Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Vad betyder "tiffrig"?
Jag ser fram emot FUPen. Om den kommer. Och precis som du så köper jag polisens utredning. De har varit noggranna. De höll på i i flera dygn inne i huset. De har gått igenom de datorer och mobiler de har kommit in i. De har analyserat allt som bara går, även sånt de inte behövt göra. De hade helt klart kunnat köpa namnteckningarna rakt av, det gjorde dom inte. Jag är helt övertygad om att de har gjort ett fantastiskt jobb så att de anhöriga skall få de svar de behöver för att kunna gå vidare och slippa ha några frågor. Vissa frågor kommer nog alltid finnas kvar dock. För en sån här händelse går nog inte att förklara. Den går inte att begripa fullt ut.
Men detta tror inte Missan.
Och hon är "tiffrig" (imun, skyddad, får ej ifrågasättas)
Efter den sista April har hon inte träffat nån i familjen. 8 - 9 månader. Men hon VET att polisens utredning är fel, totalfel. Personen som har sekretess ansvaret i utredningen har berättat "hemlisar" bara till Missan. Personen som har sekretess ansvaret har gett Missan rådet att lämna uppgifter till media.
Och folk i tråden köper detta!!!
I början av tråden så köpte inte folk när någon lämnade uppgifter - Källa, skrek alla.
Nu köper dom ALLT som Missan hittar på, och hon lämnar då fan inga källor.
Helt enkelt - Polisen har fel, Missan har rätt, och fan ta dej om du ifrågarsätter henne.
Hon träffade faktislt Moa och Hanna 9 månader innan dom dog.
Därför säger jag... Tänk OM hon har fel, och polisen har rätt. (vilket jag tror till 100%)
JA, jag kommer njuta då.