Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Jag säger inte att M inte var sjuk vad jag säger är att föräldrarna antingen fick ett djävligt dåligt bemötande av sjukvården eller så kunde de inte ta in vad de fick höra om framtidsutsikterna.
Fick de höra att det inte fanns något att göra utan tiden fick utvisa hur det blev så kan ju jag tänka mig att de tappade modet totalt, speciellt med tanke på att de redan jagat land och rike runt för att finna någon bot för A.
-Nevön-
OK, då hänger jag med hur du tänkte.
Jag tror inte att dom fick ett dåligt bemötande, då dom med största sannolikhet gick till samma läkare som Agnes hade. Den läkaren hade ingen anledning att bemöta ett barn eller familjen på ett "djävligt dåligt sätt" då han med största sannolikhet redan kände familjen ganska väl. Finns liksom ingen anledning till det. Jag tror inte att läkaren/sjukvården talar om framtidsutsikterna så tidigt i Moas insjuknande. Det finns ju trotts allt en och annan som repar sig. Därför tror jag att läkaren pratade så positivt han bara kunde om Moas insjuknande. Han visste ju trotts allt hur jobbigt dom redan hade det.
Däremot så tror jag att efter 3 års kämpande med Agnes, i halva europa, utan förbättrande resultat gjorde att när Moa visade symptom på våren och sen blev sjuk till hösten, så gav dom bara upp. Det räcker nu. Vi orkar inte mer. Allt blir ju för fan bara värre och värre.
Sorry men jag kan inte se att varken skolan eller sjukvården/läkaren gjort nåt fel.
Efter 3 år kraschade föräkdrarna... Och självklart fattade dom fel beslut, men jag har svårt att se hur skolan eller sjukvården skulle gjort något annorlunda.
Men, det är bara vad jag tror....