2019-03-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Snubben var INTE ute för att skjuta poliser och verkar ha låtit sig gripas utan motstånd... helt inriktad på muslimer...

Nej. Jag förstår han inte alls var ute efter polisen. Men ser poliser en man med gevär skjuter de och deras pistol mot hans karbin är dåliga odds. Skönt inga poliser dog i alla fall. Något särskilt vänstern sitter och retar sig på.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Why did you target those people?
They were an obvious, visible and large group of invaders, from a culture with higher fertility rates, higher social trust, robust traditions that seek to occupy my peoples lands and ethnically replace my own people.

I den här mannens värld handlade allting om fertilitetshastighet och etnicitet. Därför är det viktigt med utbildning och frisk luft mina vänner.
”Utbildning och frisk luft” jag skrattade faktiskt högt (mitt i allt elände). Håller med, och skulle vilja lägga till humor som en egenskap eller fenomen till din devis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matau
Breivik lär inte få veta detta där han sitter.
Vilket visar på hur okunnig du är..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Nytt begrepp: vit facistisk terror, VFT

Ja, men det har sin grogrund av konsekvenserna av multikulturalismen i den vita världen.
Citera
2019-03-15, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Och samtidigt i tråden om Säpo-rapporten kan man läsa folk som på riktigt menar att terror från vita fascister/nazister inte är något större hot.

Fy fan.
Men det är det ju inte heller. Inte mot svenskar och Sverige i alla fall.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det jag menar är att det är skillnad på att vara psykiskt sjuk och att utföra en attack baserad på hat. Det är två olika saker. Det är lätt att skylla sånt här på mental instabilitet, då kan man slippa konfrontera det faktum att folk kan drivas av rent hat och ondska.
Det är väldigt få planerande mördare som kvalar in som så galna att de inte begriper vad de sysslar med. En av de få jag kan komma på är seriemördaren Richard Trenton Chase. Den här killen har handlat rationellt utifrån sina egna övertygelser. Han må vara en särling, men det ursäktar inget.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Nej. Jag förstår han inte alls var ute efter polisen. Men ser poliser en man med gevär skjuter de och deras pistol mot hans karbin är dåliga odds. Skönt inga poliser dog i alla fall. Något särskilt vänstern sitter och retar sig på.

Hans mål var inte att attackera polisen. Varför det inte blev någon eldstrid.
Citera
2019-03-15, 10:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är givetvis trist när man helt har tappat sin moraliska kompass och inte längre vet om det är värre att begå massmord eller skriva en kommentar på nätet.
Jo, det förstår jag men det gör mig lika illa nästan.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Tror ni att det här inspirerar islamister nu? Lär islamister och whitepride trigga igång varandra?

De som får lida är så klart vanligt folk.
Exakt.

Och det är det som stör mig så mycket med den här vansinniga gärningsmannen.
Han åker in till en moské och dödar helt oskyldiga, vanliga muslimer. Folk som absolut inte förtjänar den döden.

Vad han BORDE ha gjort är att åka till IS/ISIS eller infiltrera en LOKAL islamistisk terrorismorganisation och ta DEM av daga.
Då hade han nästan blivit en hjälte. I detta fall blev han en terrorist själv - en extremist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Tyvärr så är det enda sättet att utrota islam.
Det var väl muslimer som blev anfallna? Menar du att lösningen är att utrota offren?
Gäller detta generellt enligt dig eller endast islam?
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Fruktansvärt obehagligt och så otroligt korkat.

Finns ju minst lika många galningar på muslim-sidan som triggas av detta.

Tänk ett liknande angrepp i en mindre ort i Sverige - eller säkert även Nya Zeeland, med ett par mil till huvudorten och därmed närmaste polis. Fy fan. Håller mig nog från söndagsgudstjänsten denna helg.

Jag är tyvärr tvungen att meddela dig att "galningarna på muslim-sidan" har triggats igång helt utan detta och har redan utfört tiotusentals liknande dåd runt om i världen. De har även utfört ett större dåd i Sverige och försöker sig hela tiden på fler. Visst kan något sådant ske i en mindre ort i Sverige, men det kommer knappast ha någon som helst reell koppling till det här dådet.
Citera
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Käften med dig. Om vi inte hade haft säkerhetspoliser och nationella insatsstyrkor som jobbat dygnet runt med att försöka FÖREKOMMA muslimsk terrorism och islamistiska våldsdåd, så skulle vi ha haft TIO GÅNGER Drottninggatans illdåd vid det här laget, det måste du väl förstå?

Säkert, tacksam för det jobb de gör med att förhindra islamistisk terrorism. Men det utesluter ju inte att terrorism från vita fascister också är ett stort hot. Det är ju händelsen om vilken tråden handlar om ett tydligt exempel på. Går att ha två tankar i huvudet samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in