Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Ja. Som du redan vet håller även jag på EH som intressant kandidat som Grandman.
Jag vill tillägga bonnigheten/ lantlig fånighet, skidkläder från 60-talet och vildmarksjackan som MP beskriver. I övrigt är det mesta klockrent i signalementet.
Särskilt blicken men även längd, ålder, ansiktet, glasögonen och att han troligen var sliten efter åren i skogen.
Fråga - hade du besökt EH:s grav? Om det är den på bilden så är den översållad av blommor från många tacksamma.

Jag har både besökt platsen där det s.k. Mockfjärdsvapnet hittades (vilken relevans detta vapen nu har?) och Eino Hiltunens grav i Sala. Helt enkelt de två bilder Ture Utriainen har på sin Facebook-sida.
Det kan bara finnas två orsaker till att han har dessa två bilder på sin sida: 1. Han försöker vilseleda, 2. Han försöker skryta. Jag skulle tippa på det senare då han bytt namn, vilket försvårar sökning på honom.
Vi kan nog därför konstatera att Ture kände Eino, vilken i sin tur kände Raimo. Ture kände med all säkerhet även Raimo han med (Guldskytten eller Väktaren, beroende på vad man nu vill kalla honom?).
Jag har även sett Tures handstil och kan konstatera att det, inte bara är likt, utan identisk med den handstil som fanns på vykortet som hittades hos Carl-Gustaf Östling vid en husrannsakan. Den som refererar till att ”Järnvägsspåret blir allt hetare”.
Vill påminna att hela Stegmordet löstes p.g.a. Einos finska spets som sågs ströva omkring järnvägsspåren.
Samma dag som Raimo anhölls i sin frånvaro för Stegmordet satte Hans Holmér igång Operation Alpha.
Raimo försvarades, som tidigare nämnt, av advokat Pelle Svensson (en som notoriskt pekat ut Christer Pettersson som Olof Palmes baneman). Fick han betalt av någon för detta? Hur hade Raimo råd med en sådan ”toppadvokat”?
Varför skickade Hans Holmèr upp hela Riksmordsgruppen till Steg? Var verkligen detta mord, på en okänd person, så viktigt i jämförelse med Palmemordet som skett några månader tidigare?
Ni måste ändå erkänna att det jag presenterar för er gör att det vattnar i munnen något?