring det du skrev tidigare.

Du märker bara ord. Enligt manifestet så är det inte för 15 minuter fame, vilket inte är orimligt eftersom han kommer att glömmas bort inom en vecka. Men du tror alltså att alla som begår såna här terrordåd endast gör det för 15 minuter fame.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Ja det framkommer ju trots allt ganska tydligt att personen ifråga bara är helt jävla dum i huvudet, utifrån vad han skrivit på sitt vapen, "kebab-destroyer" bl.a.

Detta är en hämndaktion mot muslimer. Det är inte kristet motiverat.
Citera
Medlem
Såg så konstigt ut när han sköt igenom framrutan (halvrisig kvalitutta) men det blev bara skotthål eller? Sidorutan krossades liksom direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Galet bra? Upplösningen i den här filmen är i 648x360.

https://kiwifarms.net/data/video/694/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f.mp4
Vågar man kolla eller?

Hur dog GM?
Citera
2019-03-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalzoneb2
Undra om Pewdiepie bör vara orolig ngn skall ta ut hämnd på honom pga att han nämns? Han kanske blir någon måltavla nu för IS eller ngt.

Oj du verkar ha missförstått mycket vad det gäller IS/Islam. IS och "vanliga" muslimer är två helt vitt skilda saker. Jag skulle snarare anse att IS står på terroristens sida då deras syn på islam (någon påhittad variant av sharia) bidrar till att de är aktiva motståndare till "vanliga" muslimer.

Jag märker att det är många överlag som sätter muslimer och IS i samma båt vilket därmed bidrar till en ännu större spridning av rasism/anti-Islam.
Citera
Medlem
Dryeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det är ju precis samma argument som terroristerna använder för att bomba oss. Vi bombar civila i muslimska länder, vilket ger terroristerna "rätt" att bomba civila i väst.

Vi blir offer för vår egen filosofi.

Där tycker jag du tar fel! Muslimer kapade flygplan redan på 60-talet... långt innan USA började att härja i mellanöstern på 80-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nej, Skolverket sade NEJ till sådana aktioner på skoltid.

Ändå låter curlingföräldrar som ju har yttersta ansvaret för sin avkomma gå man ur huse idag!
Citera
Medlem
På Googlemaps finns det många bilder på moskén och inifrån, för de som är intresserade. Även en hel del recensioner från besökande muslimer. Inredningen känns väldigt budget, och de flesta verkar beskriva den som en "mysig" mötesplats.

https://tinyurl.com/y47oh4l4

Vill inte titta på videon en gång till, och det jag såg var i låg upplösning.

Någon som kan känna igen något offer av de på bilderna?
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Exakt, det är mer än balkangrej, dom är lite anti-Turkiet, och sen mycket anti Albaner
Kebab, och remove kebab har inget att göra med araber, det är endast en Balkan grej och krig om land

Frasen Remove Kebab är ganska flitigt använt i humoristiskt syfte av nationella. Det ser man i live chatten om gula västarna på YT, 4Chan etc. Att han även spelade den gamla låten Remove Kebab tyder på att han hängt en del där.
Citera
2019-03-15, 12:56
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsdonator
Eller också är samhället sjukt som ger bort allt till en främmande "civilisation".

Nu väntar vi bara på att alla från Rosenbad går i fakkeltåg och fördömmer dådet.

Jag säger inte emot dig. Men snubben borde ha åkt till Syrien ifall han ville döda islamister.
Citera
2019-03-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
På grund av att man inte ser skotthålen i framrutan? Gissningsvis beror det på den dåliga kvalitén i kombination med solljuset. Man ser inga detaljer alls på framrutan. Men bara gissning.

Vid 13:20 skjuter han sidorutan, och denna går ju sönder i tusen bitar. När han går in i moskén skjuter han folk som går och springer. När han sedan kommer tillbaka är det hyggligt mycket blod, och han skjuter återigen de som ligger ner och dessa träffas i allra högsta grad va skott. Vid 12:05 skjuter han en dam som ligger ner och ropar "help me", och man ser tydligt hur hon skadas när hon träffas av skotten.

Framrutan är ju till skillnad från sidorutorna laminerad med plast för att inte kunna splittras. Utan att ha sett videon på någon bättre skärm än telefonen så gissar jag att skotten (hagel/slugs?) gick genom rutan utan att skada den alltför mycket alternativ blåste ut rutan totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in