2019-03-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pearsaga
Finns det någon sammanfattning kring detta mord?
Japp, titta på länkarna efter Honan6s inlägg.
Citera
2019-03-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nej, ML (i detta sammanhang) är:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Har den ML (Örebro) som du nämner någon koppling till LW?

ML från Örebro verkar vara en mångårig geocachare.
Några Facebookvänner bland många andra är: SD, HD, JG,
LW och HW, som Lena kallade sin "extradotter" och som ett
tag bodde tillsammans med sina barn hos UW.
Citera
2019-03-10, 19:59
Medlem
Nu kl 20.00 på TV 7 en engelsk dokumentär från England. Att fånga en mördare. Om den gyllene timman, den kritiska tidsperiod i mordutredningar där varje sekund räknas i jakten på mördaren. Northumbrias mordenhet följs under den kritiska period då utfallet av hela utredningen kan komma att avgöras. Repris och ligger inte på play. I LW:s fall går det från saknad till mördad så kanske inte går överföra på polisens arbete med gyllene timman i detta fall.
Citera
2019-03-10, 20:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
ML från Örebro verkar vara en mångårig geocachare.
Några Facebookvänner bland många andra är: SD, HD, JG,
LW och HW, som Lena kallade sin "extradotter" och som ett
tag bodde tillsammans med sina barn hos UW.

Örebro-ML - är det h*n som har geocachealias?:

Om ja, är h*n då samma person som även är medlem i:?

(Jag kanske är helt fel ute nu i all hast, vet inte ens om jag tolkat namnet Örebro-ML rätt. Så rätta mig gärna).
Citera
2019-03-10, 21:06
Medlem
Citat:

(Jag kanske är helt fel ute nu i all hast, vet inte ens om jag tolkat namnet Örebro-ML rätt. Så rätta mig gärna).

Japp, geocach-nicket stämmer bra med det du skrivit!
(Hade först länkat ett foto, men raderade, kanske inte
lämpligt att lägga ut.)

Måste kolla ordentligare på fotot på Dykarklubben om
det är samma ML!
Citera
2019-03-10, 21:52
Medlem
Grafikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Örebro-ML borde väl vara kollad eller menar Grafiker att den personen är någon som förbisetts i LW:s nätverk av potentiella mördare?
Handlar Ö-ML också om en relation där den ena var otrogen (mannen) som det sägs ha gjort med Ö-JH?

Nej, jag tror inte han förbisetts. Såg att han slutar med Geocashing. Förklaringen till sitt avslut var missnöje med Groundspeak. Jag hade inte koll på vem som benämns med initialerna ML
Bara en fundering från min sida ...
Citera
2019-03-10, 22:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafiker
Nej, jag tror inte han förbisetts. Såg att han slutar med Geocashing. Förklaringen till sitt avslut var missnöje med Groundspeak. Jag hade inte koll på vem som benämns med initialerna ML
Bara en fundering från min sida ...

Det finns en geocachare, litet äldre person, som nu i dagarna (8 mars) har gått ut på geocacharnas Facebooksida och förklarat sitt missnöje med Groundspeak pga. några teknikalietet kring DNF (ej hittade cacher) och . Om du tänker på denna person, så är det varken Örebro-ML eller Västerås-ML, utan han har initialerna SG. Han har bl.a ingått i LW's litet vidare geocache-krets. Är det honom du tänker på?
Citera
2019-03-10, 22:27
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

LW:s GC-vän ML i Örebro ger intryck av att vara ett energiknippe som geocachar, dyker, flyger och pratar fort - precis som LW gjorde innan hennes liv släcktes.
Citera
2019-03-10, 22:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LW:s GC-vän ML i Örebro ger intryck av att vara ett energiknippe som geocachar, dyker, flyger och pratar fort - precis som LW gjorde innan hennes liv släcktes.

SD verkar känna denne Örebro-ML både genom dykarklubben och genom geocachingen. I en av sina geocache-loggar kallar han tom. ML (av misstag?) för hans dykar-alias istället för hans geocache-alias. Örebro verkar vara en liten stad

SD och LW tar hjälp av Örebro-ML efter att de på en nattlig burkletartur "uträttat ärenden på andra sidan motorvägen":

Senast redigerad av GilGrissom82 2019-03-10 kl. 23:24.
Citera
2019-03-10, 23:04
Medlem
Grafikers avatar
Citat:
Det finns en geocachare, litet äldre person, som nu i dagarna (8 mars) har gått ut på geocacharnas Facebooksida och förklarat sitt missnöje med Groundspeak pga. några teknikalietet kring DNF (ej hittade cacher) och . Om du tänker på denna person, så är det varken Örebro-ML eller Västerås-ML, utan han har initialerna SG. Han har bl.a ingått i LW's litet vidare geocache-krets. Är det honom du tänker på?

Det är han från Örebro som även håller på med dykning. Han la ut efterlysning på Facebook 19 maj när LW var försvunnen och kommenterade sitt inlägg när hon hittats.
Sen var det bara lustigheter som vanligt. Redan då fann jag det märkligt att efter denna hemska händelse bara gå vidare som inget hänt.
Han har säkert inget med mordet att göra men det känns så märkligt att man bara går vidare på samma flåshurtiga vis.
Citera
2019-03-10, 23:31
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafiker
Det är han från Örebro som även håller på med dykning. Han la ut efterlysning på Facebook 19 maj när LW var försvunnen och kommenterade sitt inlägg när hon hittats.
Sen var det bara lustigheter som vanligt. Redan då fann jag det märkligt att efter denna hemska händelse bara gå vidare som inget hänt.
Han har säkert inget med mordet att göra men det känns så märkligt att man bara går vidare på samma flåshurtiga vis.

En del klarar inte av att vara känslosamma ...
Citera
2019-03-10, 23:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

I sammanhanget en ganska intressant loggtext av SD om (hans och Örebro-ML's?) "gemensamma vän och IT-forensiker" som ska försöka återskapa SD's raderade bilder i mobilen:

Senast redigerad av GilGrissom82 2019-03-10 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in