2019-03-15, 09:42
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Tror på CZ, han har ju klistrat på lappar eller så som gör att det ser ut som annat vapen, där han skrivit ebba/kebab osv.

Det liknar fortfarande inte en CZ Tactical...

https://f.cdn-expressen.se/images/3c/44/3c44c50ae23a4b46816177fc9f3eea67/annan/620@60.jpg
Citera
2019-03-15, 09:42
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det lät som fyra gm runt kl 7 i SR’s rapportering.
Förvirrat.

Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Det är så klart EN gm, allt annat är brus o desinformation från förvirrade myndigheter o msm.

Såg ju tydligt att han efter första mosken åkte vidare... mkt likt Brevik förfarandet.

Det är EN GM.

Går inte att lita på MSM.
Ring P1 börjar med att ta en oemotsagd stolle som beskyller dådet på SD och KD.
Citera
2019-03-15, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Jag kollade precis film nr. 1 och man kan tycka vad man vill om islam men detta var så iskallt så jag vet inte ens vad jag ska säga. Spred den här moskén en radikal riktning av islam?

Enligt attentatsmannen så gjorde de det. De hade haft någonting på nätet där det stod "detta får inte spridas till ickemuslimer", men denna text har tagits bort.
Men att muslimer har hemligheter som de inte berättar för utomstående är i och för sig vanligt. Det behöver kanske inte betyda att de planerar någon terrorattack.
Citera
Medlem
Skeldersans avatar
Och samtidigt i tråden om Säpo-rapporten kan man läsa folk som på riktigt menar att terror från vita fascister/nazister inte är något större hot.

Fy fan.
Citera
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fyra är gripna, vad jag förstår.
Citat:
A man has been charged with murder and will appear in court tomorrow.

One of those arrested may have had nothing to do with the attack, Bush said. The two other people arrested in possession of firearms are still being investigated.
https://www.theguardian.com/world/live/2019/mar/15/christchurch-shooting-injuries-reported-as-police-respond-to-critical-incident-live
Citera
2019-03-15, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Skandinavien har väl alltid varit Mecka för högerextrema, nazister och vi-som-gillar-blont-och-blåögt, så jag är inte förvånad!

Nu har jag iofs sympatiserat med några av mina vänner med såna åsikter, men inte i helvete är det som att det är okej att tycka så
Citera
2019-03-15, 09:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men det var bara en terrorist som utförde dåden? Vad har de övriga som är gripna roll i sammanhanget?

Ingen aning om varför de tre andra gripits, men tror inte de har med saken att göra. De släpps nog snart.
Citera
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Serber har inget med det här dådet att göra. Skytten är en etnisk australiensare eller från Nya Zeeland.
Det är ju ganska självklart. Menade dock att han hämtade inspiration från serbiska folkmördare.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Väldigt sorgligt detta och nu känns det som en dag för eftertanke. 49 döda i ett meningslöst dåd och sedan meningslösa kommentarer här på Flashback.

Vet inte vad som är värst när jag tänker på det.

Vi ses!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Du är helt ute och cyklar. Islamistisk terror är det största hotet.

Högerextrem terrorism går att bekämpa med enkla medel genom att införa en hårdare asylpolitik och begränsa invandringen ifrån MENA länder. Medan muslimska terrorism är något som är svårt att bekämpa eftersom man radikalisera folk i moskéerna och det är svårt att bekämpa islam utbredning i ett liberal samhälle. Det finns många sovande celler ute i miljonprogrammen.
Citera
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Brenton Tarrant tycks ju vara emot kapitalismen, frågan är om han är en hybrid mellan vänster/höger.

Det är väl inte helt ovanligt att nazister är emot kapitalism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Enligt attentatsmannen så gjorde de det. De hade haft någonting på nätet där det stod "detta får inte spridas till ickemuslimer", men denna text har tagits bort.
Men att muslimer har hemligheter som de inte berättar för utomstående är i och för sig vanligt. Det behöver kanske inte betyda att de planerar någon terrorattack.

Lite som när våra kära katoliker inte berättar när de knullat små korggossar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in