2019-03-10, 12:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
SD tackade med kort varsel ja till att han skulle delta på detta event igår. Det innebär att, baserat på inkomna will-attend-anmälningar, så fanns både ML, hans nya sambo, JH samt JSj på samma tillställning.

Oavsett vem som är skyldig till mordet på LW, så kan man inte låta bli att fundera på om ovanstående geocachare någonsin pratar om mordet på LW med varandra. Alla hade ju på något sätt en eller annan "nära" relation till LW vid tidpunkten för hennes död.

LWs vän coco_c hoppades på trevlig atmosfär.
Det blev det antagligen inte med SD där.
Vad är det han inte fattar?
De vill inte ha honom där.

Och vad är ML, JH och JSj för töntar som inte kan få tummetotten att fatta att han inte är välkommen?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-03-10 kl. 12:33.
Citera
2019-03-10, 12:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte vet hur det är att älska och vara lojal. Man står vid sin älskades sida alltid fram till att man får bevis, så klart!

Tycker du att SD har älskat och varit lojal mot HD?

Han har varit otrogen och de ska skiljas.
Varför skulle hon älska och vara lojal mot honom?
Citera
2019-03-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Hon kanske inte älskar honom, men de har delat många år tillsammans, har två döttrar, är goda vänner och önskar varandra all lycka - de har kanske fått en bättre relation efter mordet på LW?
Lojal, kanske för att hon har anstiftat till mordet, är GM eller hjälpte till? Eller så är hon bara övertygad att SD är oskyldig till mord och att han varit otrogen bryr hon sig inte? Hon kanske tänker att hans otrohet är hennes "fel" för att hon inte ville ha sex med en ynklig jättebebis?
Citera
2019-03-10, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då var han endast MGM för människrov i en dag när de reste till USA. Oavsett, om du tänker igenom resten av mitt inlägg så är det ingen förnuftig lojal kvinna som slänger bort sin make och barns pappa innan polisen presenterat bevis för att han är en mördare.

Tänk efter själv om en av de du älskar mest skulle bli misstänkt får mord, skulle du tro på det utan att få bevis?

Ibland känns det som att en del skribenter inte har ett liv i verkligheten. Inte vet hur det är att älska och vara lojal. Man står vid sin älskades sida alltid fram till att man får bevis, så klart!

En skilsmässoansökan var inlämnad månader före maj. Vi vet inget om kärlek mellan SD och HD, finns många äktenskap som är Familjen AB - ett företag som sköts utan större känslor inblandade. Om jag svänger på det: varför stötta den du ska skiljas från? Varför resa med den du ska skiljas från? De har barn tillsammans, ja, men man kan diskutera barnen via mail, telefon eller vid överlämning - man behöver inte umgås ensamma i timmar.
Citera
2019-03-10, 14:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
En skilsmässoansökan var inlämnad månader före maj. Vi vet inget om kärlek mellan SD och HD, finns många äktenskap som är Familjen AB - ett företag som sköts utan större känslor inblandade. Om jag svänger på det: varför stötta den du ska skiljas från? Varför resa med den du ska skiljas från? De har barn tillsammans, ja, men man kan diskutera barnen via mail, telefon eller vid överlämning - man behöver inte umgås ensamma i timmar.

... eller i dagar och veckor och åka på semester ihop utan barnen.
Det verkar vara något allvarligt fel på HD.
Frågan är hur långt hon var beredd att gå för att få fortsätta leva i sin bubbla och inte inse vilken skit SD är. Om hon mördade LW så anser jag att hon mördade fel person. SD är den som har svikit henne och barnen mest.

Om SD är mördaren och HD skyddar honom så hoppas jag att hon öppnar ögonen snart och ser till så att han blir inlåst. Då kan hon flytta hem till huset
och gå vidare med sitt liv.
Han är inte värd hennes lojalitet.
Citera
2019-03-10, 14:20
Medlem
Grafikers avatar
Citat:
LWs vän coco_c hoppades på trevlig atmosfär.
Det blev det antagligen inte med SD där.
Vad är det han inte fattar?
De vill inte ha honom där.

Och vad är ML, JH och JSj för töntar som inte kan få tummetotten att fatta att han inte är välkommen?
@gloriouslife Är ML = M**s Li******m från Örebro?
Citera
2019-03-10, 14:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

I Hasse Aros podd som Elsa (var det väl?) länkade till häromdagen pratar den pensionerade polisens presstalesman Göran Gunnarsson om i fallet om tröjan att avgörande vittnen framträdde flera år senare.
Detta berodde på att de två tjejerna hade jobbat i Norge när man vid upprepade tillfällen hade tagit upp mordet på Sara i Efterlyst.

Men, de var också i nära relation till gärningsmannens sambo, berättar han.
Han tror också att han tror att det fanns flera som var i personens (gms) närhet som började misstänka lite, men han påpekar att det är ett trauma för en nära anhörig att gå till polisen och berätta att den här personen har mördat någon.

I det fallet med mordet på Sara hade man ju ingen misstänkt gm, så det bli blir en liten annan situation på det viset.

Men jag kan absolut tänka mig att det är så många nära anhöriga fungerar. Alldeles särskilt svårt blir det kanske om man ändå tror på att den misstänkte är oskyldig. Då kanske man negligerar varningstecken som man märkt, rationaliserar bort detta.

Svårt kan det också vara om det skulle riskera att påverka barnen och ens eget liv på ett dramatiskt sätt.

Vid ca 18.46- 19.02 börjar G. Gunnarsson prata om detta.
https://podcasts.nu/avsnitt/fallen-jag-aldrig-glommer-med-hasse-aro/12-trojan-i-efterlyst

Citera
2019-03-10, 16:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I Hasse Aros podd som Elsa (var det väl?) länkade till häromdagen pratar den pensionerade polisens presstalesman Göran Gunnarsson om i fallet om tröjan att avgörande vittnen framträdde flera år senare.
Detta berodde på att de två tjejerna hade jobbat i Norge när man vid upprepade tillfällen hade tagit upp mordet på Sara i Efterlyst.

Men, de var också i nära relation till gärningsmannens sambo, berättar han.
Han tror också att han tror att det fanns flera som var i personens (gms) närhet som började misstänka lite, men han påpekar att det är ett trauma för en nära anhörig att gå till polisen och berätta att den här personen har mördat någon.

I det fallet med mordet på Sara hade man ju ingen misstänkt gm, så det bli blir en liten annan situation på det viset.

Men jag kan absolut tänka mig att det är så många nära anhöriga fungerar. Alldeles särskilt svårt blir det kanske om man ändå tror på att den misstänkte är oskyldig. Då kanske man negligerar varningstecken som man märkt, rationaliserar bort detta.

Svårt kan det också vara om det skulle riskera att påverka barnen och ens eget liv på ett dramatiskt sätt.

Vid ca 18.46- 19.02 börjar G. Gunnarsson prata om detta.
https://podcasts.nu/avsnitt/fallen-jag-aldrig-glommer-med-hasse-aro/12-trojan-i-efterlyst

Jag tror absolut man negligerar tecken för att man inte kan tro att någon man tycker om skulle kunna vara en mördare. Det kan även vara så att närstående vill skydda en MGM för att man tycker att mordet var berättigat p g a att man har upplevt offret som en fruktansvärd pina som förgör andras liv med sin existens?

Närstående kan ha frontat MGM med en mängd frågor och kanske t o m bedriver egna små undersökningar p g a gradvis ökande tvivel. När det gäller detta fall så kanske det är så att JG och HD anar hur det ligger till - d v s om SD är mördaren. Hans föräldrar likaså och inte minst hans mamma, men att ta steget att berätta om det man vet ligger nog väldigt långt bort.
När det gäller vänner inom GC, så tror jag det är ytterst få som ställer på med direkta frågor. Den misstänkte är inte avförd, men han är ju heller inte häktad så det är nog oerhört svårt att veta hur man ska agera när han dyker upp oanmäld eller anmäler närvaro i sista minuten.
Citera
2019-03-10, 16:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafiker
@gloriouslife Är ML = M**s Li******m från Örebro?

Nej, ML (i detta sammanhang) är:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Har den ML (Örebro) som du nämner någon koppling till LW?
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-03-10 kl. 17:11.
Citera
2019-03-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nej, ML (i detta sammanhang) är:

Örebro-ML borde väl vara kollad eller menar Grafiker att den personen är någon som förbisetts i LW:s nätverk av potentiella mördare?
Handlar Ö-ML också om en relation där den ena var otrogen (mannen) som det sägs ha gjort med Ö-JH?
Citera
2019-03-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det i sig är väl ganska anmärkningsvärt? Hur vanligt är det att en MGM inte är avskriven från brottsmisstankar efter så här lång tid? Ovanligt, skulle jag tro. Kanske rent av mycket ovanligt.
Självklart är det här inte vanligt. Men SD är heller ingen vanlig kille. Han är misstänkt för mord
Citera
2019-03-10, 19:43
Medlem
Pearsagas avatar
Finns det någon sammanfattning kring detta mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in