2019-03-15, 09:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Detta är ren vinst för ETC-vänstern. Det låter vidrigt men så är det.
Förmodligen har du rätt, tyvärr.
Ljusparader och handhjärtan. Fler slöjor på reklamskyltarna.

Sedan blev jag faktiskt irriterad på att han använder Ebba Åkerlund som något slags alibi för sitt agerande. Jag hade kunnat förstå om han hade sagt att "terrorismen i Sydney orsakade mitt utbrott", eller terrorismen Nya Zeeland, men Stockholm? Det är så långt bort för honom så jag förstår inte hur han ens drar någon parallell.
Citera
Medlem
tsiLs avatar
Nån som sitter på länk till andra filmen?
Citera
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sa Magnus Norell nyss på SVT att det finns god tillgång till vapen i NZ?

Känns som lite nyktrare än Hans Bruns tjat om hårda vapenlagar.

CNN reporter sa att han fått vapen skickat genom posten!?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det lät som fyra gm runt kl 7 i SR’s rapportering.
Förvirrat.

Fullkomligt övertygad om att det endast är en GM.
Citera
2019-03-15, 09:37
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
https://www.svd.se/hogerextrema-ett-vaxande-hot--sapo-tvarvander
Skillnaden är ju att vit makt-rörelsen är den enda som är så korkad att den har medlemslistor iom att de blev ett parti. För att vara så radikal att du vill skjuta folk är du med största sannolikhet så radikal att du även är ansluten till ett radikalt parti. Det är därför Breivik och Mangs är tveksamma som förespråkare för något annat än sig själva. Samma med denne skytt, som t o m säger det i sitt manifest.

Den autonoma vänstern och IS-terrorister hålls båda under armarna av en mainstream vänster/islam, tillåts rekrytering och en plattform att predika bland helt vanliga medlemmar.

Det vi ser är inte en vitmaktmiljö som växer, utan fler och fler vita män som vaknar upp i en mardröm och tar till desperata medel på oskyldigas bekostnad.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Fy fan vad sjukt. Gärningsmannen som gjorde det livestreamade det hela. Videon lär dock bli borttagen snart: https://www.youtube.com/watch?v=GrJ44gKBZLE&feature=youtu.be

Edit: Titta på egen risk.
Youtube-videon blev borttagen så här kommer en ny länk:
https://kiwifarms.net/data/video/694/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f.mp4
Herrejävlar vad stört att livestreama. Tack för att du la upp länken. Inte säker på att jag borde ha kollat på den, men ändå.

Snubben ser ju t.o.m ut som Breiviks kusin typ.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsiL
Nån som sitter på länk till andra filmen?

Finns det en till film?
Från den andra moskén?

Så jävla sinnessjukt. Ser ut som ett spel bara.
Så fucked up världen är
Citera
2019-03-15, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fullkomligt övertygad om att det endast är en GM.

Är dom säker på det? Hittade väl bomber under bilar också? Var någon kvinna som var gripen har jag läst?
Citera
2019-03-15, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Det första ser ut som en G36 heckler & Koch

Ja nu kände jag igen bössan. Kan man få en sådan på licens på Nya zeeland? Han hanterar den som ett proffs. Väldig tur vanliga poliser inte kom fram först, de hade inte haft en chans.
Citera
2019-03-15, 09:39
Medlem
Jag kollade precis film nr. 1 och man kan tycka vad man vill om islam men detta var så iskallt så jag vet inte ens vad jag ska säga. Spred den här moskén en radikal riktning av islam?
Citera
Bannlyst
så går det när man är obildad och läser konspiratorisk hatdynga på nätet. Då blir man lätt smittad av hatet och tar det till sig och blir en del av det.

hade karln varit bildad hade han kanske valt en annan väg än att spela tv-spel och läsa hatbloggar hela dagarna
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Är dom säker på det? Hittade väl bomber under bilar också? Var någon kvinna som var gripen har jag läst?

Fyra är gripna, vad jag förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in