2019-03-15, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Tror, faktiskt, du har helt rätt. Polisen har räknat med att ingen journalist i Sverige kommer att riva upp utredningen.

För all del, kugga i palmespanarna och bli bjärredsspanare. Hos de förstnämnda finns visserligen ingen känd GM vilket gör det lite mer öppet, men du kanske finner ett nöje i det ändå. Men gör det inte här utan under "Konspirationer och alternativa teorier" för det är faktiskt där du hör hemma.
Citera
2019-03-15, 08:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag tror att föräldrarna hade serverat polisen allt de behövde för att förstå vad som hänt. Alltså tex att man hade länkat till epost-konton och angett lösenord och visat på en mailkonversation.

Visst är det så, därför kunde ju polisen redan efter tio dagar lämna ett pressmeddelande om vad som hänt i villan.

Paret lämnade precis allt som behövdes för att förklara vad som hänt.
Citera
2019-03-15, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst är det så, därför kunde ju polisen redan efter tio dagar lämna ett pressmeddelande om vad som hänt i villan.

Paret lämnade precis allt som behövdes för att förklara vad som hänt.

Ja, två skeva hjärnor som hade en sällsynt god förmåga att se raka ut medan de levde.
De hade en önskan om att eftervärlden skulle förstå hur rakt de tänkte när de genomförde sin familjeförintelse, men det blev bara ett bevis för deras skevhet.

I så måtto fick de faktiskt inte det sista ordet..
Citera
2019-03-15, 08:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Ja, två skeva hjärnor som hade en sällsynt god förmåga att se raka ut medan de levde.
De hade en önskan om att eftervärlden skulle förstå hur rakt de tänkte när de genomförde sin familjeförintelse, men det blev bara ett bevis för deras skevhet.

I så måtto fick de faktiskt inte det sista ordet..

Två skeva hjärnor i samklang mot det mest skeva beslut jag hört talas om, men jag håller inte riktigt med dig om att de hade en god förmåga att se raka ut hela vägen, beskrivningen av O från hans kollegor visar att åtminstone en inte kunde hålla masken och plågades av vad som skulle komma.

Men som sagt, så djävla skevt tänkt att man häpnar.
Citera
2019-03-15, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jag är inte 100 % säker på mina uppgifter heller eftersom LH har varit väldigt förtegen och ledsen.Hon har ju inte lämnat helt korrekta uppgifter till min väninna heller.Vilket i sig kan vara förståeligt.Men läste precis artikeln i Expressen och jag kan till 99 % säga att "Rubriken" på avskedsbrevet är Hs ord.Min hypotes.Men det kan jag nog få svar på imorgon.

Pratar du om dethär avskedsbrevet?
http://forumbilder.se/I4PEK/e1160bf5-d813-433e-af3e-de9a726e6e68

Om så kunde LH spå vem som skrivit det.
Varför talade hon inte om det för polisen när inte ens polisen vet.
Citera
2019-03-15, 08:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du verkar inte ha förstått att polisen vill inte presentera fakta. Hanna hade sömnmedel i sig och blev bragd om livet. Bilderna av avskedsbrevet är inget annan än en parodi.

DU verkar inte ha förstått att polisen har ingen anledning att presentera precis allt i detta ärende, var du glad för det du faktiskt får. Viss fakta rör endast polis och anhöriga

Betr. ditt sista fetade. Du är klok och förstår säkert att originalbilden inte ser ut som bilden i tidningen
Citera
2019-03-15, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Debran

Tack för bild. Det ser ut att vara ett välskrivet och ganska långt brev. Riktigt torrt språk dock. Trodde ordvalet "gemensamt och i samförstånd" var polisens. Har aldrig förstått tillägget i "samförstånd" - ett gemensamt beslut är väl just ett beslut taget i samförstånd.

Jag fattar noll gällande beslut om hur maskningen ska göras både här och i obduktionsprotokollet.
Senast redigerad av Tey44 2019-03-15 kl. 08:46.
Citera
2019-03-15, 08:44
Medlem
Citat:

Usch, beslutet togs tidig höst 2017. För mig är det början av september och O söker befordran i slutet av september? Så sjukt/stört allting.
Citera
2019-03-15, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Två skeva hjärnor i samklang mot det mest skeva beslut jag hört talas om, men jag håller inte riktigt med dig om att de hade en god förmåga att se raka ut hela vägen, beskrivningen av O från hans kollegor visar att åtminstone en inte kunde hålla masken och plågades av vad som skulle komma.

Men som sagt, så djävla skevt tänkt att man häpnar.

Jo, men det är ju skillnad på att uppfattas som skev och att uppfattas som skev. Skev i bemärkelsen "må dåligt" finns det ju vittnesuppgifter om båda föräldrarna om (om det ens kan beskrivas som skevt i den livssituationen de hade?) och skev som i att vara i färd att effektuera ett beslut om en familjeförintelse känns för mig som olika solsystem. Det var väl därför som chocken från alla runt familjen var så monumental.
Citera
2019-03-15, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Tack för bild. Det ser ut att vara ett välskrivet och ganska långt brev. Riktigt torrt språk dock. Trodde ordvalet "gemensamt och i samförstånd" var polisens. Har aldrig förstått tillägget i "samförstånd" - ett gemensamt beslut är väl just ett beslut taget i samförstånd.

Jag fattar noll gällande beslut om hur maskningen ska göras både här och i obduktionsprotokollet.

Hanna var jurist och visste vilket värde ordet hade.
Citera
2019-03-15, 08:49
Medlem
Citat:

Tack för det! Tyvärr extremt mycket maskat som väntat.
Och de som påstod att brevet var handskrivet hade fel.
Citera
2019-03-15, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Usch, beslutet togs tidig höst 2017. För mig är det början av september och O söker befordran i slutet av september? Så sjukt/stört allting.
En plan B om de skulle komma på andra tankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in