2019-03-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag tycker att det är väldigt bra domarsamarbete i den situationen. Om det blev rätt beslut eller inte är en annan fråga.

Hur kan du tycka det är ett "väldigt bra domarsamarbete" när du inte ens kan avgöra om de kom fram till rätt beslut?
Citera
2019-03-09, 19:59
Medlem
Citat:
Jo, offsiden är en gråzon. Hade Jaanmat istället missat bollen och glidtacklat Sterling innan han rörde bollen, så hade det blivit straff, oavsett hur mycket offside Sterling var. Det är dock en väldigt omdiskuterad situation där jag tror att varken du eller jag vet exakt hur det ska dömas.

Nej Offsiden är ingen gråzon, Sterling påverkar spelet då han är aktiv mot bollen när han står i offsideläge. Hade han visat tydligt att han inte ska ta bollen så är det en annan sak och då hade jaanmat inte gjort så som han gjorde.
Citera
2019-03-09, 20:00
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Hur kan du tycka det är ett "väldigt bra domarsamarbete" när du inte ens kan avgöra om de kom fram till rätt beslut?
Assisterande ser att Sterling är i offsideposition men ser inte att Jaanmat är på bollen. Domaren ser inte att Sterling är offside men ser att Jaanmat är på bollen först.

Det är en riktig gråzon som jag tycker borde fixas, en försvarare ska inte straffas för att han försöker spela bort bollen framför en offsidestående spelare, men tyvärr är det så med nuvarande regler att en sån situation kan gå till anfallande lag.
Citera
2019-03-09, 20:04
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfclfclfclfclfc
Nej Offsiden är ingen gråzon, Sterling påverkar spelet då han är aktiv mot bollen när han står i offsideläge. Hade han visat tydligt att han inte ska ta bollen så är det en annan sak och då hade jaanmat inte gjort så som han gjorde.
Jo, tyvärr så är det en gråzon. Påverkar spelet går också att diskutera då han inte skymmer bollbanan eller står i vägen för försvararen att hinna fram till bollen. Det handlar helt enkelt om hur man tolkar den regeln och situationen. Som jag sa tidigare, jag hade blivit irriterad om United fått ett sånt mål emot sig, men jag kan inte avgöra om det är rätt agerat eller inte av domaren.
Citera
2019-03-09, 20:06
Medlem
foool13s avatar
Så fort Watford kom ut.. så har City kunnat göra hur många mål som helst.

Men de fick ju lite hjälp med att öppna det..
Citera
2019-03-09, 20:09
Medlem
Citat:
Jo, tyvärr så är det en gråzon. Påverkar spelet går också att diskutera då han inte skymmer bollbanan eller står i vägen för försvararen att hinna fram till bollen. Det handlar helt enkelt om hur man tolkar den regeln och situationen. Som jag sa tidigare, jag hade blivit irriterad om United fått ett sånt mål emot sig, men jag kan inte avgöra om det är rätt agerat eller inte av domaren.

Går det att diskutera hur han påverkar spelet? Han springer mot bollen och försöker aktivt ta bollen från offsideposition, det går inte påverka spelet mer än vad han gör.
Citera
2019-03-09, 20:10
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Assisterande ser att Sterling är i offsideposition men ser inte att Jaanmat är på bollen. Domaren ser inte att Sterling är offside men ser att Jaanmat är på bollen först.

Det är en riktig gråzon som jag tycker borde fixas, en försvarare ska inte straffas för att han försöker spela bort bollen framför en offsidestående spelare, men tyvärr är det så med nuvarande regler att en sån situation kan gå till anfallande lag.

Offsideregeln känns som ett stort cluster-fuck i dagsläget. Inte första gången den här säsongen man har kliat sig i huvudet och funderat på hur dom resonerar.
Citera
2019-03-09, 20:11
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Går det att diskutera hur han påverkar spelet? Han springer mot bollen och försöker aktivt ta bollen från offsideposition, det går inte påverka spelet mer än vad han gör.
Att springa mot bollen är inte tillräckligt för att det ska vara offside. Att vara störande för försvararen är inte tillräckligt för att det ska vara offside.
Citera
2019-03-09, 20:13
Medlem
Citat:

Du är Liverpoolsupporter och är uppenbart jävig i denna situation. Därmed är din åsikt helt ointressant.
Citera
2019-03-09, 20:13
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Offsideregeln känns som ett stort cluster-fuck i dagsläget. Inte första gången den här säsongen man har kliat sig i huvudet och funderat på hur dom resonerar.
Håller helt med dig där. Detta är ytterligare en situation den här säsongen där man tycker att reglerna är helt fel och behöver ses över. De måste göra reglerna lättare för att man ska kunna bedöma om det är offside eller inte. Det är precis som handsreglerna nu också.
Citera
2019-03-09, 20:38
Medlem
Citat:
Det är inte konstigt varför Liverpoolfansen är arga. 7 år sedan senaste titeln. 29 år sedan senaste ligatiteln, aldrig vunnit PL. Och nu gick man in i andra hälften av säsongen med en ledning på 7 poäng över City för att 10 matcher senare ligga 4 poäng efter. Samtidigt som man åkt ur FA cupen, Ligacupen och har en tuff match mot Bayern som är långt ifrån ett klart avancemang. Det som såg ut att kunna bli en ohotad ligatitel och förhoppningar om andra titlar har helt plötsligt runnit ifrån på grund av att man varit alldeles för fega med sitt eget spel. Man kan bara skylla på sig själva. Och det är ingen rolig situation att vara i, att bara ha sig själva att skylla på.

Vore jag Liverpoolsupporter skulle jag, förkrossad, ta tidig kväll och lägga mig och sova efter att ha läst det inlägget.

Skönt att jag inte är Liverpoolsupporter...
Citera
2019-03-09, 20:42
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Vore jag Liverpoolsupporter skulle jag, förkrossad, ta tidig kväll och lägga mig och sova efter att ha läst det inlägget.

Skönt att jag inte är Liverpoolsupporter...
Ja, lite hårt inlägg, men de hade ingen match idag iaf som de förlorade så ska inte krossa dem allt för hårt. Som Unitedfan har man hört väldigt mycket de senaste åren. Trots alla titlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in