2019-03-12, 18:53
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Varför inte?
Det sprätter. Om man inte lägger grejerna i plastpåse.
Vad är det för fel på mortel? Hade de flesta använt om man ska krossa tabletter, heal pepparkorn eller annat grovt.
Citera
2019-03-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De flesta hushåll har en mortel. Vem tusan delar piller med en hammare? Har f.ö inte hört ett dugg om att någon hammare ska ha hittats. Varifrån kommer den uppgiften?

Hammare finns oftast också i ett hem, men knappast för att krossa medicin med.

Citat:
Varför inte?

Alltså det var bara tal om ett verktyg - inte hammare. Hammare var min spekulation. Visst kan man se en mortel kanske också som verktyg, men jag hade tänkt mer på köksredskap då.

Varför ska man överhuvudtaget fundera på detta? Därför att det kan vara (spekulation obs!) ännu en indikation om hur illa detta var genomtänkt. Mer en impulshandling. Men som sagt att hela familjen befinner sig i köket medan O krossar tabletterna med ett verktyg - det är för absurd.

Jag antar att barnen var på ovanvåning. Att man kanske vill ge dem tabletterna i någon form, men det gick inte.
Citera
2019-03-12, 18:56
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Alltså det var bara tal om ett verktyg - inte hammare. Hammare var min spekulation. Visst kan man se en mortel kanske också som verktyg, men jag hade tänkt mer på köksredskap då.

Varför ska man överhuvudtaget fundera på detta? Därför att det kan vara (spekulation obs!) ännu en indikation om hur illa detta var genomtänkt. Mer en impulshandling. Men som sagt att hela familjen befinner sig i köket medan O krossa tabletterna med ett verktyg - det är för absurd.

Jag antar att barnen var på ovanvåning. Att man kanske vill ge dem tabletterna i någon form, men det gick inte.
Obs! Det är Missan som spritt detta med att det ska finnas verktyg som lämnats öppet. "Nån" hade berättat för henne. Hammaren är också trådsanning. Mycket skit som florerar här. Trist.
Citera
2019-03-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Obs! Det är Missan som spritt detta med att det ska finnas verktyg som lämnats öppet. "Nån" hade berättat för henne. Hammaren är också trådsanning. Mycket skit som florerar här. Trist.

Jag försökte just att föklara att det med hammare var en spekulation från min sida. Men det gick tydligen inte fram. Om man vill tro på Missan angående verktyg, det får man jo avgöra själv.
Citera
2019-03-12, 19:13
Medlem
Citat:
Jag försökte just att föklara att det med hammare var en spekulation från min sida. Men det gick tydligen inte fram. Om man vill tro på Missan angående verktyg, det får man jo avgöra själv.
Din spekulation är rätt
Citera
2019-03-12, 19:13
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Skippa skriv om hammaren då är du snäll. Folk kan tro att den är en realitet. Det är inte tal om nån hammare eller "verktyg".
Missan, skriv inte om saker som du påstår ÄR om du inte kan verifiera. Spekulera, tro, önska, men skriv inte ATT det är på ett visst sätt om du inte kan bevisa att det är sant. Det är så rykten uppstår.
Citera
2019-03-12, 19:16
Medlem
Citat:
Skippa skriv om hammaren då är du snäll. Folk kan tro att den är en realitet. Det är inte tal om nån hammare eller "verktyg".
Missan, skriv inte om saker som du påstår ÄR om du inte kan verifiera. Spekulera, tro, önska, men skriv inte ATT det är på ett visst sätt om du inte kan bevisa att det är sant. Det är så rykten uppstår.
Jag är den sista som hittar på saker och ting här.
Citera
2019-03-12, 19:17
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Din spekulation är rätt
Oj! Var detta din stora hemlighet som du absolut inte fick nämna förrän i höst?
Gud i London. Detta blir bättre och bättre. De slog in skallen på ungarna med en hammare? Eller kanske en stor jävla spik för att hänga repet i?
Sluta nu Missan med en massa humhum. Kom med verifierbara uppgifter!!!
Citera
2019-03-12, 19:19
Medlem
Citat:
Jag är den sista som hittar på saker och ting här.
Det är du sannerligen, sist men inte minst.
Citera
2019-03-12, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Så här tänker jag. Typ. Oskar syns utåt. Han sägs öppet ha berättat på sin arbetsplats om sin hemsituation. Hans chef har efter morden talat relativt öppet i media.
Hanna syns inte. Hennes chef ville inte uttala sig. Vi vet inget alls om vad Hanna kan ha sagt och eller anförtrott sig till kollegor och chefer.
Inte bara Hanna är tyst utan även hennes omgivning.
Så vi kan bara spekulera och gissa när det gäller Hanna.
Hon kan ha varit stark i sin yrkesroll men svag privat. Då menar jag i det verkligt privata. I sitt förhållande till Oskar.

Jag tror det fanns många bekanta men få om ens någon riktigt nära vän. Om den vännen funnits och Hanna sagt, jag orkar inte längre så hade inte den vännen vikt från hennes sida.
Här i tråden har vi Missan som kommit Hanna nära på vissa plan. Hon får en hel skitstorm på sig när hon berättar om hur hon upplevde föräldrarna.
elli å andra sidan är full av beundran för Oskar och det försöker hon inte ens dölja. Hon har talat om en förgiftningsteori som Hanna skulle genomfört, hon har beskrivit hur hon och en väninna talat om att nu är det dags för Oskar att sätta ner foten gentemot Hanna som beskrivs som överdrivet ängslig för barnen, hon säger att barnen är så mkt gladare i Oskars sällskap. Man kan tydligt märka en aversion mot Hanna här men ingen i gruppen ” Vi som förstår och inte hänger oss åt konspirationstänk” protesterar däremot så fort Missan dyker upp så blir det pang på.
Detta gör mig fundersam. Att hela tiden säga att båda är lika skyldiga men samtidigt låta ellis beskrivningar av Hanna passera och hoppa på Missan som ger en annan bild går inte ihop för mig.
Det handlar inte om blyga violer eller kvinnor i slöja. Det finns f.ö. många kvinnor med osynliga slöjor.
Vad jag kan se så är det bara Tey och Rapytt som ifrågasatt Missans inlägg från ”fria Hanna sidan”. Snacka om kasta sten i glashus.
Citera
2019-03-12, 19:20
Medlem
Citat:

Det är mycket som är rykten här. Så är det. Jag tror på denna uppgiften från Missan, men jag förstår om andra inte gör det. Kanske framtiden kommer att visa om det är rätt eller fel.

Förstår inte varför man hämtade ett verktyg för att krossa tabletter, men inget rep.
Citera
2019-03-12, 19:21
Medlem
Citat:
Det sprätter. Om man inte lägger grejerna i plastpåse.
Vad är det för fel på mortel? Hade de flesta använt om man ska krossa tabletter, heal pepparkorn eller annat grovt.

Man behöver nog inte banka på dem med full kraft så det sprätter. Det räcker nog att hålla hammaren över tabletterna och trycka till för att krossa dem. I brist på mortel.

OM detta stämmer så var det troligen Oskar som gjorde detta till sig själv efter att alla andra var döda. Därav brydde han sig inte om hammaren låg framme eller ej.
Kanske var det han som slängde glaset i golvet också i ren affekt efter att han svalt tabletterna. Det hade varit intressant att veta vems blod och eventuellt fingeravtryck som fanns på glaset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in