2019-03-15, 10:48
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Bortförklaringar att alla muslimer är fredliga och go det hjälper inte. Hämnd cirkulerar i huvudet på flera hundra miljoner av dem, världen över just nu.
Så är det med all sannolikhet
tänker på vilket jävla liv det blev på muslimerna och vad de ställde till med när Jyllandposten lade ut harmlösa teckningar på lille muhammed
då borde pulsen och hämdlusten öka betydligt nu när några muslimer har tagits av daga
Citera
2019-03-15, 10:48
Medlem
Kanske tagits upp, men det GM skriver, att Ebba var delvis döv, var inte det en trådsanning i tråden om Drottninggatan? Att hon gick på en tvåspråkig skola (svenskt teckenspråk och svenska) betydde ju inte att hon var delvis döv. Jag kan ha fått helt fel för mig men har ändå för mig att det kom fram att hon var fullt hörande. Spelade piano på fredagarna bland annat.

Detta har såklart noll betydelse i detta fall egentligen, men det känns ändå som en detalj iaf jag vill reda upp. En GM som använder sig av ett barns död för att rättfärdiga sina egna fega och vansinniga handlingar gör mig illamående.
Citera
2019-03-15, 10:49
Medlem
Jag såg filmen, och skummade igenom manifestet.

Vad som slår mig, är hur meningslösa dessa attentat är och hur märkligt man resonerar.
911. Man hämnas på USA, genom att döda massor med folk som inte har något med vad de hämnas för att göra.
Breivik. Aktion mot folk som är helt ofarliga och inte har med något att göra.
Stockholm. Hämnd mot folk som inte har gjort något.
Nya Zeeland. Skjuter ner folk som antagligen inte hade avsikt att göra något.

Där är ju ingen av de här som åstadkommer något. De hämnas på varandra och använder oskyldiga som måltavla. Förstår folk inte att det är en extremt liten grupp inom vilken etnicitet eller grupp som helst, som står för de här aktionerna? När man nu ska hämnas på detta dådet, så blir det väl ett gäng i västvärlden som får stryka med. Kan de inte skjuta varandra istället, så löser problemen sig själv.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Malta 1565 stod det iallafall såg jag, det var belägringen av Malta, när islam försökte invadera Europa första gången.
Islam invaderade Europa redan tidigare när de trängde upp genom Grekland, Bulgarien, Rumänien och Balkan.
Citera
Medlem
lemon99s avatar
Har inte hängt med riktigt, är det samma person som har skjutit i båda moskéerna, eller skedde det samtidigt?
Fyra är tydligen gripna, men hittar ingen info vad de andra tre har haft för inblandning.
Citera
Bannlyst
Lite om skytten:

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&nv=1&rurl=translate.goog le.com&sl=auto&sp=nmt4&tl=sv&u=https://mobile.abc.net.au/news/2019-03-15/christchurch-shooting-brenton-tarrant-what-we-know/10904744%3Fpfmredir%3Dsm&xid=17259,15700023,157001 86,15700191,15700248,15700253&usg=ALkJrhjrq-sUvVf-Ss-YjwuFG6i6Z1Zx_Q
Citera
Medlem
Han skriver att han var en kommunist tidigare.
Citera
2019-03-15, 10:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ni som vill läsa killens manifest, sök på the_great_replacement.pdf så kommer ni hitta share sites.
Citera
2019-03-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemon99
Har inte hängt med riktigt, är det samma person som har skjutit i båda moskéerna, eller skedde det samtidigt?
Fyra är tydligen gripna, men hittar ingen info vad de andra tre har haft för inblandning.
1 är gripen för mord, 2 är för inblandning på något sätt (varav en är kvinna) och den sista är inte misstänkt för något.
Citera
2019-03-15, 10:51
Medlem
GM är alltså från Balkan?
Citera
2019-03-15, 10:51
Medlem
qetuRs avatar
Dropbox länk till hans manifest: https://www.dropbox.com/s/zxppu10nt4l6j2w/The%20Great%20Replacement.docx?dl=0
Citera
2019-03-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDaddy
Det finns en sak till jag absolut inte förstår. När någon gör något sånt här hemskt, varför gör de då det på ett sådan sätt att de lätt kan bli identifierade, t.ex. livsändning på facebook. Varför i hela världen gör någon det. Vad är det egentligen de vill uppnå? Att bli martyrer? Jag är säkert gammaldags i tankesättet men om någon vill göra något sånt här hemskt, har de ingen önskan att komma undan med det? Känns ju helt oförståligt, ungefär som att en bankrånare stannar ju inte kvar på banken efter rånet.

Jag trodde i min enfald att de kriminella helst av allt ville slippa bli gripna, att det liksom är en bärande tanke då kriminella utför brott...men tiderna verkar ha förändrats från då man själv var ung och på den tiden läste om stora brott i dagstidningarna.

Det är ju knappast vanlig kriminell aktivitet, varför han låter sig bli arresterad är väl för att han inte haft ytterligare planer, vare sig ytterligare dåd eller annat. Som du ser har han en hel del sympatisörer, helt naturligt med tanke på världsläget. Han ville väl med detta dåd visa att han står upp för sig och förhoppningar om att det sätter andra med liknande åsikter i spinn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in