2019-03-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Tack för länken och här hittade jag att M ville gå ensam till skolan fom ht 2004 "Mohammed Ammouri, 8, var en stolt liten skolgrabb. Kände sig stor nu när han hade börjat i andra klass på Tunvallaskolan.
- Den här terminen ville han gå själv varje morgon, inte ha sällskap av sina äldre syskon, berättar Mohammeds farbror Moslem Ammouri, 38". https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ql7L78/mohammed-blev-bara-atta-ar

Därmed visste en tidigare spanande GM att M skulle komma ensam och det skulle bli lätt att konfrontera honom. Och den höga ordväxlingen med slagsmål följde som inledde de tragiska morden.

När vi lekte som barn och någon hade blivit skuren av en kniv han tagit fram sa vi: "Rätt åt honom, han fick smaka på sin egen medicin". Jag tror att kniven kom från M men det spelar ingen roll för motivet var att anfalla M men inte döda.

En mördare behöver inte ha en ordväxling med en okänd pojk och en mördare använder inte en sån pojkniv!

Psykspåret är dött och anhängarna blir arga samt "cowboyhatten" påstår tom att: "Sen är det väl ingen som vet om huggen utdelats i raseri? Möjligen AL, men hon kan ju inte berätta av förklarliga skäl". Och en sådan signatur gillas av den alltid närvarande sign ClariNet. Man tar sig för pannan att läsa de manipulerande kommentarerna som bara vill leda tråden bort från Familjespåret.

Det här liknar mer en valdebatt 2018-19 än en längtan att lösa 2 mord. "det enda vi skall vara överens om är att Familjespåret skall ignoreras. (Politikerna sa att SD skulle ignoreras).

Jag kommer inte längre i denna tråd som fångade mej pga boendet i Link. Tråden styrs av rabiata PK tankar samt personangrepp och jag tror tråden sakta somnar in om inte Adam&Eva dyker upp och erkänner att det var deras barnbarnbarns.....barn som var GM. Allt väl!

Man får väl ha vilka teorier man vill, även familjespåret. Problemet jag och en del andra har med dig, är att du mest framstår som en schizofren eller knarkande galning. Kanske både och? Dina resonemang är helt vansinniga!
Citera
2019-03-11, 14:24
Medlem
Citat:
Därmed visste en tidigare spanande GM att M skulle komma ensam och det skulle bli lätt att konfrontera honom. Och den höga ordväxlingen med slagsmål följde som inledde de tragiska morden.

När vi lekte som barn och någon hade blivit skuren av en kniv han tagit fram sa vi: "Rätt åt honom, han fick smaka på sin egen medicin". Jag tror att kniven kom från M men det spelar ingen roll för motivet var att anfalla M men inte döda.

Motiv är ju A och O när det kommer till att lösa våldsbrott. Det är högst sannolikt att det finns någonting polisen missat när det kommer till det. Exempelvis någon simpel konflikt som uppstått mellan BO1 och GM/släkting till GM. En konflikt som inte familjen känt till. GM bestämmer sig sedan för att skrämma BO1 men det hela urartar rejält. I rent ursinne attackeras även BO2 när hon försöker avbryta det som pågår. Det som talar för detta är den värdelösa kniven till vapen.

Om GM ansetts som psykiskt sjuk av sin omgivning skulle han varit tagen för länge sedan (om inte polisen klantat sig rejält).

Det som är så lurigt i hela det här fallet är att man inte har något motiv och därmed ingen utgångspunkt att jobba vidare med. Endast spekulationer. Det går ändå inte att påpeka att hela fallet är ett stort misslyckande från polisen sida, i och med att alla bevis som behövs mot GM påträffades samma dag som morden begicks, men utan resultat.
Citera
2019-03-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Man får väl ha vilka teorier man vill, även familjespåret. Problemet jag och en del andra har med dig, är att du mest framstår som en schizofren eller knarkande galning. Kanske både och? Dina resonemang är helt vansinniga!

Du är väldigt tydlig med ditt känslomässiga hat, kanke kan du vara lika tydlig med på vilket sätt mina åsikter är vansinniga? Skärp dej och uttryck dej som en vuxen person när du nu vill övertyga mej. Familjespåret lyser starkast för mej även om du inte gillar det. Annan myndighet borde gräva upp det igen tillsammans med neutral journalist om det finns kvar i Sverige?

Varför blir du så arg och triggad? Du gömmer dej och tycker som jag men törs inte visa det för du bär en tröttsam PK-mask och får inte luft. Något annat är inte möjligt om du vore ärlig. Ilska är alltid gömd rädsla även för dej.

"Skönheten och odjuret ligger alltid i betraktarens öga"
Molly Bawn från 1878.
Citera
2019-03-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperFrazze
Motiv är ju A och O när det kommer till att lösa våldsbrott. Det är högst sannolikt att det finns någonting polisen missat när det kommer till det. Exempelvis någon simpel konflikt som uppstått mellan BO1 och GM/släkting till GM. En konflikt som inte familjen känt till. GM bestämmer sig sedan för att skrämma BO1 men det hela urartar rejält. I rent ursinne attackeras även BO2 när hon försöker avbryta det som pågår. Det som talar för detta är den värdelösa kniven till vapen.

Om GM ansetts som psykiskt sjuk av sin omgivning skulle han varit tagen för länge sedan (om inte polisen klantat sig rejält).

Det som är så lurigt i hela det här fallet är att man inte har något motiv och därmed ingen utgångspunkt att jobba vidare med. Endast spekulationer. Det går ändå inte att påpeka att hela fallet är ett stort misslyckande från polisen sida, i och med att alla bevis som behövs mot GM påträffades samma dag som morden begicks, men utan resultat.

Tack, bra och klart skrivet! Visst samlades bevisen in och det gick väl inte att inte göra det, dom låg ju bara där! Jag tror att motivet finns i det som hände inuti och runt databutiken. Att konfrontationen med stolta M slutade på det tragiska sättet var inte planerat. Och OM det var M's kniv så förklarar det för mej det stora raseriet.

Den överlägset starkaste fick ett farligt motstånd han inte räknat med och blev rasande när M tog fram kniven och viftade med den under ordväxlingen, kanske även en liten skada. Sedan efter attacken slänga han ifrån sig kniven som inte var hans, irrade omkring och tog av sig mössan, torkade blod för att försvinna i en väntande bil. Då var de två som kunde stötta varandra? Jag tror han behövde det. Eller fanns "farmor" i en lägenhet men ingen såg honom vandra bortom ICA och ambulansen borde fått folk att kolla. Jag bara spekulerar....

För att en drog skall synas i ett hårtest krävs det tid. Kanske GM tog något skit på morgonen för att pumpa upp sig och han fick en snedtändning pga ovana. Att slå ett barn är väl inte så lätt.

Jag tror att folk har problem med detta för att de tror att en pojk på 8 år inte drar kniv, Håhåjaja, det gör de visst och kommer de från krigiska förhållanden i Libanon i synnerlighet så är folk beväpnade. Bara konstigt för en svensk som lever på mammas gata...
Citera
2019-03-11, 15:56
Medlem
Citat:
Du är väldigt tydlig med ditt känslomässiga hat, kanke kan du vara lika tydlig med på vilket sätt mina åsikter är vansinniga? Skärp dej och uttryck dej som en vuxen person när du nu vill övertyga mej. Familjespåret lyser starkast för mej även om du inte gillar det. Annan myndighet borde gräva upp det igen tillsammans med neutral journalist om det finns kvar i Sverige?

Varför blir du så arg och triggad? Du gömmer dej och tycker som jag men törs inte visa det för du bär en tröttsam PK-mask och får inte luft. Något annat är inte möjligt om du vore ärlig. Ilska är alltid gömd rädsla även för dej.

"Skönheten och odjuret ligger alltid i betraktarens öga"
Molly Bawn från 1878.

I rest my case!

Jag tror att de som orkar följa våra skärmytslingar i den här tråden, kan se vem som är den triggade av oss två.

För övrigt kan jag upplysa om att politisk korrekthet är något som jag avskyr med hela min varelse. Skulle jag dock försöka beskriva betydelsen av ditt "PK", så verkar det närmast kunna förklaras som: Allt som inte för stunden stämmer överens med shivashambos övertygelser och åsikter.

Jag är av uppfattningen att familjespåret i det här läget inte längre är intressant. Polisen vänder på alla sådana stenar i ett sådant här ärende och de hade vid det här laget upptäckt var det skavde om så var fallet. Nu tror ju du att polisen, av någon "PK"-anledning, på systemnivå mörkar just i det här fallet och där får vi väl helt enkelt vara överens om att vi är oense.

Jag vill återigen lyfta fram att M hade blivit knivhuggen i anus. Där kan man hos GM möjligtvis se en sexualsadistisk tendens, eller i varje fall en fascination av att med kniv våldföra sig på sitt offers kropp. Det finns många exempel där sexualsadister tyckt att det varit intressant att känna på inälvor, skära och hugga endast för sakens skull.

Ett eventuellt sexualsadistiskt motiv har inte diskuterats särskilt mycket i tråden. Jag försökte förut, men blev då snabbt knäppt på näsan och det glömdes bort direkt.
Citera
2019-03-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
I rest my case!

Jag tror att de som orkar följa våra skärmytslingar i den här tråden, kan se vem som är den triggade av oss två.

För övrigt kan jag upplysa om att politisk korrekthet är något som jag avskyr med hela min varelse. Skulle jag dock försöka beskriva betydelsen av ditt "PK", så verkar det närmast kunna förklaras som: Allt som inte för stunden stämmer överens med shivashambos övertygelser och åsikter.

Jag är av uppfattningen att familjespåret i det här läget inte längre är intressant. Polisen vänder på alla sådana stenar i ett sådant här ärende och de hade vid det här laget upptäckt var det skavde om så var fallet. Nu tror ju du att polisen, av någon "PK"-anledning, på systemnivå mörkar just i det här fallet och där får vi väl helt enkelt vara överens om att vi är oense.

Jag vill återigen lyfta fram att M hade blivit knivhuggen i anus. Där kan man hos GM möjligtvis se en sexualsadistisk tendens, eller i varje fall en fascination av att med kniv våldföra sig på sitt offers kropp. Det finns många exempel där sexualsadister tyckt att det varit intressant att känna på inälvor, skära och hugga endast för sakens skull.

Ett eventuellt sexualsadistiskt motiv har inte diskuterats särskilt mycket i tråden. Jag försökte förut, men blev då snabbt knäppt på näsan och det glömdes bort direkt.

Tack för dina synpunkter! M låg på magen och hade en stor ryggsäck påsatt enligt polisen så på övriga ställen fanns knivhugg, ja. Att han avsktigt prickade anus är nog mer din fantasi, tror jag men vet inte.

För att strecha ut en sömnig tråd så är min taktik att provocera för att få igång folk till att uttrycka sig. Att polisen mörkar vid inblandning från hitresande, hur har du kunnat undgå det? Tror du även att politiker jobbar åt folket? Dock idag kan tom en icke pixlad bild dyka upp från en MGM. Från 2004 och fram tills nyligen var det en hädelse och omöjligt. Jag tror inte du fattar hur PK äger hela Sverige förutom ca 20%. Vi följer USA som får och slavar eller etablissemanget om du så vill.

Vad andra PK-nördar anser om mej är inte relevant och bra att skriver att du är nöjd med polisens arbete i Sverige. Då vet jag var du står för det är inte jag och därför tjafsar vi. Om det skall lastas på polis eller politiken vet jag inte men obekväma poliser mister sitt jobb och många är rädda. Expert Åkesson sa först efter sin pension vad han ansåg om morden och inte då han var inkallad som expert i början på fallet. Det säger allt till mej!

Jag skäms att kalla mej svensk där jag bor och folk från övriga världen skrattar åt Sverige. Tittar du sedan på kronkursen så ser du hur utlandet värderar Sverige och jag skiljer inte på polis och politiker. Nog om detta vi har bara olika mentala plattformer vi står på och värderar.

Ha en skön kväll och må alla fundera över morden med öppet sinne!
Senast redigerad av shivashambo 2019-03-11 kl. 17:05.
Citera
2019-03-11, 19:25
Medlem
bjornebarns avatar
Hur korrekta är egentligen sådana där fantombilder (som jag förstår det är fantombilden framtagen genom en analys av DNA:et)? Jag är själv uppväxt i närheten av morden (har även kallats till förhör som potentiellt vittne, dock ej som misstänkt), och det första jag reagerade på när jag såg fantombilden var att den är extremt lik en person som fanns i min bekantskapskrets, utseendet är dessutom rätt speciellt (dvs, jag kan inte komma på någon annan som stämmer in ens litet grand på bilden). Den här personen har dessutom ADHD och mycket problem med aggressivitet när han var yngre. Jag nämnde dock ingenting om det när jag pratade med polisen, för det kändes inte så juste att kasta något sådant på någon enbart pga en fantombild.

För övrigt, angående håret, är det bekräftat att personen var naturligt blond, eller kan det ha varit färgat?
Citera
2019-03-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Listan med namn borde ju rätt snabbt kunna sorteras in i olika mer eller mindre heta grupper, och sen ska det väl inte ta allt för lång tid innan man kan börja ge sig efter de som känns allra mest intressanta.

Tror det kommer visa sig att GM är någon polisen borde fått tag i men slarv eller slapphet gjort att man misslyckats. Var bara GM över 21 vid tillfället finns det nog ingen chans att han slipper undan.

Blir spännande att följa.
Är inte så säker på det. Tänk såhär: hur vet man att någon är intressant i sammanhanget? Polisen förhör en person och denne vet inte att gärningmannen ens finns eftersom de är väldigt långväga släkt. T.ex. så kan gärningsmannen vara personens mormors kusins barnbarn, i bästa fall. Och om personen vet att gärningsmannen finns så är det jäkligt osannolikt att personen vet att gärningsmannen är gärningsman, så att säga.

Det är det som gör detta så svårt, man måste utreda många personers stora omgivning utan att veta vem som är intressant.

Vet någon om det finns visuell representation av folkbokföringen att tillgå för polis? Det borde gå att generera. På så vis blir det lite lättare att se var träffarna finns i trädet och var man ska taktiktopsa. Jag tror faktiskt man kan skita i initiala förhör, slösar bara tid. Bättre att topsa 10 väl utvalda personer för att så se åt vilket håll styrkan tilltar, sedan kan man jobba sig närmare med andra metoder. Rimligt är väl att topsa nu levande personer både vänster och höger om träffarna i trädet, lite slappt uttryckt.
Citera
2019-03-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Hur korrekta är egentligen sådana där fantombilder (som jag förstår det är fantombilden framtagen genom en analys av DNA:et)? Jag är själv uppväxt i närheten av morden (har även kallats till förhör som potentiellt vittne, dock ej som misstänkt), och det första jag reagerade på när jag såg fantombilden var att den är extremt lik en person som fanns i min bekantskapskrets, utseendet är dessutom rätt speciellt (dvs, jag kan inte komma på någon annan som stämmer in ens litet grand på bilden). Den här personen har dessutom ADHD och mycket problem med aggressivitet när han var yngre. Jag nämnde dock ingenting om det när jag pratade med polisen, för det kändes inte så juste att kasta något sådant på någon enbart pga en fantombild.

För övrigt, angående håret, är det bekräftat att personen var naturligt blond, eller kan det ha varit färgat?
Nej, fantombilden är framtagen från vittnesuppgifter och saker kända från annat. Han var naturligt blond vid tillfället. Jag tycker det var en märklig bedömning du gjorde. Det värsta som hade hänt din snubbe hade varit att polisen förhört honom i 10 minuter, topsat och sedan avfört honom. Vägt mot möjligheten, om än mycket liten, att han faktiskt knivade ihjäl två människor....
Citera
2019-03-12, 17:21
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Nej, fantombilden är framtagen från vittnesuppgifter och saker kända från annat. Han var naturligt blond vid tillfället. Jag tycker det var en märklig bedömning du gjorde. Det värsta som hade hänt din snubbe hade varit att polisen förhört honom i 10 minuter, topsat och sedan avfört honom. Vägt mot möjligheten, om än mycket liten, att han faktiskt knivade ihjäl två människor....

Mördaren var mellanblond, inte blond.
Citera
2019-03-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Mördaren var mellanblond, inte blond.
Tur att du fick det skrivet.
Citera
2019-03-12, 18:11
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Tur att du fick det skrivet.

När alla andra detaljer om fallet knullats sönder genom åren av massmedia och oss, så kan vi väl iallafall behålla någon korrekt fakta som vi vet är korrekt? Det är trots allt skillnad på mellanblond och blond.

Annars kan vi lika gärna direkt dra till med att mördaren är en blond "Kalles Kaviar"-pojk på 170 cm.

EDIT: ett annat ord för mellanblond är "cendré".
Senast redigerad av LeonVance 2019-03-12 kl. 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in