Nytt hus, nya val. Jag vill i det nya boendet ha ett egetkomponerat övervakningssystem isf att betala hutlösa pengar till Verisure o.d.
Jag önskar ha ett system som fungerar enligt följande:
Internt
2-3 kameror med deckare på allmänna ytor.
1 siren
Externt
1 kamera med deckare i carporten och en i närheten av en altandörr.
1 siren
Kamerorna skall streama i realtid och spela in när rörelsedetektorerna löses ut. Dessa skall vara inställbara så djuren kan röra sig inomhus och kunna stängas av och på när man känner för det. Vidare skall sirenerna triggas när deckarna triggas men även de givetvis vara programmerbara.
Vidare vill jag att det skall knytas till ett moln eller annan liknande enhet så att inspelat material (inte bara) sparas på kort i den fysiska enheten. Jag vill även på något sätt knyta larmet till en larmcentral. Dessutom vill jag ju givetvis kunna styra allt via en smidig app i telefonen.
Det är helt ok med både batteridrivna och kabeldrivna enheter. Rörande budget så har jag väl ingen övre gräns men det skall ju vara på den nivån att jag tjänar på att köpa själv i.s.f. att nyttja diverse bolag.
Jag har sett goda vitsord om t.ex. Arlo och enheter från larm-online.se
Om du är teknisk så kan du skaffa så många rasberry pi du vill och programmera dem hur du vill och koppla på vad du vill (sirener och kameror) och koppla upp dem mot vad du vill (låta dem vara egna media/webservrar eller mot moln eller både och) och kontrollera dem hur du vill.
Om ämnet inte intresserar dig så förstår jag inte varför du skriver i den här tråden. Du skrev i den frivilligt.
Jag svarade på en fråga du hade.
Berättade för dig vad ts antagligen menar med en "deckare". Menar du att jag inte ska assistera om jag ser en fråga i en forumtråd som jag har svaret på?
Exempel:
Citat:
En IR-Deckare (som du ser i rubriken har flera olika benämningar) kännetecknas oftast av två till fyra infraröda ljusstrålar som skickas från en sändare till en mottagare.
För att du skrev till mig och för att det var relevant för TS. Menar du att jag inte ska assistera om jag ser en fråga i en forumtråd som jag har svaret på?
Citat:
Jag svarade på en fråga du hade.
Ja, det gjorde du.
Här, ta den här kakan och guldstjärnan.
Citat:
Berättade för dig vad ts antagligen menar med en "deckare".
Här, ta en till kaka. Du ska få en guldstjärna till.
Citat:
Menar du att jag inte ska assistera om jag ser en fråga i en forumtråd som jag har svaret på?
Det är precis det jag menar och det vet du att jag menar.
Senast redigerad av kakelpanna 2019-03-10 kl. 09:25.
Ska du köpa Arlo så är mitt tips att köpa Pro-modellen. Den vanliga som reas ut lite varstans är inget vidare - mer smidiga än bra säger de flesta reviews jag sett. Finns en del reviews på Youtube som visar att den billiga varianten inte är helt pålitlig vad det rörelsedetektorn, en del missas att spelas in.
Dessutom blir Arlo en ganska tråkig lösning ekonomiskt med alla batterier om du tänker streama mer än några minuter om dagen.
Ubiquitis produkter och ekosystem tycker jag personligen verkar vara ett bättre alternativ än Netgears Arlo-serie.