2019-03-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det gjorde dom. Du vet inte hur de tänkte. De pratade inte med dig om det. Eller... det kanske dom gjorde? Det är kanske därför du har alla svar?
Poliserna som har hittat familjen såg. Och den ena har berättat det för nån. Lita på den informationen. Jag kommer inte skriva mer om det tyvärr. Trots att jag skulle vilja det.
Citera
2019-03-09, 22:40
Bannlyst
Citat:
Hahaha! Ok. Du har inside information. Och O "gjorde" ett oplanerat självmord. Och det var inte meningen?
Wow...

Ha ha ha ha ha
Japp, och hon vet också att Hanna själv hade kunnat ta sitt liv om hon velat, för hon kände henne så bra (inlägg 51733) här ovan.)
Att folk köper den skiten.
Ha ha ha ha

Undra vad dom gjorde på pianolektionerna egentligen?
Citera
2019-03-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej, det var inte bara du som hånade och gjorde dig lustig. Hade det vara enbart du hade jag riktat mig till dig. Det var betydligt fler.
Ja jag tycker då som nu att det var väldigt dumt gjort. Onödigt och lätt att själv kontrollera att det jag skrev var sant. A- C A existerar och har precis de arbetsuppgifter jag beskrev.
Och sa exakt det per telefon som jag också återgett.

Att hon utgav sig för att vara Åklagare?
Citera
2019-03-09, 22:45
Medlem
Citat:
Nej, det var inte bara du som hånade och gjorde dig lustig. Hade det vara enbart du hade jag riktat mig till dig. Det var betydligt fler.
Ja jag tycker då som nu att det var väldigt dumt gjort. Onödigt och lätt att själv kontrollera att det jag skrev var sant. A- C A existerar och har precis de arbetsuppgifter jag beskrev.
Och sa exakt det per telefon som jag också återgett.

Bra att du återkommer ibland till tråden.
Du har så rätt så. Det var flera BW som ironiserade. Debatten var så låg att tråden höll på sjunka.
Hur som haver, tråkigt att det inte finns en ”riktig” åklagare som synar utredningen i såna här unika fall där ingen kan försvara sig. Det här är inget vanligt mord/självmord-fall.
Citera
2019-03-09, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du befinner dig just nu nära absoluta nollpunkten; saknar förmåga att sätta in den info som delgavs på PT i sitt sammanhang samt ägnar dig åt något som inte ens är jämförbart med de mest groteska konspirationsteorier: Förvanskning av verifierbar fakta.

Hur får du in det undertecknade avskedsbrevet i detta? - Testamentet?
Lätt som en plätt. Makan förfalskade båda.
Citera
2019-03-09, 22:52
Medlem
Det här inlägget kommer säkert få en del mothugg.

Men jag är förvånad och förbryllad över varför förundersökningen inte lagts ner ännu, trots att det varit på gång i över en veckas tid nu och verkar ha getts lite skilda uppgifter kring om den redan lagts ner eller är på väg att läggas ner.

Varför dröjer det? Är den på väg att återupptas igen, för att man vill utreda något vidare? Har det kommit fram nya bevis, nya indicier av något slag, har man inte vänt på varje sten?

För visst är det lite märkligt och förbryllande alla dessa besked om att den inom ett par dagar ska läggas ner, redan har lagts ner och ändå är det ännu inte gjort.
Senast redigerad av Zebrima 2019-03-09 kl. 22:55.
Citera
2019-03-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det enda jag till 100% är säker på är att dådet skedde mycket plötsligt och var av mycket aggressiv art.

Vad det än stod i avskedsbrevet eller testamentet.

Skulle gärna vilja veta vad det var som poliserna hittade i köket som tyder på bärsärkagång, som du skriver.

När ett sånt här fruktansvärt brott sker och informationen är minst sagt tvetydig eller dubbeltydig, så är det klart att det spekuleras. Tror inte alls att polisen ljuger, men jag tror däremot att de inte har berättat allt. Av nån anledning.

Eller att de har blivit grundlurade.
Där är jag enig med dig.

Tror också att polisen gått på Oskars lilla "saga" som han skrivit efter att ha mördat alla tre.
Citera
2019-03-09, 22:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det här inlägget kommer säkert få en del mothugg.

Men jag är förvånad och förbryllad över varför förundersökningen inte lagts ner ännu, trots att det varit på gång i över en veckas tid nu och verkar ha getts lite skilda uppgifter kring om den redan lagts ner eller är på väg att läggas ner.

Varför dröjer det? Är den på väg att återupptas igen, för att man vill utreda något vidare? Har det kommit fram nya bevis, nya indicier av något slag, har man inte vänt på varje sten?

För visst är det inte märkligt och förbryllande alla dessa besked om att den inom ett par dagar ska läggas ner, redan har lagts ner och ändå är det ännu inte gjort.
Jag funderar på om man inte är klar med vilka delar som ska maskas och vilka handlingar som ska lämnas ut. De kanske har beslutsångest?
Citera
2019-03-09, 22:55
Medlem
Citat:
Det är märkligt.
Samma postare som hånade och häcklade när jag la ut uppgifter om min kontakt med A-C A , som inte trodde på att A-C A överhuvudtaget fanns eller hade en roll i Bjärredstragedin, än mindre skulle haft kontakt med mig, de berättar nu helt oblygt om sina egna kontakter med den - icke existerande - A-C A.
Någon har till och med skickat och tagit emot ett tjugotal mail från denna - icke existerande - (stackars!) A-C A .

Att hon ringde dig istället för att besvara ditt mail är märkligt. Den som jobbar med business vet varför man gör så, eller rättare sagt, inte bör göra så. T.ex är ett skriftligt avtal lättare att bevisa än ett muntligt.
Citera
2019-03-09, 22:58
Medlem
Citat:
Jag funderar på om man inte är klar med vilka delar som ska maskas och vilka handlingar som ska lämnas ut. De kanske har beslutsångest?

Så kan det förstås också vara. Eller tidsbrist, ej prioriterat. Men jag är ändå lite fundersam. Allt detta ger ett lite rörigt intryck, som att den vänstra handen vet inte vad den högra gör. Vilket i sig ju är lite oroande.
Citera
2019-03-09, 22:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Poliserna som har hittat familjen såg. Och den ena har berättat det för nån. Lita på den informationen. Jag kommer inte skriva mer om det tyvärr. Trots att jag skulle vilja det.

Om det inte hade funnits ett testamente och ett avskeds/förklaringsbrev - vad hade då varit mest troligt?

Att den omvittnat ledsne nedgångne O som ”inte förtjänade sin sista tid” och som beklagat sig över sin jobbiga situation hade löpt amok? Han som missade sin deklaration, skrev en snurrig momsbok och som mailade att yngsta tösen nog aldrig skulle ha pianolektioner mer? Han som inte ville/ inte orkade med sitt arbete på full tjänst utan ville gå ner i arbetstid?
Han som var den ende som suiciderat i familjen där alla andra var stryp- och kvävningsmördade?
Han som var man - och därför statistiskt också är mest sannolik förövare i en värld där erfarenhetsmässigt nästan 100% av familciden begås av män. Han som var fysiskt starkast och störst.

Eller är det mer sannolikt att den anonyma H som jobbade som vanligt och som inte omvittnat har beklagat sig på jobbet eller uppgivet synbart mått dåligt har löpt amok?
En kvinnlig statistisktvältare?
Familicid har hon i vart fall inte begått eftersom hon, till skillnad från sin make, inte har mördat sin partner. Möjligen fillicid men med det då mycket ovanligt förhållandet att en mor mördar så stora barn. Och dessutom skulle denna kvinna efter det hela låtit sig frivilligt strypmördas??

Nej utan testamentet och avskeds/förklaringsbrevet hade O varit en given gärningsman.

De kanske båda är lika skyldiga som polisen uppger, men då måste de tunga bevis för detta mycket ovanliga förhållande nog redovisas.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-09 kl. 23:11.
Citera
2019-03-09, 23:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Att hon ringde dig istället för att besvara ditt mail är märkligt. Den som jobbar med business vet varför man gör så, eller rättare sagt, inte bör göra så. T.ex är ett skriftligt avtal lättare att bevisa än ett muntligt.

Det tyckte jag också när jag hade avslutat samtalet. Jag hade enormt mycket hellre fått skriftliga svar på mina två frågor. Men hon kanske hade sina skäl, ville svara snabbt och enkelt?
Jag frågade faktiskt bara efter två siffror på antal i mailet jag skickade.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-09 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in