2019-03-15, 06:07
Moderator
v50s avatar
Här är en video som uppges visa när en misstänkt gärningsman grips av polisen.

https://www.youtube.com/watch?v=qauWve4DBoM

Stämmer det att det finns en andra video som GM filmat när han utför attacken, var finns den att se i så fall?
Citera
2019-03-15, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Har varit vaken tok för länge för att förstå vad du menar med ditt inlägg sorry.

Japp fredagar är bra dagar för sånt här...

Han hade en liten bonus just idag med att ett cricket lag från Bangladesh vistades i moskén. Dock verkar dom ha klarat sig.

Menar akilov, du vet stockholm bang bang orangutang,
Citera
2019-03-15, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Idag är det fredag. Hoppas inte återvändande is-terrorister får för sig att genomföra någon hämndaktion mot en kristen kyrka eller nåt.
Fredagar är väl bönedag, får väl vänta nån dag.
Jag vill se SVT visa motsvarande ömkande om denna mördare som de visade i detta klipp
https://www.youtube.com/watch?v=oQ-X78nMhjE
Citera
2019-03-15, 06:10
Medlem
Försökte räkna i högarna av människor i den enda film jag hittat och uppskattar antalet skjutna i mosken till mellan 25 - 45.
Visst är det samma moske han går in i flera gånger?

Han drar även några salvor på gatan.

Noterar också att gul doftgran kan bli rätt provokativt att hänga i backspegeln

Vilken dåre.
Citera
2019-03-15, 06:11
Medlem
Låter som radikaliserade kristna varit i farten kanske dags för Säpo hålla ett öga på den grupperingen här i sverige nu när KD kommit ur gardroben?
Citera
2019-03-15, 06:12
Medlem
Rangers1912s avatar
Han som försöker smita bakom när han skjuter till höger, tänk om han hade försökt greppa honom bakifran.. Förstar att man springer för livet, men känns som han hade chans att stoppa skytten där.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Haha, jag reagerade på det också. skjuter ihjäl 30 pers.. stannar för några tanter och tutar.. hm.. :'D

Är du så trög verkligen? Hade det varit blattar så hade han inte stannat för att släppa dom över gatan, hans mål var uppenbarligen folk som han ser som "invaders" och inte vita kvinnor eller män.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Är lite nyfiken på vilka de andra gripna är? Tre män och en kvinna. Då var han ingen ensam galning alltså, utan det låg fler bakom?
Citera
2019-03-15, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Jag missuppfattade där en stund.
Jag var dessutom helt övertygad om att jag var i konspirations delen av forumet, länge, därav mina något märkliga svar.
Konspirationer tror jag inte det faller under men det är ju fritt fram att ifrågasätta olika synvinklar.

Man kan undra om de häktade är inblandade eller enbart människor som tagits ifall att för att säkerställa bevis som kopplingar. Kanske folk från nätet som hört talas om hans planer.

Man är inte något fan av människan men man kan bli trött på mänskligheten för mindre. Undrar hur många dårar man kommer se med åren och hur mycket antipati och överdrivet självförtroende andra ska uppvisa. Kul med samhällen där högerextrema slåss mot extremister när majoriteten inte tillhör någondera. Jag tror dock på att vi kommer se fler terrorister med egna ihopsnickrade sanningar i vår nya värld begå brott de försvarar genom globaliseringen som skett. Om jag nu använder rätt ord.
Citera
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Detta är vad rasism och främlingsfientlighet leder till. Jimmy Åkesson anser att muslimer är det största hotet. Rickard jomshof har kallat muslimer för en trojansk häst. När politiska företrädare kommer med dylika utspel så går vissa galningar från ord till handling. Som den här vit makt terroristen i Nya Zeeland.

Vilka politiska företrädars utspel var det då som ledde till drottningatan eller bataclan?
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag tror att vi kan kalla GM för Sverigevän? Typ som Springsteen och Patti Smith.
Han nämner ju Ebba Åkerlund i manifestet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Det var faktiskt surrealistisk att titta på. Tänkte också på Rampage-filmen när jag såg klippet.
Detta måste vara det första klippet av en massskjutning med förstapersonsperspektiv.
Eller det första klippet direkt från en massskjutning.

Det måste ha varit minst 40 döda i det klippet.
Dödssiffran kan vara högre.

En scen ur Rampage, till er som inte känner till filmen:

https://youtu.be/WFyyBUmH3sk

Förstår inte vad som är så surealistiskt? Ja om ni har tittat på gore tidigare, vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in