2019-03-11, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jaha du tror alltså att Gud skapade världen på en vecka?
Även om vi utgår från den absurda tron som det finns bevis emot så kan man förstås undra varför Gud har skapat djur utan någon moral.
Det kan du ju filosofera kring men du kommer aldrig fram till något vettigt förrän du lyssnar på Gud som känner sin skapelse bäst.
Citera
2019-03-11, 10:15
Medlem
Bibeln är ett ganska bra bevis på att moral förändras. I bibeln står hur slaveri ska bedrivas, vilka som får förslavas, vad en slav kostar o.s.v.
De som skrev detta gjorde kanske vissa saker bättre för slavar, för stunden. Men i långa loppet var det en bromskloss, då de flesta idag är emot människohandel helt och hållet.
Citera
2019-03-11, 10:15
Medlem
Citat:
Straff behöver kunna motiveras så du får börja där, svara på mina frågor och motivera straffet och exakt vad som ska vara straffbart. Om du inte klarar av det saknas motivation och då bör det inte vara straffbart.
Du börjar med att beavara alla mina frågor, annars förtjänar du inga svar på din egna frågor.
Citera
2019-03-11, 10:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Det kan du ju filosofera kring men du kommer aldrig fram till något vettigt förrän du lyssnar på Gud som känner sin skapelse bäst.

Jaha du har inga svar.

Citat:
Du börjar med att beavara alla mina frågor, annars förtjänar du inga svar på din egna frågor.

Jag svarade att utan motivation är jag inte för något straff. Man måste börja med att svara på vad som ska vara straffbart och varför, samt vilket straff man förespråkar. Detta saknas och då är svaret att det inte bör vara straffbart.
Citera
2019-03-11, 10:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Bibeln är ett ganska bra bevis på att moral förändras. I bibeln står hur slaveri ska bedrivas, vilka som får förslavas, vad en slav kostar o.s.v.
De som skrev detta gjorde kanske vissa saker bättre för slavar, för stunden. Men i långa loppet var det en bromskloss, då de flesta idag är emot människohandel helt och hållet.

Ja och det visar tydligt att detta är ord från människor av sin tid och inte Guds ord som kristna tror. Bibeln är alltså skriven av människor och inte av Gud.
Citera
2019-03-11, 10:20
Medlem
Citat:
Vilket dravel.

Många idag är FÖR människohandel. Ett engångsligg med en oförståndig kvinna kostar bara några drinkar på krogen.

Tänk lite större än att bara referera till att många talar om mänskliga rättigheter. Folk snackar skit, vetdu.
Citera
2019-03-11, 10:21
Medlem
Citat:
Jaha du har inga svar.

Jag svarade att utan motivation är jag inte för något straff. Man måste börja med att svara på vad som ska vara straffbart och varför, samt vilket straff man förespråkar. Detta saknas och då är svaret att det inte bör vara straffbart.
Jaha, du har inga svar. Då vet jag.
Citera
2019-03-11, 10:23
Medlem
Citat:
Vilket dravel.

Många idag är FÖR människohandel. Ett engångsligg med en oförståndig kvinna kostar bara några drinkar på krogen.

Tänk lite större än att bara referera till att många talar om mänskliga rättigheter. Folk snackar skit, vetdu.
Detta säger mer om din kvinnosyn och hur rädd du är för deras sexualitet.
Citera
2019-03-11, 10:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jaha, du har inga svar. Då vet jag.

Men är du inte läskunnig?
Jag svarade att utan motivation finns det inga argument för ett straff och det saknas motiveringar eftersom du som förespråkar det inte har några. Din begäran avslås alltså.
Citera
2019-03-11, 10:26
Medlem
Citat:
Men är du inte läskunnig?
Jag svarade att utan motivation finns det inga argument för ett straff och det saknas motiveringar eftersom du som förespråkar det inte har några. Din begäran avslås alltså.
Jaha, du klarar inte besvara mina frågor. Strunta i det då...
Citera
2019-03-11, 10:27
Medlem
Citat:
Detta säger mer om din kvinnosyn och hur rädd du är för deras sexualitet.
Jaså, är jag? Du tror dig veta vilket kön jag har?
Citera
2019-03-11, 10:28
Medlem
Citat:
Jaså, är jag? Du tror dig veta vilket kön jag har?
Jag har inte spekulerat något om ditt kön!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in