2019-03-15, 05:05
Medlem
Christchurch ?

Det känner jag direkt igen av någon anledning... varför?

Nej det var inte denna jag letade efter men hursomhelst.

from a viewer in New Zealand:, christchurch was destroyed (1:53 lång)
https://www.youtube.com/watch?v=wPb4BIIWhYw

"Publicerades den 11 mars 2019"

Edit.
det var denna jag tänkte på från början
https://www.youtube.com/watch?v=87lRjfLg2Sk

Fast det var Bathurst och inte Christchurch. Jag kom ihåg fel.
Intressant att Bathurst har namn som påminner om Bathory och av Fiona Barnett förknippas med blodsritualer. Men det är en annan diskussion i en annan forumdel.
Senast redigerad av Throwaway1912 2019-03-15 kl. 05:13.
Citera
2019-03-15, 05:05
Medlem
Halloween2s avatar
Presskonferens om 25 minuter.
Citera
2019-03-15, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Dock kvarstår frågan, om detta nu stämmer. Varför just attackera muslimer? Varför skjuter han inte upp en skola, ett köpcentrum eller något?
För att han specifikt säger i sitt manifest att han gör detta i sitt syfte att "försvara sig från invasionen". Anti immigration och anti muslim.

Det va inte ett random dåd där han ville bara släcka själar.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Dock kvarstår frågan, om detta nu stämmer. Varför just attackera muslimer? Varför skjuter han inte upp en skola, ett köpcentrum eller något?

För att islam i mångt och mycket är rent piss och gör världen sämre?
Citera
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Hur sjuk låter jag inte nu som känner mig lugn över att det var just en vit som är mördaren och religiösa som blev mördade?

Jag minns terror attacken i sthlm och jag gick på gatan (bor inte ens i sthlm) och kände mig orolig. Sjukt hemskt detta men känner mig lite lugnare nu.. när jag ser vem som är gm och bo. Fy fan för mig.

Med tanke på alla terrordåd i väst som dödat otaligt många så tror jag inte att det är många som klandrar dig för att du känner så. Vad hade man väntat sig efter allt som händer här i väst? Det kommer alltid att finnas folk, även västmänniskor, som inte längre bara böjer sig ner och tar emot.

Jävligt tråkigt och tragiskt att folk dör dock, oftast oskyldiga människor som får betala det ultimata priset medans banditerna i samhället som egentligen borde straffas inte påverkas utan kommer undan.
Citera
2019-03-15, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Kanske är jag paronid
Men jag tenderar till att tro att krafter
Vill provocera fram de och vi hat
I syfte att skapa krig och inbördeskrig

Eliten jublar för nu kan ännu mer övervakning implementeras helt i linje med deras planer att förtrycka folket, kristna likväl muslimer.
Citera
2019-03-15, 05:08
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Risken finns väl att det kommer att eskalera nu.

Fler högerextrema kommer bli inspirerade och begå liknande dåd.

IS med vänner kommer på sitt håll vilja hämnas.

Verkar för övrigt som att han hade en bomb i bilen också men den utlöstes aldrig vad det verkar:

Citat:
There is a bomb on Strickland Street in Christchurch, two police officers have confirmed to our reporter on the ground.

The bomb is located inside a beige Subaru that has crashed on Strickland Street, about three kilometres from the Al Noor Mosque where the shooting took place.

“You’re not safe here, there’s a bomb in that car,” a senior police officer told our reporter Eleanor Ainge Roy. She and the police have moved back several hundred metres, to stay at a safe difference.

Från TheGuardian's livesändning: https://www.theguardian.com/world/live/2019/mar/15/christchurch-shooting-injuries-reported-as-police-respond-to-critical-incident-live
Citera
2019-03-15, 05:09
Medlem
ReiseReises avatar
Fan Nya Zeeland av alla platser. Bodde där 1 år och det kanske det mest harmoniska landet i "västvärlden", och framförallt Chirstchurch som har gått igenom rätt mycket lidande. Inga problem med muslimer, finns kanske en del men de är välintegrerade. Den mesta invandring som syns är indier och koreaner.

Australien har väl en del knäppgökar som bor ute i Outback men Nya Zeeland ...
Citera
2019-03-15, 05:09
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
För att islam i mångt och mycket är rent piss och gör världen sämre?

Klart, men känns lite konstigt att han skjuter på muslimer för att han var dålig i skolan och inte fick några brudar (om det nu vart en bidragande faktor)

Någon som vet vad det är för vapen han använder sig utav i Mosken? ar-15? Ser ut som han har ett CS skin på. lol
Citera
2019-03-15, 05:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"More recently I have been working part time as a kebab removalist"

Vad betyder det? Ur manifestet.

Det är en meme och referens till kriget i forna jugoslavien/Serbien när man tog tillbaka sitt land ifrån muslimerna, för att vara mer specifik denna videon.

https://www.youtube.com/watch?v=ocW3fBqPQkU
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-03-15 kl. 05:15.
Citera
2019-03-15, 05:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Klart, men känns lite konstigt att han skjuter på muslimer för att han var dålig i skolan och inte fick några brudar (om det nu vart en bidragande faktor)

Någon som vet vad det är för vapen han använder sig utav i Mosken? ar-15? Ser ut som han har ett CS skin på. lol

Nja, det var bara min lilla amatörprofilering utifrån hur jag uppfattar honom.
Får se hur mycket som stämmer.
Citera
2019-03-15, 05:13
Medlem
Halloween2s avatar
Han verkar inte ha skjutit mot polisen när dom möttes. Ska tydligen stå i manifesten att han inte kmr eller vill skjuta polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in