Citat:
Ursprungligen postat av
Hexenhammer
Hm. Det finns alldeles säkert poänger i det som skrivs, men det där med traditionella könsroller vet jag inte om det är själva problemet, även om det antagligen hänger ihop en del med det jag nu kommer att skriva.
Feminismen handlar om att göra hela landet mer feminint. Feminint är det verbala, ordets makt och utöver det medmänsklighet, känslor, acceptans och påstådd godhet. Detta medan maskulinitet symboliseras av konkurrens, prestation och eget ansvar. Kapitalismen, marknaden och i princip alla fundament i våra samhällen baseras på maskulina egenskaper (vilka kvinnor självklart också kan anamma). Det man nu vill göra är en brutal tvärvändning, och vi ser hur det snabbt urholkar våra resurser.
Fast detta du skriver är ju totalt nosens.
Det "verbala" är mänskligt! Det är med ord vi människor kommunicerar.
Medmänsklighet är mänskligt! Det är så människan överlevt och klarat bygga upp de civilisationer vi nu byggt upp via just samarbeten, tillit och visad medmänsklighet. Vi har inte byggt civilisationer via att alla konkurrerar med alla, utan via div. samarbeten och överenskommelser.
Känslor är mänskligt! Det är så våra hjärnor är funtade för att klarar vara tillräckligt effektiva och snabba.
Eget ansvar måste alla ta i våra samhällen över vad det nu är vi tilldelats för uppgifter.
Kvinnor har av tradition tilldelats ansvar för barn och hem, de är alltså på intet vis mindre ansvarsfulla eller presterar mindre som individer än vad män är.
Citat:
Inte bara det. Feminister pratar ofta om jämställdhet, men hånar samtidigt män som inte passar in i deras utopi. Allt snack om "incels", att folk som är höger/antifeminister är män som aldrig får ligga, som kommer dö ensamma o.s.v, o.s.v, o.s.v. Det verbala - precis som vi ser i kvinnliga bekantskaper; När någon bryter mot gruppens regler ska det skvallras, mobbas och stötas ut (till skillnad från med män, som i större utsträckning brukar våld).
Rädslan jag har här är att många män kommer stötas ut, bli mer ensamma och att en ny underklass av våldsamma män kommer skapas. Dvs att det feminister kämpar emot (våldsamma män), är precis vad de INTE kommer få. De kommer istället få raka motsatsen; ett samhälle där mäns våld mot både andra män och kvinnor, kommer öka brutalt. Rån, gängkriminalitet, utanförskap, självmord, våldtäkter o.s.v, o.s.v.
Feminister hånar inte män speciellt. Och ska du ta mig som exempel så hånar jag enbart dumhet.
Det som idag stöter ut män, är er egen könsroll och dess dåliga anpassning till vad som vår moderna tid numera kräver. Utbildning, social förmåga, flexibilitet som exempel.
Vi är inte längre ett patriarkalt industrisamhälle, utan vi är ett jämställt kunskapssamhälle.
Detta har vi utvecklats till av flera faktorer än feminism ex teknisk utveckling, globalism m.m..
De män som i denna nya moderna tid försöker leka "alfa-hanne" och leta efter en fru som ska gå hemma eller ett jobb som inte kräver högskoleutbildning som ska rendera dem social status kan mycket sonika hälsa hem. Den världen är för länge sen borta.