2019-03-15, 11:54
Bannlyst
Inget att förvånas över. Man ska inte bli förvånad av Breivik heller.

Politikerkåren har räknat kallt med detta: muslimsk terror i väst och västerlänningar som svarar med samma mynt.
Citera
2019-03-15, 11:54
Medlem
Vänta nu, såg nyss klippet
När han går in där så ligger ju folk redan i travar, alltså i början , när han börjar med hagelgeväret

Har någon varit där innan och skjutit eller vad är de frågan om?
Ligger liksom 10 pers och ser döda ut i hörnen redan innan han skjutit mer än 5 skott i det stora rummet
Citera
2019-03-15, 11:55
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Koranen talar hela tiden om muslimer och otrogna (Kafir). De skall ha sin egen mat, egna kläder och så vidare. Det finns till och med regler i koranen som säger att det inte är förbjudet att våldta otrogna. Så det är ju i alla fall inte västerlänningar som har börjat med att dela in folk på detta sättet.

Men i slutändan är det ändå upp till individer vad man gör av sina liv. Det finns massor av "muslimer" men väldigt få våldtar och mördar även fast det finns mängder med s.k otrogna, hur kommer det sig? Jo folk har någon form av hjärna och förstår att man inte kan tänka kollektivistiskt.
Citera
2019-03-15, 11:56
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
När han går in där så ligger ju folk redan i travar, alltså i början , när han börjar med hagelgeväret

Ligger liksom 10 pers och ser döda ut i hörnen redan innan han skjutit mer än 5 skott i det stora rummet

Såg du hela filmen? Verkar inte så?
Citera
2019-03-15, 11:57
Medlem
Är det här den första västerlänningen som på riktigt gått till attack på muslimer med många dödsoffer? Någon som har lust att upplysa mig?
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
En liten fundering.
Blir alla omkomna nu per automatik martyrer? Erhåller en speciell status enligt muslimsk tro.

Martyrskap är väl något som sjuka individer ägnar sig åt? Exempelvis att gärningsmannen såg Anton Lundin Pettersson som en martyr.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du tycker.

Sluta leka ÅSIKTSPOLIS här i tråden, tack.
Detta är Sveriges största DISKUSSIONSFORUM, tillika fritt och anonymt, inte en domstol.

Jag vill inte bli censurerad av dej, tack.

Min åsikt? Att detta inte alls var oväntat. Vad det leder till? Det vet nog ingen just nu. Allt vi kan göra är spekulera. Och det ska vi få göra fritt här på forumet.

Fast nu sa jag inte åt er vad ni skulle skriva. Det gör bara Deep State journalister.
Jag sa att ni skulle hålla koll på vilka som skrev vad och sen får man bilda sin egen uppfattning.

Kritiskt tänkande och sen det vi vet hur de betett sig sen tidigare och vem som tjänar på vad. Det är förmodligen ytterst få verkliga rasister som skriver hat inlägg, enligt min tro och åsikt, även om vad jag tror inte spelar någon roll i sammanhanget.
Citera
Medlem
Citat:

Då lär ju va efterbliven? Folk försöker ju fly ...gömma sig ..skydda sig. Man springer ju inte mot ljudet där skotten kommer ifrån
Citera
Medlem
Citat:

Försöker gömma sig i grupp? hoppas desperat att gärningsmannen ska fly efter första magasinet?

En man ser ju ut att försöka få ner GM, lyckas dock inte.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad är det som du har svårt att förstå. Det gör mig nästan lika illa till mods att läsa visas kommentarer här som att läsa om händelsen.

Du är alltså så empatiskt störd att du tycker kommentarer om händelsen är lika hemska som själva händelsen (iallafall nästan) ? Eller fick du den moraliska uppmärksamheten du sökte efter?
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
En liten fundering.
Blir alla omkomna nu per automatik martyrer? Erhåller en speciell status enligt muslimsk tro.

Och vad säger koranen o dess profeter imamerna om detta?
Knappast "vända andra stidan till"...
En god muslim ska i detta läge gå till "mottatack"? Hämnas?

Ja inte blir det manifestationer av kärlek och tolerans iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Men i slutändan är det ändå upp till individer vad man gör av sina liv. Det finns massor av "muslimer" men väldigt få våldtar och mördar även fast det finns mängder med s.k otrogna, hur kommer det sig? Jo folk har någon form av hjärna och förstår att man inte kan tänka kollektivistiskt.

Allvarligt? Om man tror på sagorna i koran, bibel osv.
En sån person kan jag ALDRIG lita på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in