2019-03-09, 19:38
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag tror inte ens att den mest förhärdade gärningsmannen skulle komma på tanken att mörda en åtta-årig flicka. Det var nog inte syftet. Något slog helt enkelt slint i huvudet på honom och att han svårligen kunde behärska sig.

Flickan kan ha sagt något, typ ”jävla gubbe” som gjorde honom aggressiv vilket flickan inte kan lastas för.

I fallet med tio-åriga Engla så har jag för mig att gärningsmannen Anders Eklund sagt att Engla sa något som gjorde Eklund arg. Även han spårade ur ordentligt...

Något OT, men tänker du likadant gällande Helena Andersson?
Citera
2019-03-09, 19:44
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Och så funderar jag, liksom andra här, vad som kunnat utlösa dådet mor åttaåriga flickan. I domen efter dådet mot sonen framgår när han träffade nämnda Joa, och det var då inte så lång tid innan överfallsvåldtäkten. det har ju framförts tankar om att nåt hänt inom familjen som gjorde att han helt spårade ur, men det kan ju också vara i det nya förhållandet. Svara nu inte att jag försöker lägga skuld på henne, det gör jag inte. Skulden är enbart AEs.

Ja du är inte den enda i tråden som undrar vad det kan ha varit som utlöste överfallet på flickan.

Själv undrar jag varför i h*****e det måste ha varit något speciellt som triggat MGM att begå det här brottet?

Han kände för det helt enkelt?!

Störda människor som GM behöver ingen speciell anledning till att begå sina sjuka brott utan följer bara sina sjuka drifter. Självklart KAN det ha funnits någon bakomliggande utlösande faktor. Men han kan lika gärna helt enkelt känt att han ville våldta någon flicka/kvinna, och slumpen + stundens ingivelse gav resultatet . Tänk Anders Eklund.
Citera
2019-03-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMule
Ja du är inte den enda i tråden som undrar vad det kan ha varit som utlöste överfallet på flickan.

Själv undrar jag varför i h*****e det måste ha varit något speciellt som triggat MGM att begå det här brottet?

Störda människor som GM behöver ingen speciell anledning till att begå sina sjuka brott utan följer bara sina sjuka drifter. Självklart KAN det ha funnits någon bakomliggande utlösande faktor. Men han kan lika gärna helt enkelt känt att han ville våldta någon flicka/kvinna, och slumpen + stundens ingivelse gav resultatet . Tänk Anders Eklund.

Enligt kriminologerna så utvecklas brottslingens karriär successivt från mindre brott till allt större. Han blir mer och mer benägen att ta allt större risker.

När det gäller sexualbrott sägs det att det är sexfantasier som triggar brottet.
I Eklunds fall bör noteras att han bör betecknas som allätare i bred mening ( han hade till och med intresse för djursex. När det gäller MGN förefaller det inte osannolikt att hans sexfantasier om sadistisk sex med barn triggat fram hans brott, men även han är uppenbarligen allätare

Jag håller med alla som anser det sannolikt att han gjort sig skyldig till sexuella brott tidigare.
Citera
2019-03-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMule

Jo. Men likt Eklund finns det nog mer här är jag rädd.
Citera
2019-03-09, 20:33
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Men är du på riktigt människa?! Så det sker aldrig några mord på barn?
Och du är snabb med att hitta ett fel hos den unga flickan till att ursäkta hans vidriga dåd?!

DÖ sossejävel DÖ

Jag svarar dig nu för sista gången eftersom du är ett troll.

Jag har aldrig påstått att det inte sker mord på barn.

Jag har aldrig röstat på socialdemokraterna. Jag röstar borgerligt.

Jag har inte inte hittat några fel på flickan. Var har du fått det? Det enda jag har skrivit är att jag inte tror att syftet var att döda flickan.

Från och med nu hoppas jag att du kryper tillbaka till den jordhålan du kommer ifrån.
Citera
2019-03-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
[/b]

Enligt kriminologerna så utvecklas brottslingens karriär successivt från mindre brott till allt större. Han blir mer och mer benägen att ta allt större risker.

När det gäller sexualbrott sägs det att det är sexfantasier som triggar brottet.
I Eklunds fall bör noteras att han bör betecknas som allätare i bred mening ( han hade till och med intresse för djursex. När det gäller MGN förefaller det inte osannolikt att hans sexfantasier om sadistisk sex med barn triggat fram hans brott, men även han är uppenbarligen allätare

Jag håller med alla som anser det sannolikt att han gjort sig skyldig till sexuella brott tidigare.

Och varifrån har du fått att han har intresse för djursex?
Citera
2019-03-09, 20:51
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Jag svarar dig nu för sista gången eftersom du är ett troll.

Jag har aldrig påstått att det inte sker mord på barn.

Jag har aldrig röstat på socialdemokraterna. Jag röstar borgerligt.

Jag har inte inte hittat några fel på flickan. Var har du fått det? Det enda jag har skrivit är att jag inte tror att syftet var att döda flickan.

Från och med nu hoppas jag att du kryper tillbaka till den jordhålan du kommer ifrån.

Personligen tror jag att GM var ganska nöjd när han trodde att hon var död oavsett vad syftet var från början, en död våldtagen liten flicka utgjorde ingen risk att åka fast.

PolisBatikhäxan har bidragit till en hel del uppgifter om Anders Eriksson och var väl först med att skriva namnet på honom så troll är hen inte.
Citera
2019-03-09, 20:52
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Något OT, men tänker du likadant gällande Helena Andersson?

Hur menar du?
När det gäller Helena-fallet så tror jag inte att gärningsmännen hade för avsikt att döda henne. Att någon planerar för att ha ihjäl någon utan anledning är knappast vanligt förekommande. Något gick helt enkelt väldigt fel, de fick panik och kände sig tvungna att snabbt få bort kroppen.
Citera
2019-03-09, 20:59
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Personligen tror jag att GM var ganska nöjd när han trodde att hon var död oavsett vad syftet var från början, en död våldtagen liten flicka utgjorde ingen risk att åka fast.

PolisBatikhäxan har bidragit till en hel del uppgifter om Anders Eriksson och var väl först med att skriva namnet på honom så troll är hen inte.

Det är möjligt att hen bidragit, men att kalla andra tråddeltagare för sossar ideligen och att folk ska dö, då klassar jag dem för oseriösa troll som har behov av att kompensera sina övriga tillkortakommanden.
Citera
2019-03-09, 21:01
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Hur menar du?
När det gäller Helena-fallet så tror jag inte att gärningsmännen hade för avsikt att döda henne. Att någon planerar för att ha ihjäl någon utan anledning är knappast vanligt förekommande. Något gick helt enkelt väldigt fel, de fick panik och kände sig tvungna att snabbt få bort kroppen.

En våldtäktsman skiter väl fullständigt i om offret överlever eller inte. Tror du att dessa vidriga varelser tänker ”jag våldtar tjejen/flickan/tanten som går där borta men jag bryr mig om henne och vill att hon överlever”? Genom att ens få för sig att våldta någon har man redan passerat gränsen för om man ska få gå lös på gatorna eller inte.
Citera
2019-03-09, 21:09
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
En våldtäktsman skiter väl fullständigt i om offret överlever eller inte. Tror du att dessa vidriga varelser tänker ”jag våldtar tjejen/flickan/tanten som går där borta men jag bryr mig om henne och vill att hon överlever”? Genom att ens få för sig att våldta någon har man redan passerat gränsen för om man ska få gå lös på gatorna eller inte.

Det enda jag skrivit var att jag inte tror att gärningsmännen hade för avsikt att mörda Helena.
Citera
2019-03-09, 21:24
Medlem
Citat:
Det enda jag skrivit var att jag inte tror att gärningsmännen hade för avsikt att mörda Helena.

Du kanske ska hålla dina teorier om Helena Andersson i tråden om Helenas försvinnande? Topic här är ändå Billdalsfallet, vare sig man vill det eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in