2019-03-10, 11:37
Medlem
Nu börjar det bli intressant,

Bruce Ohrs vittnesmål motsäger andras vittnesmål, tydligen har hans offentliggjorts,
https://saraacarter.com/bruce-ohr-fbi-knew-about-bias-before-getting-a-fisa-on-carter-page/

Lindsay Graham har begärt in information runt FISA,
https://www.zerohedge.com/news/2019-03-09/lindsey-graham-doubles-down-fisa-abuse-probe-house-democrats-fire-post-mueller

Jag ser inte hur skaparna av FISA skall komma undan detta och visar det sig att den var olaglig så ligger de som skrev under den jäkligt illa till skulle jag gissa.
Citera
2019-03-10, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja då är det väl dags även för de mest inbitna Q-supportrarna att inse att Q inte alls är stabsarbetare i vita huset, eller kommer det krystas ihop nån saga om att Q först jobbade som assistent i senaten och sen bytte jobb till att bli en höjdare på energidepartementet som jobbar sida vid sida med Trump??
Så vad är han? Pro-ryss verkar han ju i alla fall ha varit inledningsvis..

-En sak som stod ut var att han pushade för anons att göra jobbet åt honom - man kan kanske gissa att dom inte har obegränsad budget och inte är speciellt många?

-Dom har ett syfte, det har lagts ned otroligt mycket tid på detta och det är rätt sofistikerat och det gör man nog bara om man har ett mål. Även i början kunde han navigera obehindrat och han har ju sagt ungefär samma saker senare med ett par undantag så han hade nog en färdig roadmap redan då.

-Inte klart för mig om det var Q som kontaktade Liz Crokin et.al. men det får vi nog aldrig veta. Dom gör sig väl en karriär och pengar på att föra ut budskapet och förstärka det, dom ingår inte i Q eftersom dom inte peddlade Mr SenateAssistantAnon. Q insåg att han inte kom någonvart och sökte alternativa kanaler att få ut sitt budskap.

-ibland verkar dom ha initierad information som skulle kunna peka på att dom har kontakter i vita huset men det kan ju vara vemsomhelst av 600 som jobbar där och på vilken nivå som helst. Q sitter (anser jag) sannolikt inte i vita huset.

-qanon är helt klart anti-D även då och det har ju blivit en ännu mer av propaganda för R senare.

Din sista mening,
Citat:
Så vad är han? Pro-ryss verkar han ju i alla fall ha varit inledningsvis..
Den kan ju tolkas lite olika vilket kanske var meningen

Om du med Pro-ryss menar att han har skrivit två inlägg på 8 sidor av inlägg där han skrev att Ryssland skulle komma till folkets undsättning vid krig och att Putin drog åt samma håll som Trump så stämmer ju det.

Att det skulle vara en rysk psy-ops kan jag inte se, om detta nu var början så var det endast två inlägg som behandlade ryssland över 8 sidor, man hade kunnat komma undan med betydligt mer pro-ryska inlägg än så.
Han skrev specifikt att man inte ville ha väpnat uppror, det skulle göras med lagliga medel och whithattarna i R och Trump är vägen framåt. Det är inte direkt din vanliga colour revolution att inte uppmana till annat än att anmäla pedofiler.

Som Q har utvecklats har han ju blivit närmast en posterboard för R propaganda och det gick ju formligen i taket innan midterms - "do your duty, vote R, MAGA" osv.

På dom här 8 sidorna var det nästan mer stöd för Trump och alla andra pedofiler men nu har Trumps krona kanske hamnat lite på sned så det behöver bli pro-R rent generellt (eller nåt)?

Sannolikheten för att qanon är ett privat pet-project av Trump eller en oponionsbildare för R måste anses vara oändligt mycket högre än att han är rysk psyops eller NSA psyops.
Sen kan det finnas andra kopplingar där man har utbyte och drar åt samma håll men det har nog startats av antingen Trump eller R.

EDIT: något som stärker det är Trump kampanjens användning av Cambridge Analytica och dark ads, dom använde lite okonventionella metoder för att vinna valet.
Citera
2019-03-10, 14:48
Medlem
Lite så här,

Det som händer är på riktigt FISA, Hueber, utredningen av CF osv.

Trump valtalade ju redan om detta, ni har väl sett videon som skulle får Trump vald,
https://www.youtube.com/watch?v=G2qIXXafxCQ

Det som inte är på riktigt är att Q är spindeln i nätet.
Det är 3-4 killar som tar turns att skriva och som är en oponionsbildare för R eller Trump.
Deras koder är helt påhittade.
Deras pedofil-narrativ är taget från populära konspirationer.
Deras summeringar av vad som händer är helt sant.

Det gör ju inte det som händer mindre tråkigt men Q är inte spindeln i nätet och det är inte han som kommer får HRC att skaka galler utan det är något som Trumps administration driver.
Citera
2019-03-10, 16:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Lite så här,

Trump valtalade ju redan om detta, ni har väl sett videon som skulle får Trump vald,

Det är 3-4 killar som tar turns att skriva och som är en oponionsbildare för R eller Trump.

Det gör ju inte det som händer mindre tråkigt men Q är inte spindeln i nätet och det är inte han som kommer får HRC att skaka galler utan det är något som Trumps administration driver.

Vad kommer HRC att åtalas för menar du?
Varför verkar det som om du/ni tycker det är helt ok att fortsätta ”häxjakten” på HRC samtidigt som det tydligen är fruktansvärt om Trump fortsätter att utredas? Eller tycker du det är bra att Trump utreds?
Citera
2019-03-10, 16:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
-En sak som stod ut var att han pushade för anons att göra jobbet åt honom - man kan kanske gissa att dom inte har obegränsad budget och inte är speciellt många?
.

Det är väl klassiskt sekt-byggande att ge folk ”viktiga” uppgifter för att få dem att känna sig utvalda och delaktiga..
Citera
2019-03-10, 17:02
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Mitt svar på din ursprungsfråga (som ignorerades):

Jag ignorerade inte ditt svar. Men ber om ursäkt om det verkade så. Dock tycker jag det var lite mer pang på rödbetan när han skriver att Mossad, Saudiarabien George Bush och Dick Chaney var med på 9/11. Därför tyckte jag det var värt att highlighta.

Dock vet vi inte om denna person är del av nuvarande Q-teamet? Det hoppas jag iaf.
Citera
2019-03-10, 22:50
Medlem
Citat:
Lite så här,

Det finns visst de som inte tycker eller läser vad du skriver.
Jag håller inte alltid med dig, men skriverierna är OK.

Cambridge Analytica, etc...
Det är bland andra och 3parts, som eventuella ryss-kopplingar kan finnas.
Trump må vara en idiot då o då. Men han är inte dum.

Q och R, det sågs väldigt klart vid mellanårsvalen 2018.
Citera
2019-03-11, 07:29
Medlem
Nu är jag ju sist på bollen i vanlig ordning men det är väl härifrån namnet Q kommer?
Citat:
Fifteen months into a wide-ranging investigation by the agency’s counterintelligence arm, known as Q Group
https://www.nytimes.com/2017/11/12/us/nsa-shadow-brokers.html
Citera
2019-03-11, 07:32
Medlem
Jag minns ökningen i cyberattacker och enligt denna artikel så var programmen stulna från NSA, alltid lär man sig något nytt av Q
https://www.nytimes.com/2017/11/12/us/nsa-shadow-brokers.html
Citera
2019-03-11, 08:45
Medlem
Citat:
Vad kommer HRC att åtalas för menar du?
Varför verkar det som om du/ni tycker det är helt ok att fortsätta ”häxjakten” på HRC samtidigt som det tydligen är fruktansvärt om Trump fortsätter att utredas? Eller tycker du det är bra att Trump utreds?

Bra fråga, kanske blivit en motpol mot de som anser;
Varför verkar det som om du/ni tycker det är helt ok att fortsätta ”häxjakten” på Trump samtidigt som det tydligen är fruktansvärt om HRC fortsätter att utredas? Eller tycker du det är bra att HRC utreds?
Citera
2019-03-11, 08:52
Medlem
Citat:
Det är väl klassiskt sekt-byggande att ge folk ”viktiga” uppgifter för att få dem att känna sig utvalda och delaktiga..

Pussykings post blir bara bättre och bättre, för min del är det ganska klart vad han/dom är, jag försökte lägga fram det i mitt tidigare inlägg och jag luftade väl något annat med Piii.

Sanningen är ju sällan så spännande som man vill och han är ingen NSA psyops, Rysk psyops eller hacker psyops (tror jag) utan snarare en oponionsbildare som antingen Trump eller R initierat.
Citera
2019-03-11, 08:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bra fråga, kanske blivit en motpol mot de som anser;
Varför verkar det som om du/ni tycker det är helt ok att fortsätta ”häxjakten” på Trump samtidigt som det tydligen är fruktansvärt om HRC fortsätter att utredas? Eller tycker du det är bra att HRC utreds?

Jag tycker det är bra att båda har utretts. Om inga nya fakta dyker upp som påkallar ytterligare utredning tycker jag det är löjeväckande att fortsätta älta skiten. Jag förordar m.a.o varken häxjakt mot HRC eller Trump..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in