2019-03-10, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Mycket stark låt! John är ett proffs, med professionell röst på högsta internationella nivå! Detta i en låt med ett körarrangemang i världsklass. Att han är ursvensk - du har nämligen missuppfattat svenskhet helt och hållet - är ändå hans allra största styrka!

Bra artist och låt. Har inga problem med att han är svart osv, men kom inte och säg att svart hudfärg på nåt sätt är svenskhet. Svenskhet är svensk kultur med nyckelharpa, midsommar, folkemusik mat osv osv. Inklusive den etniska folkgruppen som tillhör.

Man kan inte gå hur långt som helst i sin PK tyvärr hur snäll man än är. De som bott i Sverige i över 10 000 år och skapat landet och sedemera kulturen kan klassas som ursvenskar rent genetiskt. Det är en viss typ halogrupp med en mutationer som var blonda och blåögda.

Hur kan det vara så svårt att begripa för folk egentligen? Har du låg IQ kanske? Jag har ingen aning. Alla utanför Sverige vet hur typiska svenskar ser ut, precis som de vet med japaner, eller Saudiraraber.

Varför måste folk spela så här korkade? Jag blir irriterad över det intellektuella förfallet vi går emot.
Citera
2019-03-10, 11:00
Medlem
Jogens avatar
Olduvai... Mellanöstern... Sverige. Det är bara olika platser på vår Jord och bara några gener för hudfärg/ögonfärg som skiljer. Lite tid (eller snarare ganska mycket tid dårå) och lite folkvandring... det är allt. Vi är alla samma.

Kärlek!
Citera
2019-03-10, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Män är längre än kvinnor. Det betyder inte att alla män är längre än alla kvinnor.

Så du menar att folk är unika individer och att alla inte är likadana? Wow! Det hade jag ingen aning om. På individnivå så skiljer sig givetvis människor. Bra observerat!

Ingen vet att vi alla härstammar från Afrika. Men det är intressant att du påstår dig veta var vi kommer ifrån, trots att ledande forskare inte ens vet med säkerhet. Det säger en hel del om dig.

Är du ett barn? Återigen, män är längre än kvinnor. Men det betyder inte att det finns kvinnor som är längre än män.

Du har uppenbarligen ett väldigt begränsat intellekt. Så det är underhållande att du i slutet försöker förolämpa mig.

Dina resonemang är på ett barns nivå. Skärpning!

Skrattretande och tragiska argument. Tack för påminnelsen om varför man inte ska bemöda sig att kommentera på flashback öht. Som att prata med en knäskål.
Citera
2019-03-10, 11:11
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Bra artist och låt. Har inga problem med att han är svart osv, men kom inte och säg att svart hudfärg på nåt sätt är svenskhet. Svenskhet är svensk kultur med nyckelharpa, midsommar, folkemusik mat osv osv. Inklusive den etniska folkgruppen som tillhör.

Man kan inte gå hur långt som helst i sin PK tyvärr hur snäll man än är. De som bott i Sverige i över 10 000 år och skapat landet och sedemera kulturen kan klassas som ursvenskar rent genetiskt. Det är en viss typ halogrupp med en mutationer som var blonda och blåögda.

Hur kan det vara så svårt att begripa för folk egentligen? Har du låg IQ kanske? Jag har ingen aning. Alla utanför Sverige vet hur typiska svenskar ser ut, precis som de vet med japaner, eller Saudiraraber.

Varför måste folk spela så här korkade? Jag blir irriterad över det intellektuella förfallet vi går emot.
Tror han menar sättet han beter sig på? Jag är starkt kritisk till invandringen och tycker integrationen här är katastrof. Men jag har svarta (även de adopterade och uppväxta i Sverige) polare som känns lika svenska i sättet att vara som andra vita polare. Sen finns det vita som är rätt osvenska, en hobbyturk tex.

Sen att jag aldrig skulle räkna en svart som "etnisk svensk" är inte samma sak.
Citera
2019-03-10, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Tror han menar sättet han beter sig på? Jag är starkt kritisk till invandringen och tycker integrationen här är katastrof. Men jag har svarta (även de adopterade och uppväxta i Sverige) polare som känns lika svenska i sättet att vara som andra vita polare. Sen finns det vita som är rätt osvenska, en hobbyturk tex.

Sen att jag aldrig skulle räkna en svart som "etnisk svensk" är inte samma sak.

Absolut kan svarta bete sig svenskt osv. Se på alla adopterade som du nämnde.

Men de har inte svenskt utseende. Man behöver inte spela dum.
Citera
2019-03-10, 11:20
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker det är vackert, absolut. Det är inte bevisat att våra förfäder var mörkhyade utan det är dina våta drömmar. Jag rekommenderar tråden om detta ämne och att du använder kraftigare snuttefilt så du inte sover så ytligt.

Jo. Tokvackert med blekfisar. Jo-jo. Det finns ingen kraftigare snuttetrasa än hårda vetenskapliga belägg. Dina förfäder var från Afrika, resterande DNA pekar mot Turkiet. Men bekvämast är att blunda likt dej. Vakna inte för Guds skull. Då krossas din dröm. Forskare över hela fältet visar samma sak: dina förfäder kom från Afrika.

https://www.svtplay.se/de-forsta-svenskarna
Citera
2019-03-10, 11:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det är bra att en mörkhyad vann. Glöm inte att dina äldsta svenska förfäder också var mörkhyade och kom från Afrika. Det bevisar vetenskapen. Fråga hellre vad du gör med "vårt" land som inte är så förbannat vitt som du inbillar dig. Visst är blekfisar i majoritet men denna blekhet är inte nåt förutbestämt naturtillstånd. Titta på minister Ekström. Hon är ju blek som ett lik. Är det vackert tycker du?

Jag fattade det som att han fick flest röster av tittarna och ganska många röster från de internationella jurygrupperna också.

Kan det vara så enkelt att han vann för att han hade bästa låten?

Jag tycker det är lite friskt också att artisten själv har varit med och skrivit låten.

Det här blir nog bra till slut och en bra representant för Sverige, men den tråden var pinsam redan från början!
Citera
2019-03-10, 11:36
Medlem
Nikromas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Baba
Är detta något ni tycker är helt okej?
En blå Neger som ska representera Sverige i eurovision Är för mig helt sjukt sorligt!

Vad har dom gjort med vårat land räcker det inte med att dom fått moské, könsstympa sina döttrar och skjuta varandra på öppna gator nu ska Neger fan ut och reppa SVERIGE

Det är personer som dig som gör att det skriks rasist hit och dit åt alla som bara är kritiska till invandringen som politisk fråga

Nej, jag har inga problem med att han har en mörkare hudfärg än mig.

Och ska man gå lite på din linje, så har han "integrerats" då han är med i svenska mello och har bidrag i andra länder. Hur svenskt är inte det idag!
Citera
2019-03-10, 11:40
Medlem
everythingiss avatar
Spelar ingen roll så länge han är svensk. Däremot är det lite löjligt och överdrivet att de har valt fyra programledare utefter deras kön och utseende.

Det blir liksom lite krystat att det alltid skall kvoteras för att hålla alla SJW nöjda. Det är lite humor dock att Kalle Viking som sitter och tittar knappt har någon "äkta" svensk som deltar i tävlingen.
Citera
2019-03-10, 11:41
Medlem
Tropicalss avatar
Har hellre en talangfull neger som gör rätt för sig i Sverige än en särskrivande WT-pundare.
Citera
2019-03-10, 11:42
Medlem
secretcinemas avatar
Visste inte att alla svärjevänner och nazister var så förstjusta i schlager? Alltid lär man sig något nytt
Citera
2019-03-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Varför skulle de skratta åt oss, det finns hur många färgade människor som helst i Europa och låten är bra, han vann engelska mellon med en annan låt, de skrattade tydligen inte!
Vann han engelska mellon? Då har han alltså tävlat innan i Eurovision fast för England?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in