2019-03-10, 09:49
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Baba
Är detta något ni tycker är helt okej?
En blå Neger som ska representera Sverige i eurovision Är för mig helt sjukt sorligt!

Vad har dom gjort med vårat land räcker det inte med att dom fått moské, könsstympa sina döttrar och skjuta varandra på öppna gator nu ska Neger fan ut och reppa SVERIGE

Jag tror och hoppas att du är ett troll. Trots alla anklagelser om rasism från opportuna PK-politiker så är det nämligen fortfarande väldigt få i detta land som tycker att man måste vara blond och blek för att representera Sverige i internationella sammanhang.

Jag ser positivt på Eurovision Song Contest och Olympiska Spelen där nationer tävlar mot varandra i fredens tecken. Vi behöver denna typ av nationell identitet i en global värld, men den ska varken baseras på etnicitet eller genetik utan på nationell gemenskap, solidaritet och stolthet. Statsvetaren Francis Fukuyama uttrycker det utmärkt på följande sätt och tar faktiskt de nordiska länderna som ett gott exempel:

https://www.bbc.com/ideas/videos/do-we-need-a-new-understanding-of-national-identit/p06v9cbj

Tror även de flesta av SDs anhängare är av samma åsikt trots andra politikers och medias anklagelser om rasism. I SDs partiprogram står det:

"Sverigedemokraternas nationalism är universell i den bemärkelsen att vi tillerkänner alla nationer i världen samma grundläggande frihet och samma rättigheter som vi kräver för vår egen nation.

Sverigedemokraternas nationalism är öppen och ickerasistisk. Eftersom vi definierar nationen i termer av kultur, språk, identitet och lojalitet, och inte i termer av historisk nationstillhörighet eller genetisk grupptillhörighet, så är vår nationella gemenskap öppen även för människor med bakgrund i andra nationer."

Sverige har länge varit känt utomlands som ett tolerant och öppet samhälle med rationellt tänkande individer. Låt inte en totalhavererad migrations- och integrationspolitik, kriminell överrepresentation bland vissa invandrargrupper eller islamistiska terrorister ändra på detta! Jag är själv kritisk till den dogmatiska och världsfrånvända humanism som predikats av media och politiskt korrekta politiker men om vi låter verklig fascism, rasism eller militant chauvenism växa, så kommer vi verkligen från askan i elden.
Senast redigerad av DickeFix 2019-03-10 kl. 10:15.
Citera
2019-03-10, 09:54
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Baba
Är detta något ni tycker är helt okej?
En blå Neger som ska representera Sverige i eurovision Är för mig helt sjukt sorligt!

Vad har dom gjort med vårat land räcker det inte med att dom fått moské, könsstympa sina döttrar och skjuta varandra på öppna gator nu ska Neger fan ut och reppa SVERIGE

Det är bra att en mörkhyad vann. Glöm inte att dina äldsta svenska förfäder också var mörkhyade och kom från Afrika. Det bevisar vetenskapen. Fråga hellre vad du gör med "vårt" land som inte är så förbannat vitt som du inbillar dig. Visst är blekfisar i majoritet men denna blekhet är inte nåt förutbestämt naturtillstånd. Titta på minister Ekström. Hon är ju blek som ett lik. Är det vackert tycker du?
Citera
2019-03-10, 09:58
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Oj.

Trodde inte normalt folk brydde sig om skiten längre.
Vad har normalt folk med Flashback eller Mello att göra?

Om det finns någon kontrovers i att han vann tycker jag det är att han är född och delvis uppvuxen i London. Vilken hudfärg ska inte spela någon roll. Det tror jag de flesta håller med om. Med detta sagt kan man ställa frågan hur folk hade reagerat på om säg hela svenska fotbollslandslaget, inklusive avbytare, var etniska afrikaner. Hudfärg spelar ju som sagt ingen roll säger vi ju, men samtidigt spelar den nog någon roll för de allra flesta ändå. Kanske inte på individnivå men i det senare exemplet symboliserar ju hudfärgen en förändring av Sverige och då uppstår frågan om vi vunnit något, förlorat något eller varken eller. Beroende på vilket svar man har kommer man också uppfatta spelarna olika.

Jag tror att för 99% av svenskarna är det kaosande och att inte göra rätt för sig som är problemet och för 1% eller mindre är hudfärg problem även om man sköter sig. Sen tror jag personligen att det, hos nästan alla, finns en nivå när det är så många som inte ser ut som en själv att man själv börjar känna sig som invandraren. Oavsett kriminalitet eller sociala problem.
Citera
2019-03-10, 10:00
Moderator
TheLuckys avatar
Rubrik ändrad

Neger ska representera Sverige i eurovision -> Färgad ska representera Sverige i eurovision.

/Mod
Citera
2019-03-10, 10:00
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det är bra att en mörkhyad vann. Glöm inte att dina äldsta svenska förfäder också var mörkhyade och kom från Afrika. Det bevisar vetenskapen. Fråga hellre vad du gör med "vårt" land som inte är så förbannat vitt som du inbillar dig. Visst är blekfisar i majoritet men denna blekhet är inte nåt förutbestämt naturtillstånd. Titta på minister Ekström. Hon är ju blek som ett lik. Är det vackert tycker du?
Jag tycker det är vackert, absolut. Det är inte bevisat att våra förfäder var mörkhyade utan det är dina våta drömmar. Jag rekommenderar tråden om detta ämne och att du använder kraftigare snuttefilt så du inte sover så ytligt.
Citera
2019-03-10, 10:02
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Och ju blekare desto tråkigare är domj humöret. Så jävla beiga dom är alltså. Vita är bara för tråkiga och trista. Precis som ”färgen” på skinnet.
Citera
2019-03-10, 10:33
Medlem
Gavins-Friends avatar
Tycker det här landet har värre integrationsproblem än att en snubbe som sjunger i en töntig festival råkar vara svart. Dessutom integrerad och pratar bra svenska av det jag läst i tråden (har ingen aning om vem snubben är)
Citera
2019-03-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Sedan har vi andra saker som många av oss ser och som ligger till grund för, i svensk kultur, dåligt beteende. Exempelvis låg impulskontroll, konsekvenstänk och empatiförmåga.

Du menar att dessa saker har med ras att göra?

1. Inget av det du beskriver stämmer på in på Mello-vinnaren i fråga.

2. Det finns många svenskar som stämmer in på din beskrivning ovan. Skrämmande många.

Det du beskriver ovan har alltså mer med kultur, utbildning, uppväxt, uppfostran och samhället i stort att göra snarare än biologiska skillnader.

3. Jag tvivlar inte på att det finns skillnader mellan raser men du vet att även du och jag härstammar från samma ställe som "negrerna" kommer ifrån. Och det var knappast så länge sedan att evolutionen kan ha gjort några drastiska skillnader mellan oss.

4. Det finns många mörkhyade i världen vars intelligens du och jag inte kan mäta oss med.

Om du inte förstår detta är det bara ett tydligt bevis på att jag har rätt: din hudfärg gör dig inte smartare än honom.
Citera
2019-03-10, 10:42
Medlem
Eftersom det är maffiosen Björkman som styr totalt så var det redan förutbestämt att en med utländskt ursprung skulle vinna.
Det är ett led i folkutbytet och indoktrineringsfabriken Public Service går ju vänsterns ärenden med fyra programmledare där ingen har helsvenska förfäder.
Citera
2019-03-10, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker det är vackert, absolut. Det är inte bevisat att våra förfäder var mörkhyade utan det är dina våta drömmar. Jag rekommenderar tråden om detta ämne och att du använder kraftigare snuttefilt så du inte sover så ytligt.

Det är allmänt vedertaget bland forskare och historiker att det är precis så det är. Har du någon pålitlig dokumentation som stödjer motsatsen, får du gärna länka det. Annars kan du ju lägga av med att uttrycka saker du inte har koll på.

Saker blir inte sant bara för att du vill att det ska vara det.
Citera
2019-03-10, 10:47
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparslagare
Eftersom det är maffiosen Björkman som styr totalt så var det redan förutbestämt att en med utländskt ursprung skulle vinna.
Det är ett led i folkutbytet och indoktrineringsfabriken Public Service går ju vänsterns ärenden med fyra programmledare där ingen har helsvenska förfäder.

Ser inte skiten, en trailers har ju flimrat förbi.. var det två negrer, en judinna och ..nåt halvblod?
I Sverige 2019 är det rasistiskt att vara av vit börd.
Citera
2019-03-10, 10:51
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkreks
1. Inget av det du beskriver stämmer på in på Mello-vinnaren i fråga.
Män är längre än kvinnor. Det betyder inte att alla män är längre än alla kvinnor.

Citat:
2. Det finns många svenskar som stämmer in på din beskrivning ovan. Skrämmande många.
Så du menar att folk är unika individer och att alla inte är likadana? Wow! Det hade jag ingen aning om. På individnivå så skiljer sig givetvis människor. Bra observerat!

Citat:
3. Jag tvivlar inte på att det finns skillnader mellan raser men du vet att även du och jag härstammar från samma ställe som "negrerna" kommer ifrån. Och det var knappast så länge sedan att evolutionen kan ha gjort några drastiska skillnader mellan oss.
Ingen vet att vi alla härstammar från Afrika. Men det är intressant att du påstår dig veta var vi kommer ifrån, trots att ledande forskare inte ens vet med säkerhet. Det säger en hel del om dig.

Citat:
4. Det finns många mörkhyade i världen vars intelligens du och jag inte kan mäta oss med.
Är du ett barn? Återigen, män är längre än kvinnor. Men det betyder inte att det finns kvinnor som är längre än män.

Citat:
Om du inte förstår detta är det bara ett tydligt bevis på att jag har rätt: din hudfärg gör dig inte smartare än honom.
Du har uppenbarligen ett väldigt begränsat intellekt. Så det är underhållande att du i slutet försöker förolämpa mig.

Dina resonemang är på ett barns nivå. Skärpning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in