2019-03-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade 1: Vad är det för trovärdiga uppgifter du har tillgång till men inte vi övriga?
-----
Ja, tänk om hon har fel? Skulle det få dig att känna triumf? Det låter så på hur du skriver här.
Eller tänk om det är du som har fel?
Tror fortfarande att det viktigaste för dig i bjärredfallet är att ha rätt.

GGG vill få oss att titta åt alla möjliga håll, blicken ska inte riktas där den hör hemma. Jag tror att föräldrarna och någon privatpraktiserande doktor kan ha inlett en högst tveksam medicinsk behandling av barnen...
Citera
2019-03-10, 22:37
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Funderar på om föräldrarna inlett en egenterapi (medicinsk) på barnen som de visste var riskabel (med cancermedlet Rituximab exvis). För att gardera sig mot plötslig död har de högst medvetet börjat mejla varandra om överlagt mord, om behandlingen skulle gå snett. De vill ju inte framstå som idioter... hellre överlagt mord än idiotisk behandling som slår snett? Hellre försöka behandla barnen än lida sig fram med "trötta barn"? De chansade, allt gick fel? Plötsligt andningsstopp för Agnes eller Moa? Allt förtäckt som aktiv kvävning, men kanske läkemedelsutlöst?
Borde inte kriminalteknisk bevisning (obduktion) kunna ta fram det? Andningsstopp och kvävning är ju inte helt lika, det bör väl finnas fysiska bevis när de öppnar kropparna, ser organen och tar analyser? Ögonvitorna får väl röda prickar om man kvävs/stryps fysiskt? Vilket inte sker vid andningsstopp. Tror jag.
Citera
2019-03-10, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vad betyder "tiffrig"?
Jag ser fram emot FUPen. Om den kommer. Och precis som du så köper jag polisens utredning. De har varit noggranna. De höll på i i flera dygn inne i huset. De har gått igenom de datorer och mobiler de har kommit in i. De har analyserat allt som bara går, även sånt de inte behövt göra. De hade helt klart kunnat köpa namnteckningarna rakt av, det gjorde dom inte. Jag är helt övertygad om att de har gjort ett fantastiskt jobb så att de anhöriga skall få de svar de behöver för att kunna gå vidare och slippa ha några frågor. Vissa frågor kommer nog alltid finnas kvar dock. För en sån här händelse går nog inte att förklara. Den går inte att begripa fullt ut.

Men detta tror inte Missan.
Och hon är "tiffrig" (imun, skyddad, får ej ifrågasättas)
Efter den sista April har hon inte träffat nån i familjen. 8 - 9 månader. Men hon VET att polisens utredning är fel, totalfel. Personen som har sekretess ansvaret i utredningen har berättat "hemlisar" bara till Missan. Personen som har sekretess ansvaret har gett Missan rådet att lämna uppgifter till media.
Och folk i tråden köper detta!!!
I början av tråden så köpte inte folk när någon lämnade uppgifter - Källa, skrek alla.
Nu köper dom ALLT som Missan hittar på, och hon lämnar då fan inga källor.
Helt enkelt - Polisen har fel, Missan har rätt, och fan ta dej om du ifrågarsätter henne.
Hon träffade faktislt Moa och Hanna 9 månader innan dom dog.
Därför säger jag... Tänk OM hon har fel, och polisen har rätt. (vilket jag tror till 100%)
JA, jag kommer njuta då.
Citera
2019-03-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Om det stämmer att disken stod orörd på diskbänken (det vet vi), att en hammare använts för att krossa lugnande piller och sedan lämnats kvar, ett blodigt dricksglas ligger krossat i ett hörn och Oskar hängt sig i första bästa som fanns närmast tillgängligt i köket... Ja då känns det onekligen lite kaosartat och inte planerat.

Om det dessutom går att tolka situationen som att alla i familjen fanns i köket när detta började, ja då är det värre än man ville tänka sig... 😢

Ja, man undrar verkligen.
Citera
2019-03-10, 22:41
Medlem
afKnollentotts avatar
Jag funderar fortfarande på varför, dom anhöriga till mördaren eller till dom mördade ännu inte "köpt" polisens förklaringar till händelseutvecklingen.....

Mycket verkar sannerligen vara outrett...
Citera
2019-03-10, 22:42
Medlem
Citat:
GGG vill få oss att titta åt alla möjliga håll, blicken ska inte riktas där den hör hemma. Jag tror att föräldrarna och någon privatpraktiserande doktor kan ha inlett en högst tveksam medicinsk behandling av barnen...

Kanske lite långsökt, men det skulle iofs inte förvåna mig.

Nåt i hela den här historien, förutom de grymma morden, stämmer inte. Det skaver betänkligt. Något mycket viktigt fattas. Det är väl därför den här tråden fortfarande är vid liv?

Hoppas att en framtida, inte alltför maskerad FUP kan ge oss flera svar. Ytterst sorgligt vore det annars.
Citera
2019-03-10, 22:42
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag funderar fortfarande på varför, dom anhöriga till mördaren eller till dom mördade ännu inte "köpt" polisens förklaringar till händelseutvecklingen.....

Mycket verkar sannerligen vara outrett...
Var har du fått reda på det nånstans? Det enda jag "vet" är att respektive föräldrar skyller på varandras barn, Oskars föräldrar skyller på H och tvärtom. Fan vet var jag snappat upp det nånstans.
Citera
2019-03-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Borde inte kriminalteknisk bevisning (obduktion) kunna ta fram det? Andningsstopp och kvävning är ju inte helt lika, det bör väl finnas fysiska bevis när de öppnar kropparna, ser organen och tar analyser? Ögonvitorna får väl röda prickar om man kvävs/stryps fysiskt? Vilket inte sker vid andningsstopp. Tror jag.

Skulle vara intressant med fler detaljer runt detta. Vad orsakade kvävningen?
Citera
2019-03-10, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade 1: Vad är det för trovärdiga uppgifter du har tillgång till men inte vi övriga?
-----
Ja, tänk om hon har fel? Skulle det få dig att känna triumf? Det låter så på hur du skriver här.
Eller tänk om det är du som har fel?
Tror fortfarande att det viktigaste för dig i bjärredfallet är att ha rätt.

1. Har aldrig skrivit att jag har hemliga uppgifter. Vad babblar du om?

2. JA
Citera
2019-03-10, 22:45
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Skulle vara intressant med fler detaljer runt detta. Vad orsakade kvävningen?
Jag tror på kudde och en fast hand över halsen. Den som hade lite lätt lugnande kanske det räckte med en kudde. Men jag har ingen aning. Jag tror dock inte alls på nån läkemedelsförgiftning som gett andningsstopp.
Citera
2019-03-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att dom inte har uttalat sej visar att det är vettiga människor. Tror inte att de kommer att tala ut.

Någon anhörig har kanske uttalat sig i tråden i början? Det vet vi inte. Sen har de blivit bortskrämda / utmobbade av såna som tror sig veta bättre? Det skulle inte förvåna mig.
Citera
2019-03-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Ja, man tycker ju att om någonting skulle prioriteras så borde det vara lugnande till flickorna? Och det hade ju inte heller varit så svårt att ordna eftersom det inte hade behövts så stora mängder. Varför planerades åtminstone inte detta?

På något sätt behöver man jo då tänka i dessa barnor och har någon form av empatisk förmåga. Men för att kunna döda sina egna barn måste den väl i den situationen kopplas bort. Annars hade man jo inte klarat att genomföra det. För att kunna genomföra dådet behövs det aggressivitet, brutalitet och beslutsamhet. Empati hadde gjort att man hade brutit gråtande ihop när man tänkte börja krossa tabletterna. Det fungerar inte med empatisk dödande tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in