2019-03-12, 14:20
Medlem
Har drabbats av en outärdlig depression. Livet plågar mig. När jag mår som sämst, så försvinner också dom få människor som jag hade i mitt liv.Jag är nu helt ensam Det har fått mig att helt tappa tron på mänskligheten. Att dom vet hur ensam och utsatt jag är gör detta ännu mer ofattbart och vidrigt. Inte ens mitt eget kött och blod bryr sig längre.

Jag vill dö, men kommer inte begå självmord. Det tar dock inte bort det faktum att jag i varierande grad, önskar att jag dör i sömnen, att jag aldrig vaknar upp igen.
Citera
2019-03-12, 14:27
Medlem
AlexanderMockbas avatar
Finns det ingen hjälp du kan få då?
Citera
2019-03-12, 14:32
Medlem
Halloween2s avatar
vad gör DU åt saken då? Låter som du väljer att vara negativ och förväntar dig att folk ska komma fram till dig hela tiden?

Skaffa en hund
Ut och res
Gå till psyk och prata med någon.
Citera
2019-03-12, 14:33
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Jobbar du? Inga fritidsintressen?

Har själv haft sjuklig depression. Mår fortfarande dåligt till och från. Men det går alltid att få det bättre, även om det käns omöjligt i stunden.

Kämpa
Citera
2019-03-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderMockba
Finns det ingen hjälp du kan få då?

För vadå? Om du syftar på terapi eller medicin så har det ingen effekt på mig, och ändrar inte eländet i mitt liv.
Citera
2019-03-12, 14:35
Medlem
Varför mår du dåligt?
Citera
2019-03-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkadeskjutenEkorre
Jobbar du? Inga fritidsintressen?

Har själv haft sjuklig depression. Mår fortfarande dåligt till och från. Men det går alltid att få det bättre, även om det käns omöjligt i stunden.

Kämpa

Nej, är sjuk och arbetar därmed inte.

Jag har bara blivit mer och mer förstörd med åren. Både psykiskt och fysiskt.

Tack!
Citera
2019-03-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julkonto
Varför mår du dåligt?

Vill inte gå in på detaljer för att inte riskera att outa mig då min situation är mycket unik.
Citera
2019-03-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
vad gör DU åt saken då? Låter som du väljer att vara negativ och förväntar dig att folk ska komma fram till dig hela tiden?

Skaffa en hund
Ut och res
Gå till psyk och prata med någon.

Uttala dig inte om saker som du inte vet något om! Nej jag förväntar mig inte att folk ska komma fram till mig - jag ligger i sängen hela dagarna pga sjukdomar!
Citera
2019-03-12, 14:44
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2055
Uttala dig inte om saker som du inte vet något om! Nej jag förväntar mig inte att folk ska komma fram till mig - jag ligger i sängen hela dagarna pga sjukdomar!

Varför skriver du inte det från början då?

Och vad är det för ''sjukdomar'' ? Och varför går du inte till läkaren för det? Låt mig gissa, du sitter uppe hela nätterna, och sen ligger i sängen allt för länge för du känner att det inte finns något att göra?
Citera
2019-03-12, 14:46
Medlem
Kanske titta på ngn bra serie eller lyssna på en podd? Lyssnade häromdagen på p3 om depression, kände mig mindre ensam om mina tankar då.
Citera
2019-03-12, 14:46
Medlem
AlexanderMockbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2055
För vadå? Om du syftar på terapi eller medicin så har det ingen effekt på mig, och ändrar inte eländet i mitt liv.
Klart det har. Ta rätt medicin så ska du se att det bara är en känsla du har inom dig som mycket lätt kan försvinna igen. Ett enda bloss på rätt sorts pipa och du kommer inte längre vara deppig. Handlar bara om en tillfällig brist på vissa neurotransmittorer. Terapi... Jodå det hjälper också. Men såklart kan du inte förvänta dig att kärringar ska kunna hjälpa dig. Jag har själv varit nära att slakta en psykolog. Jag ville bara skära henne i bitar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in