2019-03-15, 09:39
Medlem
Vit fascistterror är ett av de största hoten vi står inför, fruktansvärd händelse.
Citera
Medlem
Här är bild på vapnet från hans Twitter om någon kan identifiera. Tycker inte "luftninshålen" längs pipan stämmer med varken CZ eller Ruger, men jag är ingen vapenexpert direkt och nu när vapen går att modda så mycket.

https://imgur.com/a/Le4uCvb
Citera
Medlem
Tubleross avatar
Brevik hävdade när han utförde sitt terrordåd att det eventuellt skulle bli ett krig mellan kristna och islamister. Det verkar onekligen som galningen hade rätt. Iallafall delvis.

Nu återstår bara frågan om massmedia kommer uttala sig om högerexteremister såsom man gör med islamister i sedvanlig ordning när de begår terrorbrott dvs ”Dra inte alla islamister över en kam”.
Citera
2019-03-15, 09:40
Medlem
hashs avatar
Brenton Tarrant tycks ju vara emot kapitalismen, frågan är om han är en hybrid mellan vänster/höger.
Citera
2019-03-15, 09:40
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Erika Bjerström på Rapport är rolig. Hon sa precis att "media har agerat klokt och inte spekulerat kring detta dåd för att inte trigga igång andra högerextremister".
Hon vet (spekulerar) alltså redan om gärningsmännens politiska tillhörigheter.
Gm nämner själv att Oswald Mosley är hans främsta politiska förebild.
Citera
2019-03-15, 09:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Förmodligen har du rätt, tyvärr.
Ljusparader och handhjärtan. Fler slöjor på reklamskyltarna.

Sedan blev jag faktiskt irriterad på att han använder Ebba Åkerlund som något slags alibi för sitt agerande. Jag hade kunnat förstå om han hade sagt att "terrorismen i Sydney orsakade mitt utbrott", eller terrorismen Nya Zeeland, men Stockholm? Det är så långt bort för honom så jag förstår inte hur han ens drar någon parallell.
Skandinavien har väl alltid varit Mecka för högerextrema, nazister och vi-som-gillar-blont-och-blåögt, så jag är inte förvånad!
Citera
2019-03-15, 09:41
Medlem
Det här har jag väntat på, att en vit man går in i en moské och slaktar muslimer. Det är tragiskt att det har fått gå så här långt i alla länder.
Citera
2019-03-15, 09:42
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipe
Här är bild på vapnet från hans Twitter om någon kan identifiera. Tycker inte "luftninshålen" längs pipan stämmer med varken CZ eller Ruger, men jag är ingen vapenexpert direkt och nu när vapen går att modda så mycket.

https://imgur.com/a/Le4uCvb

moddad AR-15 ser det ut som?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fyra är gripna, vad jag förstår.
Men det var bara en terrorist som utförde dåden? Vad har de övriga som är gripna roll i sammanhanget?

Någon som vet hur stor andel av befolkningen i Nya Zeeland som är muslimer?
Citera
Medlem
Filmen från första moskén han drar in på verkar ju ha 0 branddörrar... Om de hade någon jäkla nöd dörr så hade åtminstone han som försökte springa förbi gm överlevt.

Äckligt hur han verkligen kollar att alla är stendöda.
Citera
Medlem
Det som slog mig var att det finns så många moskeer i den lilla fina staden Christchurch?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Du är helt ute och cyklar. Islamistisk terror är det största hotet.

Ja, hade det varit så bra, då hade man känt sig betydligt tryggare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in