Citat:
Är detta något ni tycker är helt okej?
En blå Neger som ska representera Sverige i eurovision Är för mig helt sjukt sorligt!
Vad har dom gjort med vårat land räcker det inte med att dom fått moské, könsstympa sina döttrar och skjuta varandra på öppna gator nu ska Neger fan ut och reppa SVERIGE
En blå Neger som ska representera Sverige i eurovision Är för mig helt sjukt sorligt!
Vad har dom gjort med vårat land räcker det inte med att dom fått moské, könsstympa sina döttrar och skjuta varandra på öppna gator nu ska Neger fan ut och reppa SVERIGE

Jag tror och hoppas att du är ett troll. Trots alla anklagelser om rasism från opportuna PK-politiker så är det nämligen fortfarande väldigt få i detta land som tycker att man måste vara blond och blek för att representera Sverige i internationella sammanhang.
Jag ser positivt på Eurovision Song Contest och Olympiska Spelen där nationer tävlar mot varandra i fredens tecken. Vi behöver denna typ av nationell identitet i en global värld, men den ska varken baseras på etnicitet eller genetik utan på nationell gemenskap, solidaritet och stolthet. Statsvetaren Francis Fukuyama uttrycker det utmärkt på följande sätt och tar faktiskt de nordiska länderna som ett gott exempel:
https://www.bbc.com/ideas/videos/do-we-need-a-new-understanding-of-national-identit/p06v9cbj
Tror även de flesta av SDs anhängare är av samma åsikt trots andra politikers och medias anklagelser om rasism. I SDs partiprogram står det:
"Sverigedemokraternas nationalism är universell i den bemärkelsen att vi tillerkänner alla nationer i världen samma grundläggande frihet och samma rättigheter som vi kräver för vår egen nation.
Sverigedemokraternas nationalism är öppen och ickerasistisk. Eftersom vi definierar nationen i termer av kultur, språk, identitet och lojalitet, och inte i termer av historisk nationstillhörighet eller genetisk grupptillhörighet, så är vår nationella gemenskap öppen även för människor med bakgrund i andra nationer."
Sverige har länge varit känt utomlands som ett tolerant och öppet samhälle med rationellt tänkande individer. Låt inte en totalhavererad migrations- och integrationspolitik, kriminell överrepresentation bland vissa invandrargrupper eller islamistiska terrorister ändra på detta! Jag är själv kritisk till den dogmatiska och världsfrånvända humanism som predikats av media och politiskt korrekta politiker men om vi låter verklig fascism, rasism eller militant chauvenism växa, så kommer vi verkligen från askan i elden.
Senast redigerad av DickeFix 2019-03-10 kl. 10:15.
Senast redigerad av DickeFix 2019-03-10 kl. 10:15.