2019-03-15, 09:48
Medlem
Duramaters avatar
Why did you target those people?
They were an obvious, visible and large group of invaders, from a culture with higher fertility rates, higher social trust, robust traditions that seek to occupy my peoples lands and ethnically replace my own people.

I den här mannens värld handlade allting om fertilitetshastighet och etnicitet. Därför är det viktigt med utbildning och frisk luft mina vänner.
Citera
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Klart det är terrorism i dethär fallet när han enbart går mot ett typ av religion. Bara det visar att detta klassas som terrorism.

Jag förklarade nyss definitionen på ordet "terrorism" och då får man ovanstående som motargument? Intelligensnivån på Flashback brukar i snitt ligga minst 50 enheter högre. Hur korkad måste man inte vara för att inte förstå ett analytiskt logiskt resonemang utan svara något helt annat. Låt mig gissa, du är muslim? #lågoddsare

Citat:
När man massmördar så har mördandet inget relaterat till folkslag, religion, politik och andra liknande skäl.

Nähä. Så eftersom holocaust var massmord så kan det inte ha varit judarna som han vände sig mot, exempelvis.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenmedG
https://kiwifarms.net/data/video/694/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f.mp4

Håll till godo. Om den ligger kvar.

Att GM Inte har ett trummagasin istället för bara vanliga 30 skotts magasin.
Citera
Medlem
undercover-racists avatar
Hämndaktion är nog att vänta. Länder där det speciellt kan hända: Storbritannien, Australien och Sverige.

Seröst, tvivlar på att extremisterna kommer kunna låta det gå ostraffat. Inte när det är sådan magnitud på antal offer.

Som viting från västeuropa bör en ökad skam och rädsla infinna sig.
Citera
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Det är ju ganska självklart. Menade dock att han hämtade inspiration från serbiska folkmördare.

Det är inte heller säkert. Står det något om det i manifestet?
Citera
2019-03-15, 09:49
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag är inte det minsta förvånad över det som hänt på NZ, snarare konstigt att det inte hänt tidigare och på fler ställen i världen.
Nu kommer det muslimska attacker som hämnd, och då ligger Europa illa till.
EU har ju noll koll på muslimerna som tillåtits välla in och det kan bli riktigt otrevligt framöver.

Tror snarare det kommer inspirera fler ur alt-rightmiljön till liknande "ädla" dåd.

På samma gång gör det kanske att fler högerblivna vaknar upp och förstår vad deras ideologi ofrånkomligen mynnar ut i.

Men vi har nog några fler skräcktillfällen framför oss innan högerflugan smälls ihjäl. Tror inte att någon går säker från dessa individer tyvärr. Svart som vit, muslim som kristen. Alla är skyldiga till det hemska "folkblandandet" som också går under namn som kärlek, broderskap och medmänsklighet. Detta är begrepp som altrightare (och islamister) inte har kapacitet att förstå.

Det är bara jäkligt sorgligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Meh lugna dig. Det är rent självförsvar, vi är ju inte direkt i deras länder och härjar eller är vi det i offensiv?

Är vi inte? Nytt för mig iaf med tanke på alla invasioner och diverse andra metoder för destabilisering i MENA.
Citera
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Väldigt sorgligt detta och nu känns det som en dag för eftertanke. 49 döda i ett meningslöst dåd och sedan meningslösa kommentarer här på Flashback.

Vet inte vad som är värst när jag tänker på det.

Vi ses!

Jag vet vad som är värst! Det är att skjuta ihjäl människor.

Bara så du vet!

Ont: hemskt dåd! Undrar hur många som är inblandade i slutändan.
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinocchet
Det som slog mig var att det finns så många moskeer i den lilla fina staden Christchurch?
paradoxalt moskeer i i Kristus- kyrka
Citera
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Högerextrem terrorism går att bekämpa med enkla medel genom att införa en hårdare asylpolitik och begränsa invandringen ifrån MENA länder. Medan muslimska terrorism är något som är svårt att bekämpa eftersom man radikalisera folk i moskéerna och det är svårt att bekämpa islam utbredning i ett liberal samhälle. Det finns många sovande celler ute i miljonprogrammen.

Det stämmer. Folk som inte förstår det här är totalt naiva.
Citera
2019-03-15, 09:50
Medlem
Hexen666s avatar
Folk som skriver att han är störd & galen vet inte vad dom pratar om. Han visste precis vad han gjorde. Han agerade på sitt hat, som uppenbarligen har växt så starkt att han gör en sån här grej. Hat som får gro är inte att leka med. Och är det så konstigt efter alla islamistiska terrordåd? Tack vare internet har alla tillgång till bilder & klipp från sådana händelser. Hur många har inte sett bilden på Ebbas kropp t.ex? Eller avrättningsvideon av de två nordiska tjejerna? Vad gör det med folk?

Allt detta samtidigt som media spinner vidare med identitetspolitik & racebaiting och politikerna fortsätter att lobba för mångkultur. Nä det är som bäddat för katastrof. Detta går inte att lösa fredligt. Fan vad sorgligt all denna skit är
Citera
2019-03-15, 09:50
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Någon som vet hur stor andel av befolkningen i Nya Zeeland som är muslimer?

Ca 1,5 %
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in