Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Du klandrar polisen i Örebro i nästan varje inlägg... dom är inte mördare! Dom försöker säkert lösa detta även om det tar tid.
SD är fortfarande MGM och är han GM är jag ganska övertygad om att HD vet mer.
-Nja, jag kan väl hålla med om jag, kanske inte nästan alla inlägg, men ganska ofta, klandrar Örebropolisen. Så långt är det rätt.
När jag så läste vad '
notknapparen' postade igår kl 08:54 (stort tack!) om vad NA skriver om polishuset och ersättningskrav som riktas mot polisledningen, så känns det inte som jag är helt fel ute. Eller är det i din värld kutym att polisledningar i Sverige offentligt kritiseras och att omplacerade p g a missnöje med åtgärden, kräver ersättning?
-Nej, du har alldeles rätt, det finns inget som talar för att Örebropolisen som myndighetsorganisation i nuläget kan misstänkas vara ansvariga för mordet på LW. Det hindrar förstås inte att nån enskild polisman på ett eller annat sätt kan vara inblandad, men det har jag aldrig fört fram som nån teori och det vet du, så det är bara dumt av dig att föra den sortens "argumentation".
Jag delar din uppfattning (1): Örebropolisen
försöker säkert lösa mordet på LW.
Jag delar din uppfattning (2): Det
tar tid.
Fotnot (1): Jag noterar att du inte kan låta bli att antydningsvis och indirekt (=fegt) smutskasta en säkert mycket hårt arbetande offentliganställd, av Socialstyrelsen legitimerad sjuksköterska, tillika tvåbarnsmamma, HD.
Varför gör du så?
Skäms du inte?
Fotnot (2): Jag har aldrig med namns nämnande kritiserat nån i Örebro polishus. Bara hur de misslyckades med att finna en mördad trebarnsmamma som under fyra dagar låg död bara ett stenkast från sin bostad.
Hon hittades inte av folk från Polisen, utan av folk från Detektiven Allmänheten. Hade inte denna oorganiserade "organisation" funnits, utan Polisen varit ensam ansvariga för eftersöket, så hade mycket väl LW: s kropp fortfarande kunnat ha legat där, vid/bakom planket i Nya Hjärsta.
Just saying.