2019-03-14, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Sant. Ryssarna använder säkert svalor eller väl avlönade prostituerade. Så då har de torskat rejält. Men det där med spionring ska man nog ta med en nypa salt. Men han kan ju varit utpressad att hjälpa henne på olika sätt och nu sätter de dit honom för att han inte vill hjälpa till längre. Men då borde han varit smart nog och erkännt själv innan.

Varför "ryssar"? Varför ta den konstaterat "olovliga underrättelseverksamheten" med en nypa salt. Det är ju faktum. Du verkar ganska målinriktad i att begränsa det hela till MS och målsägande? Vill du skydda någon? Vem i så fall?
Citera
2019-03-14, 16:07
Medlem
Hörde lite nyheter på radion nyss: åkl bedömer att ett halvdussin personer kan komma att höras ang sexköp..att det är oklart hur många köpare det totalt handlar om..att polisen i nuläget inte har fullständiga id-uppgifter på sexköparna..
Ung så sas det.
Citera
2019-03-14, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för den!

"Mats Sandberg är på sannolika skäl misstänkt för grovt koppleri mellan den 1 januari
2013 och den 4 maj 2018 och för flera tillfällen av våldtäkt under 2012. "

Flera tillfällen av våldtäkt alltså..

Grovt koppleri i över 5 år..

Tack.

Tycker fortfarande att det är konstigt att våldtäkterna inte är specificerade.
Vi bör även beakta om det varit underårig inblandad, då är det väl automatiskt våldtäkt.
Tycker det luktar bdsm och Darkside över alltihopa, inte nån ordinär kopplerihistoria direkt.

Två poliser med hos åklagaren, kan de varit vittnen?

Sannolika skäl...han är ju inte dum själv och nekar till allt och borde fatta vad polisen kan sitta på.
Citera
2019-03-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Varför "ryssar"? Varför ta den konstaterat "olovliga underrättelseverksamheten" med en nypa salt. Det är ju faktum. Du verkar ganska målinriktad i att begränsa det hela till MS och målsägande? Vill du skydda någon? Vem i så fall?

Stefan Löven...

Det var inte polisen utan media som började gagga om spionring. olovlig underrättelseverksamhet kan liksom vara vad som helst.

Är jag inte alls, jag försöker titta på tillgängliga fakta och hela historien är märklig. Skulle han hjälp polare att köpa sex av henne, då har vi mkt större problem. Jag tror inte spionringen och denna affär har med varandra att göra alls
Citera
2019-03-14, 16:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Tack.

Tycker fortfarande att det är konstigt att våldtäkterna inte är specificerade.
Vi bör även beakta om det varit underårig inblandad, då är det väl automatiskt våldtäkt.
Tycker det luktar bdsm och Darkside över alltihopa, inte nån ordinär kopplerihistoria direkt.

Två poliser med hos åklagaren, kan de varit vittnen?

Sannolika skäl...han är ju inte dum själv och nekar till allt och borde fatta vad polisen kan sitta på.

Så kan det naturligtvis vara, att Sandberg bearbetat och *ägt* en undergiven kvinna och bjudit ut henne till olika män som en del i ett rollspel och där den undergivna kanske blivit övergiven för den nuvarande sambon alternativt lämnat Sandberg (därav kontaktförbudsönskan) och inser att hon under de senaste åren i sitt liv har varit kraftigt manipulerad.. Konstigare saker har hänt.

Spännande historia att följa i vilket fall.
Senast redigerad av allegrageller 2019-03-14 kl. 16:16.
Citera
2019-03-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hörde lite nyheter på radion nyss: åkl bedömer att ett halvdussin personer kan komma att höras ang sexköp..att det är oklart hur många köpare det totalt handlar om..att polisen i nuläget inte har fullständiga id-uppgifter på sexköparna..
Ung så sas det.

Tack för info. Ja, dessa är nog inga dussinmänniskor OM de fått kontakten via honom.
Citera
2019-03-14, 16:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Så kan det naturligtvis vara, att Sandberg bearbetat och *ägt* en undergiven kvinna och bjudit ut henne till olika män som en del i ett rollspel och där den undergivna kanske blivit övergiven för den nuvarande sambon alternativt lämnat Sandberg (därav kontaktförbudsönskan) och inser att hon under de senaste åren i sitt liv har varit kraftigt manipulerad.. Konstigare saker har hänt.

Spännande historia att följa i vilket fall.

Ja, och brottsligt eller ej så är det något som man nog bör/måste hålla sig borta från om man har en känslig roll på MUST och NCT.
Citera
2019-03-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, och brottsligt eller ej så är det något som man nog bör/måste hålla sig borta från om man har en känslig roll på MUST och NCT.

Dagens understatement. FM anser sig vara öppen avseende sexuella verksamhet och läggning, iaf under Pride, så att ha en frivillig slavinna torde nog ÖB inte kunna motsätta sig.

Kan det inte bevisas specifika penningtransaktioner så lär nog hela fallet krascha. och hur kan det finnas någon teknisk bevisning för våltäkterna? Inspelningar?
Citera
2019-03-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ung så sas det.

vilken kanal?
Citera
2019-03-14, 16:29
Medlem
Citat:
Stefan Löven...

Det var inte polisen utan media som började gagga om spionring. olovlig underrättelseverksamhet kan liksom vara vad som helst.

Är jag inte alls, jag försöker titta på tillgängliga fakta och hela historien är märklig. Skulle han hjälp polare att köpa sex av henne, då har vi mkt större problem. Jag tror inte spionringen och denna affär har med varandra att göra alls

Jo, han var med i Sydafrika på den tiden det begav sig med JAS-Gripen till Sydafrika men högsta hönset var väl Göran Persson. Men du kanske har insideinformation som jag inte har.

Media gör allt dom kan för att blanda bort korten men faktum kvarstår att polis utreder cirka 10 personer för "olovlig underrättelseverksamhet".

Från en annan tråd beskrivs det så här av heheho
Det pågår en massarrestering av officerare , säpofolk, franördar och andra. Allt är nedtonat i media. Det luktar olovlig kår När jag är på mitt mest rosenskimrande positiva humör vill jag tro att detta är en förberedelse till lösningen av mop. Man kan inte ha folk som stör helt enkelt som varit fallet så ofta annars
Tillgängliga fakta är att en FM-anställd med tillgång till kvalificerat hemliga uppgifter är involverad i verksamhet som innebär en risk för rikets säkerhet.
Citera
2019-03-14, 16:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ung så sas det.

Om sexköparna använt oreggade kontantkortstelefoner kan det bli svårt att spåra dem.
Citera
2019-03-14, 16:31
Medlem
Voelsens avatar
Är inte detta en skandal? Att inte Säpo har bättre koll på sin personal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in