Citat:
Ursprungligen postat av
Novus4212
Jag känner inte igen mig alls i dina erfarenheter av saker och ting om jag skall vara helt ärlig.
Varken med att det skulle finnas ett behov av skrivelser, belöning till de som har lagat mat, betalning av räkningar och så vidare.
Med det sagt så utesluter jag inget utan det kan givetvis vara från anstalt till anstalt men på de som jag har suttit på, och det blev ett antal under min volta och jag kommer inte att säga vilka, så känns din beskrivning ganska så främmande.
Jag har inte sagt det finns behov av skrivelser? Jag vet bara att folk som är bra på att skriva har hjälpt folk med exempelvis överklagan när folk fått från körkortstyrelsen osv (Väldigt vanligt) många dyslektiker eller folk som har svårt att skriva.
Det var ju Annon som sa att han var duktig på det och frågade om han kunde ta betalt, vilket jag svarade nej på men att han ska hjälpa till med saker då man blir populär. Känns som du förvränger lite vad jag skriver, no offence.
Belöningen vid folk som är bra på att laga mat är mest som jag hört, har aldrig själv suttit på självhushåll så där är min erfarenhet skral. Jag tycker folk är ganska snälla att belöna varandra med småsaker här och där när man hjälper varandra, är inte din erfarenhet det?
Det med räkningar är från olika anstalt, men ring och hör så lär du se. Dock internetbanken omöjlig. Det som avgör om de hjälepr eller inte är ju hur duktig/flexibel hon som är ansvarig för kassan är.
Såklart är erfarenheter olika men tycker inte jag sagt något särskilt uppsendeväckande

Har suttit på 3a vid utsluss vid längre volta och annars 2or.