2019-03-15, 10:29
Medlem
JustZlatans avatar
Låter sjukt om han gjorde det som en hämnd för Ebba. Nä, det låter snarare som en dålig ursäkt. Varför ens blanda in ett litet barn och indirekt hennes pappa som redan mår dåligt?
Citera
Medlem
Gitguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matau
I jämförelse med vad muslimer gör med varandra är detta en droppe i havet.

Jaha? Finns det någon motsättning i att människor som dödar människor överlag är fel?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vad vi vet och kan se på videon som gm sände live så verkar det bara vara en ja.
Sen finns det en video som jag tyvärr inte hittar nu som visar skadade och döda efteråt, det ser inte ut att vara i samma byggnad som i första videon.
Kan klart vara så att live-videon stängdes ner innan han gick in i en andra moské.

Men fyra personer ska vara gripna, alla fyra beväpnade. En är mannen som sände live, han ställs inför domaren imorgon lördag, om ca 12h deras tid.
En ska inte alls vara misstänkt för inblandning, de andra två utreds för inblandning varav en kvinna.
Det återstår att se.
Jag gissar på att det är en ensam terrorist dock utifrån vad jag "vet" nu.

Andelen muslimer har jag ingen direkt koll på, de flesta tycks komma från Malaysia och Indonesien iaf.
Spontant känns det ju mest som en sologrej a la Breivik. Men som du säger, så får vi avvakta och se. Jag har fått svar i tråden om andelen muslimer på Nya Zeeland: 1,5%.
Citera
2019-03-15, 10:30
Bannlyst
Vad säger PK politikerna?
Senast redigerad av matau 2019-03-15 kl. 10:38.
Citera
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Visserligen kan det vara så. Fast muslimer gillar att halshugga folk mest. Eftersom de är kvar i 600-talet.
Sjuka människor utför sådana bestialiska handlingar, varesig religion eller bakgrund. Det är skett i alla relgioners namn. Det är fakta.
Citera
Bannlyst
Statliga propaganda media har redan börja vinklat det som en hämnd för Drottninggatan.

Den australiske man som misstänks ligga bakom terrordådet i Nya Zeeland, där 49 personer uppges ha dött, har publicerat ett manifest på nätet där han förklarar sina motiv, skriver flera medier enligt

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7177163
Citera
Medlem
kakelpannas avatar
En kille brottade nästan ner honom, synd att han misslyckades.

Han sköt ett barn också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg
allvarligt talat, vad tror du själv? tänk efter lite nu.

Vad spelar det för roll vad jag tror? Jag svarade på en fråga om GM var soldat med ett utdrag ur hans manifest. Vad jag tror om att han är tränad eller inte är väl ganska oviktigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
Haha, är du kränkt över att dina älskade muslimer blivit slaktade som de svin de är? År 2033 kommer Västvärlden att vara muslimfri.

Är säker på att miljontals vita idag lyssnar på den här låten:

https://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o

Alltså, en ärliga fråga: Trollar du eller är du så här på riktigt? Det är människor vi pratar om dig själv. Du dehumaniserar dem när du skriver på det viset. Är jag en mindre människa än vad du är för att jag är muslim?

Om du är en sådan på riktigt så tycker jag att det är väldigt tragiskt. Du skulle i sådana fall kunna lika väl vara en potentiell terrorist.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jag är någorlunda härdad efter allt man sett på nätet.

Men det här var en extremt obehaglig video.
Konstigt, men jag tycker inte det. Det var inget gore. Det märkligaste med den videon var ju att det skedde i lilla Nya Zeeland. Värre filmer har man sett förr t ex Saddams mord på kurder eller självmordsbuss i Israel etc....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Enligt Wikipedia finns det bara femtiotusen muslimer på Nya Zeeland. Om den här attacken har dödat nästan femtio av dem så betyder det att en promille av Nya Zeelands muslimer har försvunnit på en förmiddag. Det är tillräckligt för att få en demografisk effekt. Rätt fascinerande ändå.

Sedan måste jag nästan påpeka ironin i att den här gärningsmannen har skrivit ett manifest där han klagar över att en främmande folkgrupp flyttar till ett land och tar över det genom invandring och högre fertilitet. Det kan man ju klaga på. Men om man är vit australiensare och alltså tillhör en folkgrupp som har gjort precis detta i närtid så blir det lite konstigt, vissa skulle kanske till och med kalla det för ett massivt hyckleri.
Läs hans manifest så förklarar han just precis det där.
Citera
2019-03-15, 10:31
Medlem
happilappis avatar
Terroristerna begår terrorbrott på daglig basis. Hade muslimer kunnat bete sig hade detta aldrig skett i christichurch.

Som man bäddar får man ligga. Kan inte se detta än annat än ett steg i rätt riktning vad gäller rättvisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in