2019-02-17, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vart har jag sagt att jag gjort dyk på Estonia?

Jag har precis som dig läst mkt men köper inte alls att kaptenen överlevt.
Du som tror att han överlevt, hur gick det till? Hur kom han ur Estonia?

Det där med att läsa o åter läsa håller inte. Om du läser massa saker som inte stämmer o sen gör det till någon slags sanning ja då är du helt fel ute.

Jag vill verkligen be dig om ursäkt!!

Det är denna signatur som dykt på E:
Assault12
Medlem
Assault12s avatar
Reg: Apr 2011

Kuriosa, jag har dykt på Estonia. Så det är denna jag uppmanar ta kotakt med Henning Witte.

Jag vill ändå trycka på att det är enda sättet att lyssna och läsa på som ger mer kunskap. Jag vet inte mer än det jag läst och hört och det har med åren blivit en hel del. Ta t.ex det Anders Björkman skrivit om förlisningen.
http://heiwaco.tripod.com/katastrofkurs.htm (Måste nog klistras in)
På Dykarna.nu
https://www.dykarna.nu/forum/estonia-lank-124507/
Citera
2019-02-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Jag vill verkligen be dig om ursäkt!!

Det är denna signatur som dykt på E:
Assault12
Medlem
Assault12s avatar
Reg: Apr 2011

Kuriosa, jag har dykt på Estonia. Så det är denna jag uppmanar ta kotakt med Henning Witte.

Jag vill ändå trycka på att det är enda sättet att lyssna och läsa på som ger mer kunskap. Jag vet inte mer än det jag läst och hört och det har med åren blivit en hel del. Ta t.ex det Anders Björkman skrivit om förlisningen.
http://heiwaco.tripod.com/katastrofkurs.htm (Måste nog klistras in)
På Dykarna.nu
https://www.dykarna.nu/forum/estonia-lank-124507/

Aah ingen fara. Ibland blir det fel.
Citera
2019-02-17, 16:19
Bannlyst
Citat:
Aah ingen fara. Ibland blir det fel.

har pm at lite med nämda nick , men han hade inget nytt och komma med angående dykningar på båten , de andra jag pratat med har betydligt mer info att komma med , då sådant dyk utmärker sej mot annan dykning ,

så jag tar hans info med en nypa salt , då viss info mellan dykare sticker ut rejält mycket i vissa detaljer ,

när jag nyfiket frågade vidare , så ville han inte svara på nått mer ?
dra slutsatsen själva . .
Citera
2019-02-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
har pm at lite med nämda nick , men han hade inget nytt och komma med angående dykningar på båten , de andra jag pratat med har betydligt mer info att komma med , då sådant dyk utmärker sej mot annan dykning ,

så jag tar hans info med en nypa salt , då viss info mellan dykare sticker ut rejält mycket i vissa detaljer ,

när jag nyfiket frågade vidare , så ville han inte svara på nått mer ?
dra slutsatsen själva . .

Har jag redan gjort och jag tror att han är ett Troll.

Intressant det du säger om konversation med andra dykare. Något du kan förmedla?
Citera
2019-02-17, 18:28
Medlem

https://sverigesradio.se/avsnitt/83904

När jag lyssnade på SRs genomgång av Estonia så var Sven Anér med och relaterade till sina undersökningar om de två flygplan som landat tomma på Arlanda för att starta med ett antal passagerare/fångar/kidnappade som stämmer på ett ungefär med de antal som saknades då listor med räddade skrevs om.

Alltså; Anér berättar om tullaren ( https://www.youtube.com/watch?v=l_p4lT7WJr4 ) som från högsta ort, så högt man kan komma, fått order att släppa igenom bilar som kom med E.
Kvällen då E förliste hade säkerhetstransport beställts från frihamnen till Arlanda men då ingen båt kom så startade planen med "folk" som kommit från katastrofen. Dessa var ungefär lika många som de som försvann från de omskrivna listorna.

Vad jag tycker är obehagligt är att i "Bakom Kulissernas" reportage om, länken nedan, 11/9 där man påstår att planen var tomma och fjärrstyrda respektive fjärrstyrda terrorister i förarkabinen.
Man skulle alltså ha landat de "riktiga" planen med passagerare på undanskymda flygfält och kidnappat passagerare och besättning.

Läs själva!
https://bakomkulissernabiz.wordpress.com/2019/02/12/david-wilcock-exklusivt-9-11-flygplanen-fjarrstyrdes-fran-storbritannien/
Då är det nog inte så konstigt att delar av besättningen från E försvann.

Med amerikanska mått mätt är det nog inte speciellt svårt att undanröja "billaster" med folk där ingen frågar utan gör "sin plikt" mot nationen.
Ta bara hur de kan hålla t.ex hela flygbaser hemliga.
Citera
2019-02-17, 20:01
Bannlyst
Citat:
Har jag redan gjort och jag tror att han är ett Troll.

Intressant det du säger om konversation med andra dykare. Något du kan förmedla?

inte annat än att det har eller pågår dykningar där , då det röjts väg in i skeppet som synt tydligt från
dyk till dyk , månader i mellan folk har varit ner
Citera
2019-02-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
inte annat än att det har eller pågår dykningar där , då det röjts väg in i skeppet som synt tydligt från
dyk till dyk , månader i mellan folk har varit ner

Det är alltså något man vill åt vilket inte är så svårt att förstå. Men vem är det som vill??
Men hur är det möjligt?
Ligger inte isbrytaren Ale där så fort någon försöker ta sig ett dopp?
Om den inte gör det så kanske det är svenskar som vill åt men då borde ju de andra som stiftat gravfrid säga ifrån såvida det inte är den stora grannen i öst eller någon annan som inte skrivit på.
Hur e de???
Vet du???
Kanske skulle PMa i stället?
Citera
2019-02-17, 22:41
Medlem
Citat:
Det är alltså något man vill åt vilket inte är så svårt att förstå. Men vem är det som vill??
Men hur är det möjligt?
Ligger inte isbrytaren Ale där så fort någon försöker ta sig ett dopp?
Om den inte gör det så kanske det är svenskar som vill åt men då borde ju de andra som stiftat gravfrid säga ifrån såvida det inte är den stora grannen i öst eller någon annan som inte skrivit på.
Hur e de???
Vet du???
Kanske skulle PMa i stället?

Nu är det ju något som du hävdar, att man vill åt något specifikt.
Vilken väg man tar sig fram vet man ju inte
Citera
2019-02-21, 19:19
Medlem
Citat:
Dom lyckades få upp en storl del av ubåten. Så jo man kan få upp Estonia om man vill

Det är riktigt -man hittade skelett från i Stilla havet - människor som kramade torpeder.

Då skulle du fiktivt ha varit med på riktiga olyckor där riktiga människor dog - Scandinavian Star - Eller Estonia - där idioter (staten) står för "räddandet"

Man ändrade tom namn i Sverige - från Sjöfartverk till bullshitverket

Man ändrade namn till "Transportstyrelsen" - på det sättet slipper staten att fråga och taga ansvar.

Det fungerar exakt på samma sätt i neger nationer i Afrika.
Senast redigerad av Bacto 2019-02-21 kl. 19:27.
Citera
2019-02-21, 19:36
Medlem
Riktiga sjöfartsnationer har ju en klar och tydlig politik.

Vi med de riktiga utbildningarna - kan inte fungera med svenska bluff rederier. Som representeras av Göteborgs olje baroner(tex Stena)... Den Homosexuella nationen Sverige - vill att pengarna är i Danmark?
Citera
2019-03-09, 19:49
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Har det diskuterats något varför bogvisiret har fått en stor buckla? Kan de, när fören gick ned från en våg, slagit i något friflytande t.ex. en ponton på drift? Det kanske gav upphov till den första smällen och delvis slog loss bogvisiret. De övriga smällarna kanske kom från när bogvisiret slog mot båten likt en underkäke som stängs och tillslut orkade de övre låsen inte hålla kvar bogvisiret som då lossnade helt?
Citera
2019-03-09, 23:32
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Ag3ACCIsH-o

Vet inte om den här videon är "ny" eller om den varit uppe tidigare. Obehagligt att man ser en förruttnad/upplöst fot i slutet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in