2019-03-10, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När du skriver så här så blir jag ännu mer övertygad om att den främsta anledningen till att du finns här i tråden, är att till varje pris ha rätt. Att du skriver om att flickorna i bjärred är ditt huvudfokus är bara bullshit. För dig verkar det bara vara som en tävling.

Uselt!

Handlar inte om mej.
Det var flera trovärdiga som lämnade uppgifter som har stämt.
Dom uppgifterna har också bekräftats av polisen.
Nu påstår Missan totalt tvärtom.
Tänk nu om hennes uppgifter inte stämmer.
Tänk om det inte var Oskars "egna verk"
Kommer du då att fortfarande stå bakom Missan.
Jag säger bara att det kan bli ett jävla magplask när man säger att "Jag har rätt, Polisen har fattat helt fel"
Personligen köper jag polisens utredning till 100% och eftersom även dom anhöriga har insett att detta var ett verk och en vilja iscensatt av båda, så väntar jag in FUP med ett lugn.
Jag säger bara OM......
(förresten, Missan är inte nån "tiffrig" person i tråden, man får ifrågasätta henne)
Tänk nu om hon har totalt fel.......
Citera
2019-03-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Tack för länken. Där fick vi svaret.

Ja, att föräldrarna skyller allt på barnen är inget nytt. Men det är i allra högsta grad jävligt grisigt. Det var föräldrarna själva som inte kunde hantera situationen.
Citera
2019-03-10, 22:21
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Handlar inte om mej.
Dom uppgifterna har också bekräftats av polisen.
Jag säger bara att det kan bli ett jävla magplask när man säger att "Jag har rätt, Polisen har fattat helt fel"
Personligen köper jag polisens utredning till 100% och eftersom även dom anhöriga har insett att detta var ett verk och en vilja iscensatt av båda, så väntar jag in FUP med ett lugn.
Jag säger bara OM......
(förresten, Missan är inte nån "tiffrig" person i tråden, man får ifrågasätta henne)
Vad betyder "tiffrig"?
Jag ser fram emot FUPen. Om den kommer. Och precis som du så köper jag polisens utredning. De har varit noggranna. De höll på i i flera dygn inne i huset. De har gått igenom de datorer och mobiler de har kommit in i. De har analyserat allt som bara går, även sånt de inte behövt göra. De hade helt klart kunnat köpa namnteckningarna rakt av, det gjorde dom inte. Jag är helt övertygad om att de har gjort ett fantastiskt jobb så att de anhöriga skall få de svar de behöver för att kunna gå vidare och slippa ha några frågor. Vissa frågor kommer nog alltid finnas kvar dock. För en sån här händelse går nog inte att förklara. Den går inte att begripa fullt ut.
Citera
2019-03-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det var jag som läste det nånstans i tråden. Tror det var Jonathanmw, eller möjligen Scheele. Men kan inte leta upp det, och kan inte verifiera det alls.

Man kan för all del råka ha sönder ett glas och skära sig på det, utan att det behöver ha med morden att göra. Det är ingenting vi vet något om.
Citera
2019-03-10, 22:24
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Man kan för all del råka ha sönder ett glas och skära sig på det, utan att det behöver ha med morden att göra. Det är ingenting vi vet något om.
Personligen tror jag inte ett trasigt glas ligger i flera dagar utan att nån tar hand om det. Men det är ju jag. Därför tror jag det har något sorts samband. Upprördhet typ. Tappat ett glas ganska nära (före eller efter) morden.
Citera
Medlem
Citat:
Att vi inte har fått veta hur de 2 lärarna har uppfattat situationen i hemmet är märkligt. Såvida de inte har belagts med yppandeförbud. Har inte sett någonstans att lärarna har uttalat sig.

Någon som vet?
Har också funderat på det men dom är kanske förhindrade eller vill inte. Konstigt att knappt några personer alls i familjens närhet har uttalat sig men det kanske kommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Om det stämmer att disken stod orörd på diskbänken (det vet vi), att en hammare använts för att krossa lugnande piller och sedan lämnats kvar, ett blodigt dricksglas ligger krossat i ett hörn och Oskar hängt sig i första bästa som fanns närmast tillgängligt i köket... Ja då känns det onekligen lite kaosartat och inte planerat.

Om det dessutom går att tolka situationen som att alla i familjen fanns i köket när detta började, ja då är det värre än man ville tänka sig... 😢

Det kan ju vara så att familjen valt att behandla barnen med egna läkemedel, typ de där cancermedicinerna som ME-lobbarna i patientföreningen så gärna vill se har någon effekt. Varje gång man läser om ME i medicinska tidskrifter där man pratar om fysisk påverkan/fysisk behandling så har artikelförfattarna jäv som uppges (RME-medlemmar). Alltså finns det en och annan trött doktor också i denna förening?

Rituximab och allt vad det heter, har någon nervös, eller ska vi gissa, nevös medicinblockare förmedlat läkekonst som slog helt fel? Kan man hitta spår av medicin i flickorna, har detta möjligen månne inte förmedlats fullt ut?
Citera
2019-03-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Handlar inte om mej.
Dom uppgifterna har också bekräftats av polisen
.
Jag säger bara OM......

Fetade 1: Vad är det för trovärdiga uppgifter du har tillgång till men inte vi övriga?
-----
Ja, tänk om hon har fel? Skulle det få dig att känna triumf? Det låter så på hur du skriver här.
Eller tänk om det är du som har fel?
Tror fortfarande att det viktigaste för dig i bjärredfallet är att ha rätt.
Citera
2019-03-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Personligen tror jag inte ett trasigt glas ligger i flera dagar utan att nån tar hand om det. Men det är ju jag. Därför tror jag det har något sorts samband. Upprördhet typ. Tappat ett glas ganska nära (före eller efter) morden.

Låg det krossade glaset verkligen där i flera dagar? Hur vet du det?
Citera
2019-03-10, 22:33
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Låg det krossade glaset verkligen där i flera dagar? Hur vet du det?
Nej, det har jag ingen aning om. Därför tror jag det råkade krossas samma kväll barnen mördades. Du får läsa mitt inlägg igen. Jag skrev att jag INTE tror att det låg i flera dagar. Om det inte hände nära morden, tror jag att det blivit uppsopat. Sånt sitter åtminstone i min ryggmärg, men jag kände inte paret så jag vet inte hur dom funkade.
Citera
2019-03-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Det där är så sjukt. Att å ena sidan hävda att livet saknar mening och att i månader planera mord men samtidigt framhålla hur viktigt det är att fokusera på skolarbetet. Varför då om nu livet är meningslöst?

Funderar på om föräldrarna inlett en egenterapi (medicinsk) på barnen som de visste var riskabel (med cancermedlet Rituximab exvis). För att gardera sig mot plötslig död har de högst medvetet börjat mejla varandra om överlagt mord, om behandlingen skulle gå snett. De vill ju inte framstå som idioter... hellre överlagt mord än idiotisk behandling som slår snett? Hellre försöka behandla barnen än lida sig fram med "trötta barn"? De chansade, allt gick fel? Plötsligt andningsstopp för Agnes eller Moa? Allt förtäckt som aktiv kvävning, men kanske läkemedelsutlöst?
Citera
2019-03-10, 22:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Har också funderat på det men dom är kanske förhindrade eller vill inte. Konstigt att knappt några personer alls i familjens närhet har uttalat sig men det kanske kommer.

Att dom inte har uttalat sej visar att det är vettiga människor. Tror inte att de kommer att tala ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in