2019-03-13, 18:08
Medlem
Ruskigbusss avatar
Det är grav tvshop-varning på det här "erbjudandet" man ser poppa upp då och då, där man får "50% rabatt" och det finns sju stycken tillgängliga just nu - och det gör ju att jag är tämligen skeptisk mot det hela.

Men, tanken är ändå god, att man stoppar in nån bettskene-liknande borste i käften, trycker på en knapp och sen borstas alla tänderna på en och samma gång.

Jag skriver medvetet inte ut nån länk, eftersom det är typ 50/50 på att det är någon scam, men ni kan inte undgått att ha sett kampanjen som får en att tänka på ett tv-spel som har en arg igelkott som huvudperson.

Tråden är inte till för gissningar och spekulationer, utan om någon har köpt och provat prylen - och vad i så fall är omdömet. Är det värt en tusenlapp? Eller kan man hellre använda en tuggad pinne?
Citera
2019-03-13, 18:12
Medlem
Enligt min Tandläkare var det viktigare att skölja munnen med något listerinliknande än att borsta tänderna! Hur fungerar borsten om man inte har alla tänderna kvar?
Citera
2019-03-13, 19:28
Medlem
53....so whats avatar
https://www.google.se/search?source=hp&ei=t0uJXPXsGOTnrgSBnK_wBA&q=Amabr ush&btnK=S%C3%B6k+p%C3%A5+Google&oq=Amabrush&gs_l= psy-ab.3..0l10.3672.3672..4860...0.0..0.54.54.1......0 ....2j1..gws-wiz.....0.fm36mcLbdoU
Citera
2019-03-13, 20:05
Medlem
SevenWayToHeavens avatar
Jag blev själv nyfiken på en sån tandborste och googlade för att se om den var bra för någon månad sen. Hittade en som testat den och tagit en sån rosa tablett efteråt som visar hur mycket plack som sitter kvar på tänderna och resultatet var inte alls bra, nästan så dåligt så hen hade lika gärna kunnat skippa att borsta alls med en sån.

Ang munskölj så stämmer det inte att det är viktigare än tandborstning. Tvärtom! Det är onödigt att ta munskölj efter tandborstning då det knappt ger någon effekt om du redan använt flourtandkräm, däremot ska munskölj användas ex. Efter lunch när du inte ska borsta tänder på ett tag för att neutralisera munnen och ge extra skydd under dagen.
Citera
2019-03-13, 20:50
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
https://www.google.se/search?source=hp&ei=t0uJXPXsGOTnrgSBnK_wBA&q=Amabr ush&btnK=S%C3%B6k+p%C3%A5+Google&oq=Amabrush&gs_l= psy-ab.3..0l10.3672.3672..4860...0.0..0.54.54.1......0 ....2j1..gws-wiz.....0.fm36mcLbdoU

Tack - det är inte den jag fått reklam för, men väldigt lik, dock billigare.

Intressant att det finns flera såna.

Citat:
Pros
  • Innovative
  • Multiple cleaning modes
  • Magnetic mouthpiece
  • Built in toothpaste dispenser
  • Timed clean
  • Battery life
Cons
  • It doesn’t clean the teeth very well
  • Mouthpiece is large & uncomfortable
  • Poor toothpaste dispensing
  • No battery status
  • Delay from powering on to cleaning beginning
https://www.electricteeth.co.uk/amabrush-review/
Citera
2019-03-13, 20:51
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenWayToHeaven
Jag blev själv nyfiken på en sån tandborste och googlade för att se om den var bra för någon månad sen. Hittade en som testat den och tagit en sån rosa tablett efteråt som visar hur mycket plack som sitter kvar på tänderna och resultatet var inte alls bra, nästan så dåligt så hen hade lika gärna kunnat skippa att borsta alls med en sån.

Tack, det är exakt sånt jag ville veta. Kändes tänderna rena efteråt?
Citera
2019-03-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snartfinsk
Tuggad pinne vad är de?

t.ex en sådan här.

https://en.wikipedia.org/wiki/Miswak

indierna (och kineserna?) tuggar neem-kvistar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Teeth_cleaning_twig
Citera
2019-03-13, 22:02
Medlem
Ruskigbusss avatar
Alltså, tråden handlar om hemel-prylen tanborste som borstar allt på samma gång. Inte listerin eller pinnar.
Tack.
/Trådskapare
Citera
2019-03-13, 22:21
Medlem
SevenWayToHeavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Tack, det är exakt sånt jag ville veta. Kändes tänderna rena efteråt?

Vet inte men det kvittar väl om dom ändå inte blir rena? Då finns de ju ändå ingen anledning med tandborstningen alls så då kan du lika gärna tugga tuggummi för att de ska kännas rena.

Har dock hört att dessa borstar fortfarande är under utveckling då det är en bra tanke men fungerar inte bra i praktiken ännu så vänta ca 10år så e de nog färdigutvecklade.
Citera
2019-03-13, 22:24
Medlem
Kan tänka mig att en sådan tandborste är bra på att skada tandköttet vid daglig användning.

Edit. Vet inte om det var ot att spekulera om tandköttsskador men det är ju en ganska viktig frågeställning.
Senast redigerad av lacrima 2019-03-13 kl. 22:30.
Citera
2019-03-14, 18:56
Medlem
W.Irvings avatar
Övrig hemelektronik --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
2019-03-15, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
Enligt min Tandläkare var det viktigare att skölja munnen med något listerinliknande än att borsta tänderna! Hur fungerar borsten om man inte har alla tänderna kvar?

Helt fel uttryckt av din tandläkare. Det viktigaste av allt vid tandborstning är den mekaniska rengöringen, att få bort matrester etc.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in